Režie:
Alain CorneauKamera:
Yves AngeloHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Daniel Auteuil, Monica Bellucci, Michel Blanc, Jacques Dutronc, Eric Cantona, Daniel Duval, Nicolas Duvauchelle, Gilbert Melki, Philippe Nahon (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Obávaný gangster Gustave Manda (Daniel Auteuil), přezdívaný Gu, prchá s vězení. Po úspěšném útěku se vrací do svého působiště v Paříži, kde se setkává se svými přáteli a svou láskou Manouche (Monica Bellucci). Musí uprchnout se země a tak připraví akci, která ho má finančně zabezpečit po zbytek života. Akce se podaří, ale policejní manipulací Gu vypadá v očích podsvětí jako zrádce. Útěk se odkládá a Gu udělá vše proto, aby očistil své jméno. Film je věrným remakem díla Jean-Pierre Melvilla s Lino Venturou v hlavní roli natočeném v roce 1966. (Vejlupek)
(více)Recenze (21)
Jedna barva za druhou, až z nich oči přecházejí, mno to nám to hezky začíná. Tam, kde byl Melville nejsilnější, snaží se Corneau vypomoci si slovy, úvodní útěk z vězení ztratil veškeré své kouzlo i napětí. A filmu vůbec nedokáže pomoci ani to, že Auteuil se snaží tvářit jako Lino Ventura. Nejde mu. A bodejť by šlo, když se nechal obsadit do jednoho z mnoha zbytečných remaků. ()
Smrtící stopáži by pravděpodobně prospělo vystřižení postavy hrané M.Belucciovou, D.Auteil čím dál víc vypadá (a hraje) jako francouzský R. De Niro a celá gangsterka, která měla být elegickou kronikou ohlášené smrti (stále se mluví o strachu a únavě) kvůli své "přefiltrované" stylizaci (v tom filmu snad není "normální" záběr) nedokáže evokovat ani dobu děje, tedy v titulku zmíněná 60.léta. ()
Film zařazuji do té horní poloviny hodnocení. Jako remake to mají autoři vždy těžké a tady se s tím vyrovnali celkem zdařile. Možná je to někdy až moc natahované, ale svůj obsah a smysl to naplnilo. Daniel Auteuil je ve své roli výborný a Monica Belucci zase jako vždy nádherná. Sice tady nedostala tolik prostoru, ale ono se na ní i dobře dívá. Skvělý výkon chytrého detektiva tu před zcela věrohodně předvedl Michel Blanc. Francouzká detektivka si drží svou vysokou laťku. ()
Francúzsky návrat medzi gangsterky zo starej školy, v ktorej herecky dominuje D.Auteuil. Z prvej polhodiny som z filmu nemal najlepšie pocity, no časom sa príbeh sprehľadní a napätia pribúda, ale nikdy nie natoľko, aby som film označil za napínavý. Spočiatku mnoho interiérových nezáživných scén, farebné filtre a veľa spomalených záberov v prestrelkách, ktoré dnes už nefungujú tak ako kedysi. Bellucci s blond vlasmi dostáva dosť priestoru, ale jej postava je akási chladná a tajomná. Na pozretie fajn, ale do dejín gangsterského filmu sa nezapíše. 60%. ()
Remake Melvillova stejnojmenného snímku s Lino Venturou. Kde je Melville tradičně strohý, meditativní a decentně drsný, Corneau až kýčovitě estetizuje násilí (záběry na krev a průstřely - podle mě nejhorší části filmu), ale i útěk kriminálků (u něj to chvíli vypadá, jako by jeden z nich chtěl vzlétnou jako pták). Výprava (nejpůsobivější asi v gangsterském prostředí při plánování zločinu) a kamera není špatná, odpuzující je vlezlá rádobysymfonická hudba, strašný je výběr herců. Christine Fabrega představovala Manouche opravdu autenticky jako spíše tvrdší podnikatelku, žádnou uhlazenou a rádoby femme fatale jako M. Belucci, ze svéráze Albana Michela Constantina se stal díky Eriku Cantonovi nezajímavý panák, o hlavním představiteli, který nahradil Lina, raději nemluvit. Co mi však nejvíce vadí - Corneau a jeho spolupracovníci nepochopili ducha předlohy José Giovanniho (a Melvillova prvního filmového zpracování). ()
Galerie (25)
Photo © ARP Sélection
Reklama