Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Pro me docela prijemny prekvapeni. Sice ne pribehove, tyhle posahany deti jsou v hororu kazdou chvily, ale je fajn, ze "roztomila holcicka" si nehraje na roztomilou moc dlouho a uplyne chvilka a zacne vyvadet. A nastesti ne nejak skryte, kdy by clovek jen hadal, co provedla, tady jde pekne otevrene do akce a pomaha si treba kladivem nebo benzinem. Akorat je skoda, ze i pres par hodne silnejch scen a par slusnejch lekacek nema film buhvijak napinavou a hororovou atmosferu. Nicmene i ty slabsi chvile zachrani herci, Sarsgaard a Farmiga hrajou na horor skvele, Roden v pidi rolicce potesi a Fuhrman je proste perfektni, sice to pusobi tak trochu na efekt - ted se tvar mile a ted se honem mrac a jeji neustaly vyskakovani na vsech mistech soucasne je trochu prehnany, ale funguje to a jeji zaverecna promena me fakt prekvapila, docela zajimava pointa. Takze celkove slusny 4*. ()
Esther mi v hlavě bourala veškerý zákony nervy drásajících okamžiků a neočekávaných zvratů. A mohl za to především tatík z rodiny, kterého si zahrál Peter Sarsgaard. Ten totiž za celej film svý vlastní manželce nedal vůbec nic za pravdu a pořád jí jenom kritizoval. Já sám se divím, že to Vera Farmiga vydržela, ale už jenom pro tenhle fakt, díky kterýmu vlastně film byl tak brutálně napnutej, mě to štvalo. I když to perfektně fungovalo. Další věc je, že jsem se těšil na Rodena a on si tam zahrál jenom na chvíli jednoho estonského doktora. Tak, zaplaťpánbůh za to, ale má na víc, to je jasný. Přesto je Orphan snad jeden z nejvíc ne, hnusných, ale nervy drásajících filmů, co jsem snad kdy viděl. Půl hodiny před koncem jsem si neuvěřitelně přál, aby byl konec, ale to bych zase přišel o tu hromadu zvratů, co se tam nakonecukázala. Dobře natočeno, od malé Isaebelly Fuhrman perfektně zahráno. Klobouk dolů. Pět nemůžu dát, protože mi při sledování bylo odporně, žaludek se mi svíjel v křečích a já se málem udusil, když jsem si uvědomil, že jsem v několika scénách přestal dejchat. ()
SPOILERY! „Hovorili ste, že s ňou nie sú problémy.“ – „Nie sú. Problémy majú ľudia okolo nej.“ Zo začiatku som sa nechal s chuťou unášať príjemne pomalým tempom, atmosférou rozčľapkanej zimy, sústredenými hereckými výkonmi (Peter Sarsgaard), klavírom a psychologickým príbehom o poničených rodičoch a ich adoptovaných deťoch. Bohužiaľ, scenár sa čoskoro nečakane zvrtol (v Columbovi sme tiež poznali identitu vraha od začiatku, ale tam to fungovalo) a postavy začali jednať ako stovky iných postáv v stovkách iných psycho-hororoch. Tvorcovia ma chytili až ku koncu, keď Karel Roden povedal do telefónu vec, ktorá na mňa mrazivo zapôsobila a povedal som si „fuj, teraz by som určite nechcel byť v koži hrdinov“ (tento zvrat mi pripomenul pamätnú vetu Dr. Housea „Milí rodičia, vaša dcéra má gule.“). Ale to už bolo neskoro. Na to, že produkovali Susan Downeyová, Joel Silver, Robert Zemeckis a Leonardo DiCaprio, slabé. Diváci ale boli spokojní a komorný film za 20 miliónov odmenili celosvetovou tržbou 78. ()
Po dlhej dobe naozaj veľmi dobrý psychothriller. Zo začiatku som sa obával klasickej klišéovitej schémy, ktorú načrtli tri krátke vety v obsahu, ktorý som si prečítal pred premietaním. Avšak už po pár scénach ma režisér a scenáristi upokojili, že žiadna vlna klišé ma počas filmu nezaleje. A ak by im predsa len nejakých pár kvapiek pretieklo pomedzi prsty, tak kvalitní herci, skvelá atmosféra a veľmi citlivo zakomponovaná, mrazivá hudba tento nedostatok nenápadne prekryjú. Niektoré scény totiž naozaj kopírujú bežné horrorové štandardy, ale vždy sa nájde nejaký element, vďaka ktorému som si tento fakt počas sledovania neuvedomoval. Práca s kamerou je dokonalá, opomenúť nesmiem trefné cameo Karla Rodena. Veľmi sa mi páčilo preklenutie z obávaného úvodu (zoznámenie s rodinou, náznak tragickej minulosti, adopcia) do podstaty samotného deja a gradovania psycho atmosféry; a rovnako vyzdvihujem záverečných pár minút, kedy sa k už tak dosť vyostrenému psychoterroru pridáva ešte skvelo zvládnutá horrorová pasáž, ktorá len umocnila môj dojem z filmu. 85%. ()
Ale tohle ne, to už tu bylo a tohle zpracování je spíš směšná komedie než hororovej thriller. Spousta scén je šíleně vykonstruovaných a naprosto nelogických, obzvlášť chování dospělých postav postrádá veškerou logiku a s blížícím se koncem se to ještě prohlubuje, skoro mi přišlo, že děti jsou chytřejší, což je docela smutný, navíc postava Esther je až trapně geniální a pravděpodobně se umí teleportovat, je to vědma a slyší i ultrazvuk. Co se týká příběhu, tak jeho schéma je až nechutně okopírovaný a nepříjemně předvídatelný, lekačky taky chabý, nefungujou a je jich málo, prostě celý hodně slabý a několikrát sem se musel až smát, jak je to stupidní, zejména scéna v nemocnici u mě vykouzlila kyselej škleb, jediný co u mě tenhle film zachránilo byla závěrečná pointa, kterou jsem nečekal a byla originální, což mě po předchozím průběhu, kdy sem naprosto přesně věděl, co se uděje, mile překvapilo a pak ještě posledních 20 minut, který byly aspoň napínavý, ale jinak fakt velká bída. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Ve filmu zazní píseň „Re-Education“ od skupiny Rise Against. (Sufferer)
- Keď Kate (Vera Farmiga) vytiahne zásuvku, ponožky sú pekne v rade, ale v ďalšom zábere sú prehodené. (GabrielGabko)
- Ve 2. polovině filmu se Esther (Isabelle Fuhrman) svleče do spodního prádla, v dalším záběru je ale vidět, že si teprve odvazuje vrchní část. (t.mon)
Reklama