Reklama

Reklama

Koi suru ničijóbi

  • Japonsko 恋する日曜日 (více)

Obsahy(1)

Akira (Takami Mizuhashi) je středoškolská studentka tajně milující Naa (Ryuya Wakaba), svého přítele z dětství. Její otec mění zaměstnání a stěhují se. Akira plánuje strávit poslední večer s Naem, ale věci se komplikují. O Akiru se začne zajímat starší student a její instruktor lukostřelby, Gaku (Kazunori Sasaki). Rozejde se se svojí přítelkyní Tamaki (Yuria Haga). Ta na revanš začne projevovat zájem o Naa, který ji pozve na večer s Akirou. Nakonec tráví večer všichni čtyři. O tom, kdo koho nakonec získá, možná rozhodne soutěž v japonské lukostřelbě. (Jirka_Šč)

(více)

Recenze (2)

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Intro do děje: Akira je středoškolská studentka, tajně milující svého přítele z dětství, Naa. Její otec mění zaměstnání a stěhují se. Akira plánuje strávit poslední večer s Naem, ale věci se komplikují. O Akiru se začne zajímat starší student a její instruktor lukostřelby, Gaku. Rozejde se se svojí přítelkyní Tamaki. Ta na revanš začne předstírat zájem o Naa, který ji pozve na večer s Akirou. Nakonec tráví večer všichni čtyři. Abychom to shrnuli: Akira chce Naa, Nao chce Tamaki (nejhezčí holku ve třídě), Tamaki to dělá, protože chce zpátky Gaka a Gaku chce Akiru. ■ Pozitiva filmu: Je to vnímavé, realistické, v jeden okamžik nastane doslova "psychologická válka", má to výborného režiséra, jsou v tom atraktivní záběry tradiční japonské lukostřelby Kyūdō a je mi sympatické, když Akira chodí městem a fotí si oblíbená místa. "Řeka Nil." ■ P.S. Už jsem zaregistroval v druhém filmu od Rjúiči Hirokiho: Záběr s odstupem. Po nějaké době začně kamera velmi jemně, pomalu a "lehounce trhaně" (působí to jako ruční kamera) najíždět a přibližovat se. V Love on Sunday tato technika umožnila v závěru filmu až pětiminutovou scénu bez střihu. Výborná režisérská práce! ■ S odstupem: Vrtají mi hlavou vztahy, motivace a souvislosti z filmu. Krátká analýza. Náznaky SPOILERŮ. Gaku je v pozici muže, kterému se prostě začne líbit jiná dívka a rozejde se s přítelkyní. On je spouštěč všeho. Nao bere Akiru jako kamarádku, neuvědomuje si její zamilovanost a jedná jako typický (neskušený) chlap, když o něj projeví zájem nejhezčí holka ve třídě. Tamaki přišla o přítele a využívá všechny, mnohdy podpásové, metody, aby ho získala zpět. Přestože je její postava zobrazována nejvíce "útočně", je možné její jednání chápat (v citech nečiní žádné kotrmelce, její cíl je jasný). Akira do toho všeho spadla a nejde jí o nic jiného, než o Naa. Když na to přijde, použije také všechny své zbraně, aby ho získala. Její postava je nejpozitivnější. V souhrnu právě obě dívky jsou hlavními hybateli událostí a výše zmíněná psychologická válka vychází od nich. Postavy Naa a Gaka působí pasivněji. V japonské kinematografii zajímavé. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Jednoduchá premisa ukotvená v časovej rovine jedného dňa. Štvorica vzťahov je tu síce načrtnutá a pomerne zaujímavo korešponduje s hlavnými motiváciami, ale v konečnom dôsledku nejde do hĺbky. Oproti predchádzajúcim Hirokiho filmom sa tak u mňa jedná o mierne sklamanie. Film si síce udržiava svoju formálnu čistotu, herecky je istý a je v ňom obsiahnutá určitá čarosmutná atmosféra. Ale myslím si, že na úplne ocenenie potenciálu by filmu svedčal lepší rozpočet a zaujímavejšia práca s prostredím. Je to ale príjemná jednohubka, žánrovo trošku vybočujúca, ale svojím prezentovaním nevinnosti a túžby pomerne presná. ()

Reklama

Reklama