Reklama

Reklama

Filmy s pracovní tematikou, které stále hlásaly, že práce má být první potřebou člověka, procházely jen pozvolným vývojem. Střet ustrnulého, bojácného myšlení s novátorskými postupy, byť ve výrazně pozměněné podobě, je však zachován. V tomto případě se ocitáme v továrně na obráběcí stroje, kde ruční práci má nahradit robotizované vybavení. Naskýtá se tak vzácná šance spatřit tento pozapomenutý snímek, který publikum zcela ignorovalo - v době vzniku jej viděla zhruba tisícovka lidí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,PRÍTOMNOSŤ JE BUDÚCNOSŤ BUDÚCNOSTI.“ __ Idelogická stránka mi natoľko neprekážala, ako skôr nereálne znejúce dialógy, niekedy hovorené až s prednesom (Pántik) a tiež zbytočný Hrycov vnútorný monológ. Takto sa predsa ľudia spolu nerozprávajú. Téma manželskej nevery mala okoreniť fádny príbeh, preto sa - vtedy 25 ročná - polka Maria Probosz neváhala viackrát ukázať v plnej kráse. Výsledok je však predvídateľný a vyústeniu problémov s mechanizáciou výroby (logicky) zase chýba dramatickejší oblúk. Príjemne ma prekvapilo technické spracovanie robota a 80 minút je v tomto prípade akurát postačujúcich. (109. hodnotenie, 16. komentár k filmu) ()

Gekacuk odpad!

všechny recenze uživatele

Velmi nepovedený film. Je na něm patrné, že všichni zainteresovaní pouze splnili příkaz natočit tento film. Tématem je prosazování věděckotechnického rozvoje v socialistické společnosti. Do průmyslového podniku se mají zavádět nové stroje. Mnoho zaměstnanců i funkcionářů je skrytě i otevřeně proti. Dělníci jsou zváni na předvádění robotů. Ty působí hodně archaicky a nepřesvědčivě. Na těchto akcích otevřeně vystupuje hlavně mistr, který by přišel o své vedoucí místo. Nahlížíme do psychologie dalších postav a je to opravdu velice špatný slepenec. Polská herečka je zde jen pro svůj exteriér, ale film nezachrání. Ani výborní slovenští herci Hryc a Dočolomanský úroveň filmu nepozvednou. Nejméně věrohodně působí oslavná akce k zavádění robotů. Na pódiu se předvádějí robotické hračky a taneční kreace. Je to velmi trapná akce, kde vypomáhá najatá klaka. Ve filmu je také pokus kritizovat korupci. Jedna z postav všechny uplácí prostřednictvím pozvánek na hony. Když už mu teče do bot a hrozí soud, ptá se, zda je soudce myslivec. Tahle scéna vyzní mimořádně hloupě. Tak to vidí pánové Gek a Čuk ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Mám robiť za roboty? Šibe ti?" Dřít v práci, tak to jsem za socialismu nezažil a plán se přesto vždycky nějak zázračně splnil. Jen se to moc nesmělo říkat. Tady se však plně automatizuje výroba a to je velké téma. Samozřejmě, že je to jenom standardní budovatelství, které mne v době budování rozvinutého socialismu moc nebavilo, ale s odstupem let mi najednou připadá velmi zábavné. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Klasická budovatelská splácanina o zavádění automatizace do fabriky. Rozhoduje se mezi testováním nedokonalé verze programu, nebo čekání na verzi kompletní. Z toho zcela pochopitelně vznikají třenice mezi náměstky a dělníky. Kdyby více prostoru dostala Adriana Tarábková, možná bych pár hvězdiček přihodil, takhle bohužel jen upachtěná jedna. ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Taký vláštní slovenský příspěvek k angažované tvorbě v posledních letech vlády rudých volů. Na jedné straně je zábavný-takového robota Filipa bych na socialistickém Slovensku doopravdy nečekal (plechová krabice, monitor místo kebule a na ní majáček z ještěrky), na straně druhý problémy z automatizace výroby jsou uspávající. Ale celé je to natočeno pod vlivem tehdy populární italské komerční tvorby. A jako celek? Rozhodně jsem snesl bez úhony Cenu odvahy, než Temné slunce. ()

Zajímavosti (3)

  • Film videlo v kinách len pár tisíc divákov, ktorí si ho pamätajú najmä vďaka odhaleným scénam poľskej herečky Marie Probosz s hlasom Zdeny Studenkovej. (Raccoon.city)
  • Pracovný názov filmu bol Roboty vo dverách. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v lokalitách Pezinská Baba, Martin, Brno, Bratislava, Vysoké Tatry a Mosonmagyarovar. (dyfur)

Reklama

Reklama