Reklama

Reklama

V nedaleké budoucnosti budou mít lidé možnost nahradit své poškozené orgány za umělé náhražky, které za velmi vysokou cenu prodává na úvěr společnost Union. V případě, že majitel nesplácí včas, orgány mu seberou vymahači. Nejlepšími pracovníky v tomto oboru jsou Remy a jeho kamarád z dětství Jake. Náplní jejich práce je násilně odebírat orgány od lidí, kteří nejsou schopni je splácet. A to se neobejde bez smrti majitele! Jednoho dne se Remymu stane úraz, který téměř nepřežije. Když se probudí, zjistí, že mu bylo implantováno jedno z nejlepších srdcí, které jeho společnost nabízí. A s ním samozřejmě pořádný dluh. Když se zpozdí se splátkou, vyšle společnost svého nejlepšího vymahače, Remyho bývalého parťáka Jakea. A tak se najednou lovec stává lovnou zvěří... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (765)

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Když je člověk blbej a od filmu něco očekává, ba dokonce předpokládá, jak to dopadne, pak se nemůže divit, že se tak nestane a konec z něho udělá ještě většího debila než fakticky je. Jenže mě je pak smutno, protože nevím, zda-li za zklamání může film, nebo si za to můžu sama :o( Každopádně se Repo men zařadil do sekce nezapomenutelné a to díky masakru v chodbě a „závěrečnému milování“. Jude Law si zase přidal schůdek do mé TOPky a do osobního seznamu „Nejvíce sexy drsní chlapy“. Forest Whitaker stále nebyl na plastice očního víčka, pašák! A taktéž se nic nezměnilo na situaci, kdy pomůžete nebo zachráníte život kamarádovi a on Vám za to vynadá se slovy: „Skoro jsem ho měl!“ Takže pokud jste stále ještě neviděli exekutora lidských orgánů, tak šupky na něj, dlužíte to sami sobě :o) ()

Gimp 

všechny recenze uživatele

Jako celek to nefunguje (jedinej náznak dějový kontinuity je to s kočkou, všimli jste si?) ale pár scén je prostě bomba (jo, jsou to ty co v nich hrajou písničky a zmíňuje to tady taky kdekdo). Stejnak na mě ale ten film zapůsobil strašně dobře. Tím, že herci hrajou výborně, ačkoliv příběh (nebo scénář) je nejlacinější trash a třeba taky že milenka hlavního hrdiny není zrovna nejhezčí ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Jestliže Gamer vzal naši posedlost sociálně-virtuálním networkingem, reality shows a online gamingem a vyhnal ji do absurdna, aby ukázal její zvrácenost, dělají Repo Men v podstatě totéž s velmi aktuálním žitím na dluh (tady doslova), nekončící archivací všeho a nejrůznějším vládním/korporátním sledováním, čipy a čárovými kódy počínaje, security kamerami a excesivními bezpečnostními prohlídkami na letištích konče. Dluh je moderní forma otrokářství a tenhle film jej transformuje a spojuje ještě těsněji s vlastním fyzickým přežitím člověka, než jak jsme z reality zvyklí - pokud totiž přestanete splácet, nevezmou vám váš dům/byt, ale vaše umělé tělesné orgány. Ty vám totiž předtím prodá zdravotnická korporace, která ve sterilním prostředí sériově vyrábí životně důležité lidské součásti, nebo také cyber-upgrady, pouze vylepšující to, co už máte. To druhé je podle mě velmi podstatné, protože přesně ilustruje povahu lidského chování, kdy v kapitalistickém systému nekupujeme (na dluh) pouze to, co nutně potřebujeme k životu, ale také to, co chceme z pouhého rozmaru a tyhle dva přístupy se vzájemně tak mísí, až je těžké rozeznat, který kdy zrovna převládá. Korporátní kapitalismus exploituje naše touhy a využívá našich slabostí tak, abychom my sami dobrovolně vstoupili do (dluhového) otroctví, a zanechali si tak alespoň zdání svobodného rozhodnutí (oproti explicitní, např. komunistické totalitě). V Repo Men několikrát figuruje geniální hláška, kterou používají jako finální zbraň k přesvědčení klientů kravaťáci v sales departmentu: "You owe it to your family. You owe it to yourself.", což je v překladu nádherně mnohoznačné "Dlužíte to svojí rodině. Dlužíte to sami sobě." Paradoxní povahu zadlužení, kdy sice danou věc fyzicky či jinak užíváme, ale de facto není v našem vlastnictví (má nad ní moc někdo jiný) do doby, než uhradíme poslední splátku, film dokresluje slavným Schrödingerovým dilematem o mrtvé/živé kočce - stejně jako věc zároveň vlastníme a nevlastníme, lidé ve světě Repo Men zároveň žijí a jsou mrtví, protože jejich transplantované orgány je v tu samou chvíli jak udržují při životě, tak zabíjí (či chcete-li, rapidně přibližují neodvratné smrti). Dluh je tak doslova cestou do hrobu. Co ale dělá z Repo Men výjimečný film, je jeho závěr (dál nejspíš budu spoilerovat). V něm se nejprve dozvídáme, že v samém srdci korporace se sice nachází "archiv lidstva", ale žádná klávesnice, na které by bylo možné zmáčknout "delete". Jedinou cestou ven ze systému je přiloženými čtečkami "odpípat" čárové kódy na svých (umělých) orgánech, což ve filmu vede k jedné z nejbizarnějších (a nejkrásnějších) sexuálních scén kinematografie, ve které samotný (a de facto negenitální!) sexuální akt neslouží ke slasti a reprodukci, ale k osvobození skrze bolest. Zároveň zjišťujeme, že orgány, které se v archivu poté, co přestanou sloužit k životu a zotročení člověka, jinak běžně vrací zpět do oběhu a završují tak mechanický, korporátní cyklus, který vysává život z lidí, zatímco mrtvoly se hromadí. Onen sexuální akt dá následně metaforicky život jiné technologii (bombě), která poté, co je místo "odznačkovaného" orgánu vložena do zásuvky archivu, definitivně zničí celou databázi. Pointa celého filmu ale přichází v momentě, kdy se dozvídáme, že ona celá destrukce systému byla fantasií v hlavě omráčeného hlavního hrdiny, která navíc mohla vzniknout pouze díky transplantované nervové soustavě, udržující ho při životě (v podstatě idea Matrixu). Skutečné osvobození ze systému není možné, lze ho dosáhnout pouze zprostředkovaně a jen tehdy, pokud ještě více splyneme se systémem a staneme se jeho užší součástí. Zároveň se jedná o komentář k filmu jako médiu samotnému. Repo Men jsou i přes pár drobných mušek temným a nedoceněným sci-fi klenotem a Blade Runnerem pro 21. století. ________ P.S.: Propojení hudby a obrazu je tady naprosto fascinující (takhle nějak jsem si to představoval u Trona) a především akční námrd v dokonalé synchronizaci s "Burn My Shadow" od UNKLE je, spolu s následným scanning sexem podbarveným remixlými Moloko (kam se hrabe Neo & Trinity!), scéna, která se okamžitě zapsala mezi moje absolutní kinematografické vrcholy. Nejde ani tak o videoklipovou estetiku, ale o to, jakým způsobem se samotná akce ve filmu a její střih přizpůsobuje struktuře skladby, která hraje v pozadí - aktivně se tu využívá breakdownů (pauzy v šarvátce) a naopak jednotlivých ostrých nástupů v písničce (obnovení/započetí akce). Jestliže jsem někdy snil o tom, že bych natočil výrazně audiovizuální film, pracoval bych s hudbou velmi podobným způsobem, jako tady Sapochnik. A pokud byste si náhodou chtěli stěžovat, že jsou v těch akčních scénách viditelné inspirace Matrixem nebo Oldboyem a snad i dalšími filmy, uvědomte si, že to je součást fantasie a snu, a pokud vím, sny vždy recyklují již známé a dávají do nových souvislostí. () (méně) (více)

monolog 

všechny recenze uživatele

Kvalitní herecké obsazení a perfektní SF příběh vévodí tomuto docela nenápadnému filmu, který lidstvu realisticky předpovídá nepěknou budoucnost. Sice syrově akční, ale přesto je to kritika kapitalismu. Ne toho zdravého kapitalismu, který postrkuje společnost kupředu, ale oné shnilé houby, která požírá sama sebe. Korporace, které prodávají za jakoukoliv cenu, pro chuť zisku a moci, aniž by je zajímalo ono tupé stádo zákazníků, z nichž tyje. Je to taková nejasně naznačená antiutopie, kterou vede slizký, ale o nic méně sympatický Liev. Temně zobrazené polorozpadlé okraje společnosti jen hustí atmosféru bezvýchodnosti života v této realitě. Skvěle zahráno, výtečně napsáno a smysluplně zrežírováno. Nakonec překvapí zajímavá pointa jako třešnička na dortě. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní film. Už od začátku jsem obdivoval, jaké hlavní hrdiny jsme dostali k dispozici. Prvotřídní sadističtí, prací orgánových exekutorů posedlí hajzlíci, kteří se takřka ničeho neštítí, zároveň nepobrali moc inteligence. Přesně takové gumy, jaké vám v pražské MHD kontrolují jízdenky. Odvážný krok, říkal jsem si. Jenže pak přišel v pořadí třetí Lawův knockout a s ním i prapodivná proměna a i největší zádrhel celého filmu. Jednak mi až do konce filmu vrtalo hlavou, proč Unie svému zaměstnanci, který utrpěl pracovní úraz to nové srdce prostě nezaplatí, no a jednak ta změna z cynického sráče na útlocitného dobráka byla víc než blbě uvěřitelná. Každopádně film má svojí atmosféru a styl, je podobně "bezcitný" jako třeba Equilibrium, totálně svérázný a divný, brutalita je vizuálně úžasná, Oldboy scéna potěšila, zvlášť ve chvíli, kdy přišlo na řadu kladivo a tvůrci se tak jasně přiznali. Finální zvrat mi přišel hodně přitaženej za vlasy a hlavně k ničemu, ale srdíčko trošku rozbušil, to jo! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (4)

  • Na scenári sa začalo pracovať už v roku 2003. (Greenpeacak)
  • Natáčanie prebiehalo väčšinou v Toronte, v provincii Ontario. (Greenpeacak)

Související novinky

Netflix chystá další interaktivní seriál

Netflix chystá další interaktivní seriál

17.09.2021

Streamovací služba Netflix v roce 2018 nabídla divákům svůj první interaktivní zážitek pomocí epizody Black Mirror s názvem Bandersnatch. V té si lidé mohli na obrazovce sami vybírat, jak má hlavní… (více)

Mambo s transplantovaným srdcem

Mambo s transplantovaným srdcem

09.12.2007

...a dalšími orgány si zatančí Jude Law. Už jste asi pochopili, že film studia Universal Repossession Mambo není dalším příspěvkem do vlny tanečních slaďáků. Adaptace sci-fi románu Erica Garcii je… (více)

Reklama

Reklama