Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

H34D 

všechny recenze uživatele

Aneb co jde vytěžit z béčkového akčního filmu. Zapomeňte na rádoby intelektuální rozjímání Smrtihlava, či pokus o velkolepost Vrány, Bunraku má podobě temně laděný fantasy háv, přičemž pod ním skrývá mnohem víc akce a ryzí zábavy. Ač je na první pohled znát, že tvůrci byli nuceni natáčet ve skromných kulisách, nezabránilo to filmu v rozvinutí pocitu, že se nacházíte v odlehlém apokalyptickém světě, kde vládnou gangy, nepsaná pravidla podsvětí a hlavně hbité ruce charismatických bojovníků. Přímočarost imitující postup počítačovou hrou kupodivu není na škodu. Hodilo by se sice komplexnější uvedení do světa a širší vysvětlení okolností, ale nemůžeme chtít všechno, přeci jen Bunraku není Matrix... Kolem a kolem výborná oddychovka s nápisem "guilty pleasure" na čele. 8/10 ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Osobně, tyhle stylizované komiksáky-animáky nijak nemusím, ale tady ty dvě hodiny utekly, násilí bylo v určitých, pro mě ještě snesitelných mezích, celkem dobře se na to koukalo a odsýpalo to. A jasnou hvězdou filmu je ten, co podává nápoje. Vždycky to tak dělal - Wooooody! ~~~ Na druhou stranu trochu bych uvítal zklidnit místy nepřehledný děj a zvraty (ale to byl spíš můj problém, nestíhal jsem sledovat jak stylizované obrázky, tak opravdu hodně ukecané titulky), a čekal jsem trochu víc od Demi a Rona. Tedy ne, že bych od nich čekal lepší výkony, např. Demi neměla ani moc prostoru, a v tom to bylo - obě postavy mohly mít prostoru o chloupek víc - původ jejich setkání byl jen takové... "puf". ~~~ Určitě na to kouknu někdy ještě jednou, už jen kvůli vizuální stránce :) ()

Reklama

maddy 

všechny recenze uživatele

Takto to dopadne, keď sa Američania snažia napodobniť japonský štýl. Nevkusná komixová štylizácia s kulisami na horšej úrovni ako ochotnícke divadlo by mi až tak nevadila, aj napriek do očí bijúcim kolapsom ako napr. pri jednom z bojov začne pršať, osvetlenie sa zmení z červeného na modré, ale v pozadí je stále jasne červené slnečné zore. Miestami síce pôsobí osviežujúco v záplave všetkých „real“ filmov, ale tento rádoby „cool“ dizajn ubíja absolútne nefungujúci príbeh bez akejkoľvek rozumnej motivácie postáv, nudný scenár bez akýchkoľvek zapamätania hodných hlášok (čo komiks priam vyžaduje), prevažne amatérska choreografia súbojov, kde v pozadí vidieť komparz čakajúci kým sa skončí jeden súboj. Slávnejší herci sa vo svojich úlohách evidentne stratili – Demi Moore zabudla, že už nie je sexy dvadsiatka, inokedy celkom sympatický Josh Hartnett očividne prehráva a pri deväťdesiatom siedmom uchytení klobúka som myslel, že to je naozaj len zlý vtip, Ron Perlman s lookom ala bezdomovec takmer nepostrehnuteľný, navyše Japonec s otrasnou angličtinou. Prehnaná dvojhodinová dĺžka, pri ktorej som mal pocit, že polovica scén je zbytočne naťahovaná, niekedy priam až zbytočná tomu taktiež príliš nepomáha. Avšak vyzdvihol by som celkom efektnú hudbu, ktorá viacerým scénam vliala zaujímavejšiu atmosféru aká v nich v skutočnosti bola, taktiež kamera sa v rámci týchto „kartónových kulís“ slušne pohrávala so zábermi, a animované vsuvky, ktoré mi neraz prišli zábavnejšie ako celý hraný film. Bunraku nezaprie inšpiráciu v takom Sin City a Kill Bill, avšak ich kvalít ani zďaleka počas stopáže nedosiahne. Hviezdičky prevažne za ten celkový nápad, občas zaujímavú štylizáciu, hudbu a spomínané animované vsuvky. Inak však určite nie film pre každého (vrátane mňa), ale uznám, že určitá skupina zainteresovaných ho môže oceniť. CELKOVO: 2* ()

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Že John / Ron / Woody sú neoddeliteľnou súčasťou Môjho filmového sveta ,to už spomínať nebudem. Komixovky silne nekonzumujem a je Mi u p*d*le , ako sú sfilmovateľne nesfimovateľné. Svojho času Ma rozbil na črepy " Kung- Fu Hustle " a teraz to vyšlo zase. Tie farebné štvorčeky prehohodené z papiera na plátno , Ma proste " berú " .Prečo Hustle...? lebo Ma silne prepadol " hustle axe ! dance "....a to Mi nevybúcha z hlavy nikto. V tomto prípade silne " žrateľný plagiát " a ani Demi necloní , čo som prekvapená. Zbytok bol náležite podaný Mojím VERBALným miláčikom. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • V roce 2010 v rozhovoru Moshe prozradil, že nejprve scénář k Bunraku prodal produkční společnosti. Když bylo jasné, že se film bude natáčet, koupil ho zpátky. (Zdroj: Wikipedia.cz)
  • Celosvětová premiéra proběhla 11. září 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (pornogrind)
  • Vyjma prologu není ve filmu použita jediná střelná zbraň. (Illuminare)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama