Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Vcelku působivá, ale místy za vlasy (vlásky?) až příliš přitažená tajemná podívaná, které by podle mého názoru slušel ještě horší konec. Přitažená je zejména v jednání rodičů (respektive otce), psycholožky, sestry ze sirotčince... Zkrátka skoro všech kromě matky. Herecké výkony dvou ústředních ženských postav ale velmi dobré, režie včetně Ottmanovy spolehlivé hudby rovněž. A plus rozhodně také je, že dvouhodinovou stopáž jsem si takřka neuvědomil. ()
SPOILERY! „Hovorili ste, že s ňou nie sú problémy.“ – „Nie sú. Problémy majú ľudia okolo nej.“ Zo začiatku som sa nechal s chuťou unášať príjemne pomalým tempom, atmosférou rozčľapkanej zimy, sústredenými hereckými výkonmi (Peter Sarsgaard), klavírom a psychologickým príbehom o poničených rodičoch a ich adoptovaných deťoch. Bohužiaľ, scenár sa čoskoro nečakane zvrtol (v Columbovi sme tiež poznali identitu vraha od začiatku, ale tam to fungovalo) a postavy začali jednať ako stovky iných postáv v stovkách iných psycho-hororoch. Tvorcovia ma chytili až ku koncu, keď Karel Roden povedal do telefónu vec, ktorá na mňa mrazivo zapôsobila a povedal som si „fuj, teraz by som určite nechcel byť v koži hrdinov“ (tento zvrat mi pripomenul pamätnú vetu Dr. Housea „Milí rodičia, vaša dcéra má gule.“). Ale to už bolo neskoro. Na to, že produkovali Susan Downeyová, Joel Silver, Robert Zemeckis a Leonardo DiCaprio, slabé. Diváci ale boli spokojní a komorný film za 20 miliónov odmenili celosvetovou tržbou 78. ()
Docela zajímavý nápad, který mne opravdu překvapil (pořád jsem čekal, kdy z Ester vyleze nějaký démon), je totálně a naprosto zabit demencí všech postav. Konec už ani nemohl být klišovitější a míň napínavý. Pozitivně se dá mluvit snad jen o mihnuvším se Rodenovi a představitelce hlavní role Isabelle Fuhrman, které bych na konci vážně věřil, že už má občanku po dobu delší než krátkou. ()
Neupírám Sirotkovi řemeslnou zručnost, je to dobře obsazený, zahraný a zrežírovaný hororový thriller, který je zároveň bohužel taky k uzoufání předvídatelný, klišoidní a je pro něj typické chování postav svědčící minimálně o absolutní ztrátě pudu sebezáchovy, spíš ale o předčasné demenci. Nemám rád filmy, kde jsem neustále dva kroky před režisérem. Thriller má vyvolat napětí, horor pro změnu strach. Obojí se nedostavilo, zkrátka na mě tenhle snímek nefungoval. Celkový dojem: 25 %. ()
Skutočne parádna žánrová prácička. Okrem prestrelenej stopáže a záverečnej (miernej) naťahovačky s ožívajúcim Zlom tomu nemám čo vytknúť. Prvá hodina plná zlovestných tušení výborná, druhá s drvením lebiek kladivom dobre vygradovaná a v závere skutočne napínavá. Celé je to výborne natočené a excelentne zahrané (to decko je najlepší hororový záporák za posledných možno desať rokov). ()
Reklama