Tvůrci:
Vince GilliganHudba:
Dave PorterHrají:
Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(62)
Obsahy(2)
V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)
(více)Videa (12)
Recenze (1 500)
1. série - 80 %, 2. série - 90 %, 3. série - 100 %, 4. série - 100 % - Dokonale napsaný a zahraný přerod postavy. Jedno z nejlepších season finale všech dob. --- Pátá řada je zatím neskutečná jízda a nemůžu se dočkat léta, až bude dílo dokonáno. --- A je to. Konec jednoho z nejlepších seriálů, kterému se dostalo skvělého zakončení, jaké mu může chudák Dexter jen tiše závidět. A tomu srovnání se prostě nelze vyhnout už kvůli určité "podobnosti" závěrečné scény, v níž vynikne ten propastný rozdíl mezi kvalitou zakončení Breaking Bad a Dextera. Walter White si takhle parádní konec rozhodně zasloužil. 5. série - 100 % ()
Nebyl jsem hned zaháčkovaný, pauza mezi první a druhou sezonou mi trvala 6 let... Ale pokud jste si v začátku taky nejistí, rozhodně to stojí za to přežvýkat! Protože progress - co ročník, to o kus vyšší kvalita, Jesse je méně otravný (feťáky a drogy jako téma obecně nemusím), postavy a příběh čím dál propracovanější, až pak finále je úplný top po každé stránce, hlavně ve věci intenzity, napětí a emocí. Deviz a dojmů je moc, hodně dělá samo (ne)vábný New Mexico, ale nade vše se mi líbil postupný pád do temnot v charakteru hlavní dvojice; zvlášť Walt a jeho proměna v ulhaný, manipulativní a chladnokrevný já je hodně výživná a drsná podívaná (x). *We all live double-lives to some extent... S01 70% S02 75% S03 80% S04 85% S05 95%, El Camino 75% ♪♫ ()
1. série: Náhul. Nebo spíš nášleh? To je jedno... Breaking Bad je tak těžce osvěžujícím seriálem, až mi to hlava nebere jako halucinace. 7 dílů komplet první série shlédnuto bez problémů za jediné odpoledne - tak dobré to je, to se mi nestalo ani u LOSTů. Už jen ze zápletky mi mohlo být jasné, že když se někdo (čti oduševnělý padesátník umírající na rakovinu) rozhodne vydělat balík pro svou rodinu tím, že začne vařit perník, bude o zábavu postaráno. Stačí sehnat patřičně pošahaného mladistvého dealera, a prachy se můžou (?) začít sypat... A i když je během padesátiminutových stopáží hráno z větší části na dramatické struny, sem tam je to i pořádně peprný černý humor. Hlavně zvraty před konci jednotlivých dílů jsou občas pořádně vtipné WTF. Jsem velmi mile překvapen a pozitivně naladěn na další dvě série - a tohle nejpíš bude TOPka (jinak vše podstatné řečeno v ostatních komentech: jeden z NEJ seriálů na pokračování a skvělá proměna hlavních postav - bezchybná "live" studie psychologie!). 2. série: Podařilo se úplně všechno: více napětí, více rozpiplávání jednotlivých postav, více humoru. Dva díly z druhé sérky aspirují na zdaleka to nejemocionálnější, co jsem kdy v bedně viděl... Zbytek je "jen" nepřekonatelným mixem dramatu a thrilleru: vážně úchvatné. Breaking Bad mě úplně pohltil, zboňuji ten seriál. 3. série hravě překonává naprostou většinu dramatických/krimi seriálů, jež jsem měl zatím tu čest na televizní obrazovce vidět. Poslední dva díly zkušení režiséři proměnili v nezapomenutelnou jízdu světem drogových kartelů, a i když to možná celé hraje na komediálnější notu, než tomu tak asi je ve skutečnosti :-), tak tam ten černý humor prostě patří - ale je ho tam VELMI střídmě; člověka spíš příjemně mrazí, než aby se přiblble usmíval. Maléry pana Whitea a fetky Jesseho jsou prostě k nezaplacení. 4. série: Možná nejlepší ze všech - minimálně posledních několik dílů patří k prozatimní špičce seriálu. Napětí, strach, a nebezpečně těkavé emoce v jedné z nejdokonalejších televizních jízd na světě. Jak tohle dopadne..? ()
// "...and a man, a man provides. And he does it even when he's not appreciated, or respected, or even loved. He simply bears up and he does it. Because he's a man." Kam až jde zajít v zájmu ochrany lidí, které milujem? Jak moc se lidi mohou přizpůsobit tomu, co jim život přináší? Co všechno je člověk schopný udělat, když nemá na vybranou? Zpracování všech těchto námětů a mnoho dalších v krystalicky čisté seriálové podobě, která nemá obdoby - to je pro mně Breaking Bad a proto se od toho nemůžu odtrhnout. "How can something this bad be this good?" ()
Galerie (941)
Zajímavosti (298)
- Představitelé Leonela a Marca Salamancových (Daniel Moncada a Luis Moncada), známých jako "Bratranci" či "Dvojčata", jsou i ve skutečnosti bratři, z nichž jen jeden měl předchozí herecké zkušenosti. (Marpe)
- Bob Odenkirk v rozhovore prezradil, že postava Saula Goodmana je čiastočne inšpirovaná hollywoodskymi agentami Robertom Evansom a Ari Emmanuelom. (WalterIK7)
- Natáčení seriálu v Novém Mexiku přineslo do místní ekonomiky kolem jednoho miliónu amerických dolarů za epizodu. (Kritiq)
Po DRUHÉ sérii jsem psala: Seriál má své kvalitně vybudované vrcholy v několika dílech rozesetých napříč sériemi, v nichž se spádově shromažďuje všechna mizérie světa křivd a bezpráví, a ty stojí za to prožít, ač mezi nimi má scénář spíše stabilně slabší rysy, jako třeba nemotivované twisty v chování postav či vztazích mezi nimi, ne vždy plně logické posuny v ději, a mnohokrát příliš jednoduše předvídatelné, až kýčovité sekvence scén. Umí ale pracovat s atmosférou a s hrou předzvěstí, předjímání, očekávání. A ty drsné vrcholové díly jednoznačně stojí za nějaké to utrpení mezi. Zatím se tedy dívám dál. *~ (16.12.2020) ---------- Po ČTVRTÉ sérii: Nemít kredibilní tip, že se to vyplatí, tak bych se přes první tři série určitě nedostala, nedostala bych se ani přes první tři díly, ale konečně to začíná vyzrávat a čtvrtá řada mě už vyloženě těšila jako celek, ne jen ve vybraných momentech. A jen pár vteřin mi trvalo úplně docenit, jak v seriálu, co si před závorku vytkl "Breaking Bad" a tři série pracuje na tom, aby se pod Waltem a jeho svědomím bořila jedna příčka do pekla za druhou, se z něj najednou na konci čtvrté série málem stává hrdina, otec, manžel, švagr, kamarád a kolega roku, zkrátka vyložený klaďas světec Superman. No, ale přece jen, konvalinky bílé mám na paměti a pátá série se přede mnou právě otvírá. Tuším správně poslední bránu do pekla? *~ (4. 1. 2021) ------------------ A NA KONCI: So the creators broke bad too. ***A slovo "executive" ve spojení executive producer dostalo úplně nový význam. Popravčí. *** Čtvrtá série mi dlouho připadala nejlepší, pro to jemnění rozvíjení i snímání, a jak se v ní konečně zhodnotila investice do tří předchozích. *** Pátá znatelně zvukově i vizuálně zhrubla, i co do budování narativu, ale vlastně ten podlomený formát k takovému neslavnému finále sedí, a pro to dosahování nových a nových kruhů zla, jež se jako ty na vodní hladině budou šířit už napořád, se ta pátá, dobře podepřená, zaryla studeným hrotem přímo do srdce. *~ (8. 1. 2021) --------------- A teď neváhejte ani vteřinu a pusťte si BETTER CALL SAUL. Protože: Nebýt spolehlivého zdroje nátlaku, tak bych Breaking Bad vzdala už po prvních třech dílech. A ono se to - až na výjimečné okamžiky - začne pořádně vyplácet až ve čtvrté sérii. Ale co se stane tam a v pětce, stojí za všechen investovaný čas. A to se pak nechce věřit, že něco jiného, co se toho světa týká, může být "lepší", v obou smyslech toho slova. ***** A pak si člověk nevěřícně pustí Better Call Saul, spíš ze stesku, a pak už jenom žasne, dojímá se a trne. Kdybych to měla shrnout hodně na dřeň: Breaking Bad je o rozbitých vztazích, či lépe o rozbitých, naprasklých lidech, a jak je to nezadržitelně strhává, penězi, mocí, konverguje ke zlu, a co všechno podemelou a vezmou s sebou. A přitom až do konce je o koho se bát. --- Better Call Saul je ale – úplně nečekaně – o pravém opaku. O možnosti vymanění, ryzosti a zdravosti, nad níž se vznáší každou vteřinou otazník, nedůvěra, důvodná pochybnost, jak jsou vystaveny nejtvrdším zkouškám – a pochopit ty tlaky lze právě a jedině na základě znalosti podkladů, bezprecedentních skutků z Breaking Bad. Teprve pak lze rozumět, vznikání jakého křehkého zázraku, vůle a nezlomnosti jsme svědky. A zatímco to tu píšu, poslední rozhodná série teprve vzniká, v níž se ukáže, která strana síly si ten příběh pro sebe uchvátí. ***** Jo, a tohle si samozřejmě jako překladatelka neodpustím: mělo se to česky jmenovat (třeba) PROPADÁNÍ ZLU. Není vždycky na škodu, když se název nepřekládá doslovně, ale autoři divokých nápadů by se měli umět chytnout za nos: Tenhle trapný, zavádějící český název mě odrazoval skoro celé desetiletí od toho, abych si to pustila, a pokud vím, tak jsem zdaleka nebyla sama. *~ () (méně) (více)