Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 1
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (1 500)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Tamtamy nelhaly. První série je pouze rozjezdem. Tvůrci si vyšlapali cestičku, okoukli terén a zkusili, co diváci vydrží. Až v té druhé šlápli na plyn. Ve třetí sérii tempo občas poleví, ale o nějakém snížení laťky nemůže být řeč. V polovině nám totiž tvůrci připomenou s kým máme tu čest a v posledních dvou dílech nás zarazí do sedačky tak hluboko, že rovnou můžeme koupit novou. Čtvrtá série znovu zvedá laťku o kousek výš. Ještě než vydýcháte pozdní vyústění té předchozí, tak zjistíte, že řeka plná sraček teče dál a fetka Jesse se spolu s Waltem ženou do dalšího průseru. Druhá polovina série se nese až v apokaliptickém duchu a nejedno slabší srdce to neunese. Démonický Gus, mlčenlivý Mike, hláškující Saul, ale i osudem zkoušený Hank jsou zárukou, že ani minuta vám nepříjde zbytečná. Nekorunovaný král seriálové sezóny 2011, jehož absence ve zdejší Top 20 je jen dalším z řady trapných excesů této databáze. (Po dvou letech přeci jen došlo na moje slova.) 1. série: 90%, 2. série: 95%, 3. série: 95%, 4. série: 100%, 5. série: 100%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Reklama

Satan 

všechny recenze uživatele

Seriál o kupení špatných zpráv a postavení se jim čelem. Jste znudění svým životem středoškolského učitele chemie? Je vám diagnostikována rakovina plic? Máte rodinné trable? Začněte vařit perník! Výborná premisa je navíc podložena švagrem z protidrogového a je jen otázkou času, kdy se tohle velké odhalení představí v celé své kráse (Dexterovi to trvalo 6 řad). Jinak několik důvodů, proč je seriál šupa a vyplatí se ho sledovat: kontinuální děj, kde se řady dělí pouze nějakým vrcholným momentem, je ku prospěchu věci. Na povrch totiž vyplývá i postupná a uvěřitelná proměna Walta z ustrašeného chlápka na respekt budícího kriminálníka. Dále vynikající prology jednotlivých dílů, které se většinou ukážou jako flashbacky, ale vzácně i velmi teasující flashforwardy + nepředvídatelnost situací - i ve 4. řadě lze děj dopředu těžko odhadnout a s postavami se manipuluje dle libosti (zvlášť zásahy shůry mají své osobité kouzlo). Velmi potěšilo (možný SPOILER) úplné zainteresování manželky do Waltových záležitostí. Jednak se Skyler ukázala jako možná ještě větší vychcánek jak Walt a zadruhé se tím kupí jedna lež na druhou a jak už to v životě a v seriálech bývá, na kostlivce ve skříni vždycky jednou dojde. Vic Mackey ze SHIELDu by mohl vyprávět...Velký příslib do budoucna a zatím se to drží v mezích, kdy typický neduh seriálu co další řada, to větší a vykonstruovanější zápletky (viz 24 hodin) je prozatím vysvětlen Waltovým (a Jesseho) postupným šplháním nahoru po kriminálním žebříčku. V tomto ohledu je snad celá první řada jedním velkým pilotem. Hodně potěší fyzické herectví Cranstona a vedlejší postavy jako Saul nebo Hank. Navíc skvělý černý humor a smysl autorů pro ironii a odkazy na mafiánské filmy. P. S. viděno podruhé - geniální, ta kauzalita a determinismus jsou mi strašně sympatické (zvlášť po konci třeba GoT)...1. série = 80% | 2. série = 90% | 3. série = 90% | 4. série = 95% | 5. série = 100% ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

ROZHODNĚ JEDEN Z NEJLEPŠÍCH SERIÁLŮ VŠECH DOB. Yo Bitch! Výborný seriál od začátku do konce. Hodně skvělých seriálů ke konci umírá a stává se z nich natahovaná srajda (Lost, Prison Break), ale to, co předvedl v závěru Breaking Bad je úplný opak. Jeden z mála seriálů, který věděl, kdy má skončit. Poslední díly jsou naprostý top, především třetí a čtvtý od konce. Závěr byl tak úderný, že až lituju, že nebyly dva tři díly navíc, rozhodně by to nebylo na škodu. K postavám není potřeba se nijak zvlášť vyjadřovat - výborná kontrastní ústřední dvojka a ti okolo byli taky více než dobří. Kéž by každý seriál dokázal to co BrBa, a to mít silný a poutavý příběh, zajímavé postavy a narůstající kvalitu až k nezapomenutelnému finále. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tak a je konec. Walter White má svá metamfetaminová dobrodružství za sebou, stejně jako já mám za sebou zhruba měsíční maratón s jedním z nejoceňovanějších seriálů současnosti. A opravdu to stálo za to. Lepší herecké výkony a perfektně promyšlený scénář a s bezchybným vývojem postav opravdu jen tak nenajdete. Některé epizody by se měly svou atmosférou a výtečným dávkováním napětí opravdu tesat do kamene. Závěrečná pátá série pak opravdu patří mezi to nejlepší, co kdy na seriálovém písečku vzniklo a až bude jednou někdo sepisovat manuál o tom, jak natočit finální řadu oblíbeného seriálu, tak tenhle by měl být na prvním místě. Důstojnější konec si ani Heisenberg přát nemohl. Plný počet ale ani přesto dát nemůžu, protože předcházející řady rozhodně nejsou bez chyb a řeči o nejlepším seriálu všech dob mě tak trochu míjí. Na to je zde až příliš hluchých a natahovaných epizod, v nichž se zhola nic nestane a skoro vůbec nefungují (převážně čtvrtá série). Pár rádoby scénáristických vychytávek typu srážka letadel či drsný dvojčata se také míjí účinkem. Nemluvě o tom, že první řadu jsem prozíval jen kvůli tomu, že jsem věděl jaké maso bude následovat. No a nakonec jsem stejnak nelitoval. I přes kritiku by měl proto BB zkouknout každý poctivý seriálový fanda. 1 . série - 60%, 2. série - 80%, 3. série - 80%, 4. série - 75%, 5. série - 100% ()

Galerie (941)

Zajímavosti (298)

  • Převážnou část šatníku Jesseho Pinkmana (Aaron Paul) v 1. sérii tvoří mikiny značky Volcom. Vždy je nějaká část jeho oblečení žlutá. Žlutá barva v seriálu symbolizuje pervitin a sestup do kriminálního podsvětí. Postavy, které Waltera Whitea (Bryan Cranston) zatahují čím dál hlouběji do obchodu s drogami, často nosí žlutou. Žluté jsou i kombinézy, v nichž hlavní postavy vaří pervitin. (TheDon)
  • Seriál Breaking Bad dostal aj svoju limitovanú LEGO verziu. Postavy Waltera (Bryan Cranston), Jesseho (Aaron Paul) a ďalších hrdinov boli dostupné za cenu približne 250 amerických dolárov. (leila22)
  • Jesse Pinkman (Aaron Paul) v celém seriálu použije výraz „bitch“ celkem 54×. (Novko)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama