Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (82)
Dva kraťasy od Scorseseho za sebou. V prvom bol ešte len filmátorské ucho, v druhom si už dovolí vzdávať hold a poctu jednému z najväčších filmových mágov. Samozrejme štyridsať-ročný rozdiel medzi týmito filmíkmi mu na to dáva právo a skvelú príležitosť si aj trošku šplhnúť u divákov. Škoda, že tie chýbajúce stránky sa zatiaľ nenašli a ak sa niekedy nájdu, určite budem chcieť, aby film s hitchcockovským scenárom natočil práve Martin. Vždy si rád pozriem šikmé, farebné úvodné titulky. 80%. ()
Rok ďábla ála Scorsese. Režisér velmi chytře cituje, a tím nemám na mysli to okázalé gesto s ptáky na konci filmu, jako spíš Muže, který věděl příliš mnoho a 39 stupňů. Jak už tu poznamenal Lavran, ve zcela puristické podobě se tu objevuje legendární Hitchcockův "macguffin", kterého může Scorsese ponechat bez vysvětlení díky tomu, že "další část filmu se ztratila a my nevíme, co se stalo". To byl vždycky Hitchcockův sen - nechat ústřední předmět zápletky bez vysvětlení. Vynikající pocta. ()
"It's one thing to preserve a film that has been made, it's another to preserve a film that has not been made." Krásné vzdání pocty a respektu jednoho velikána evidentně plného entusiasmu druhému, navíc ještě krásnější o to, že je pravděpodobně celé vymyšlené. Hitchcockovy filmy byly unikátní, zde je v pár minutách zkombinováno hned několik odkazů na jeho největší kousky, nevím nakolik by byl ochoten sám tematizovat a odkazovat na vlastní tvorbu, ale možná bych se i nechal přesvědčit, kdyby nebylo úplně poslední scény s ptáky. Ta jasně podtrhává celou hyperbolu... Samotný "film" je až neuvěřitelně přitažlivý, dokáže i na extrémně malém prostoru vybudovat hutnou atmosféru, skvěle využívá hudby (klasický Hitchcock) a vybízí diváckou zvědavost k řadě otázek (Co se stalo? Co dál? Já chci víc!). Věřím, že nad tímto noblesním Scorseseho aktem nejeden hardcorový příznivec Hitchcocka ze staré školy zamáčkl nostalgickou slzu. 9/10 ()
Martin Scorsese z úcty ke svému oblíbenému režiséru Alfredu Hitchcockovi a jeho dvornímu skladateli Bernardu Herrmannovi natočil krátký film podle nalezeného tří a půl stránkového scénáře, který měl Hitchcock jednou zrealizovat. Je na nás, zda téhle pohádce uvěříme, ale myslím, že ve finále je to jedno. Scorsese se snažil přizpůsobit Hitchcockovu stylu, co nejvíce to šlo. Výsledek je zajímavý. Jde o milou poctu zmiňované legendě s vydařeným hudebním doprovodem, skládajícím se ze slepence největších Herrmannových hitů. Závěr mě příjemně rozesmál, roztomilá věcička. ()
Pocta Hitchcockovi cez oči Martina Scorseseho. Metafilm a zároveň samotná pocta. Mystifikácia funguje, rovnako ako aj scény alá Hitchcock. Potešilo všestrannosťou a pripomienkou na veľkého majstra. Scorsese ako usmievavý režisér hraje sám seba perfektne. Jeho úsmev, mávanie rukami a postrehy nútia k úsmevu. Rovnako ako je tomu v jeho neskoršom kraťase Audition. Na poli 10 minút je toto lepšia pocta Hitchcockovi ako je jeho Departed pocta geniálnemu Internal Affairs. ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama