Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malcolm McDowell je úžasný, čo sa potvrdzuje aj v tomto dokumente – neviazaný, duchaplný, sebaironický a ohromne šarmantný. S divákmi sa delí o svoje spomienky, napríklad na Lindsaya Andersona, svojho učiteľa a najlepšieho priateľa, ktorého nazýva najlepším z povojnových britských režisérov. Práve Anderson ho preslávil obsadením do nezabudnuteľného filmu Keby... . Keď ho v tomto filme uvidel Stanley Kubrick, ktorý práve rozmýšľal nad adaptáciou kontroverznej antiutópie Anthonyho Burgessa Mechanický pomaranč, povedal svojej žene Christiane: „Áno, to je on, to je Alex“. O mnoho rokov neskôr sa slávny režisér vyjadril, že „ak by Malcolm nebol prijal moju ponuku, tak by som ten film s veľkou pravdepodobnosťou nikdy nenakrútil“. Aj napriek tomu, že pôvodne si vybral Micka Jaggera ako predstaviteľa Alexa de Largea a zvyšok kapely Rolling Stones ako jeho „chuligánskych parťákov“. A spomienky slávneho herca pokračujú... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1)

Matty 

všechny recenze uživatele

Prvních cca čtyřicet minut (do Time After Time) je výborným osobním profilem, neboť slovo patří převážně McDowellovi, který dokáže díky vrozenému hereckému talentu ozvláštnit i notoricky známé historky z natáčení (zrod taneční scény v Mechanickém pomeranči). Následuje skok o nějakých dvacet let vpřed a mnohem více prostoru najednou dostávají dlouhé ukázky z (poměrně špatných) filmů a McDowellovi blízcí a spolupracovníci. Je sice potěšující, že ne všichni herce vynášejí do nebes – nezatajují ani to, že s ním není snadná spolupráce –, ale s hodnotnějším poznatkem nikdo přijít nedokáže. Méně vatový je poté až závěr, kdy McDowell s viditelně větším zájmem vzpomíná na vžívání se do postavy Evilenka. Kvalita dokumentu bohužel je nevyrovnaná, což od Harlana, režiséra znamenitého portrétu Stanleyho Kubricka, překvapí, McDowell ale po celou dobu zůstává stejně zábavně ironický vůči světu showbusinessu i vůči sobě samému. 70% ()

Reklama

Reklama