Reklama

Reklama

Poslední dům nalevo

  • USA The Last House on the Left (více)
Trailer

Mari Collingwoodová přijela s rodiči strávit prázdniny na jejich letní sídlo utopené uprostřed hlubokých lesů. Dívka poprosí matku, ať jí půjčí auto, a sama se vydá do nedalekého městečka navštívit starou známou. Zatímco si obě kamarádky referují o svých životních peripetiích, náhodně se seznámí se sympatickým chlapcem s tajuplně nevinnou tváří. Za chvíli se už všichni tři ocitnou v jeho motelovém pokoji a balí jeden joint za druhým. Jejich drogový večírek přeruší příchod mladíkových příbuzných. Ti se chtějí nepohodlných svědkyň zbavit. Obě dívky totiž vstoupily do cesty uprchlému psychopatickému vězňovi Krugovi a jeho kumpánům. Paige zavraždí, ale Mari, navzdory tomu, že ji znásilní a postřelí, dokáže utéct. Snaží se dostat k rodičům, ale do jejich domu shodou okolností také směřují kroky zabijáků, kteří se potřebují schovat před blížící se bouřkou. Manželé jsou velmi pohostinní, když ale domů dorazí polomrtvá Mari a rodiče zjistí, koho mají pod svou střechou, musí chtě nechtě odhodit civilizační návyky a vzít vykonání trestu do vlastních rukou. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (600)

lamps 

všechny recenze uživatele

Kdyby měly všechny remaky béčkových filmů takovou kvalitu, zažívali by hororoví nadšenci nepřetržité filmové hody. Poslední dům nalevo je sice jen dalším z velké řady a do hororové síně slávy má stejně daleko jako Uwe Boll k "červeně" hodnocenému snímku, ale přesto patří v posledních letech k tomu výrazně lepšímu, co nám Američané ve své zběsilé hororové produkci nabídli. Kdo přetrpí zdlouhavou první třetinu a seznamování s postavami, které je v konečném součtu úplně zbytečné, může se těšit na docela podrobnou studii lidského utrpení, zvrácenosti a touze po pomstě, která nakonec strhne každého diváka na stranu kladných hrdinů. Atmosféricky je to sice poměrně hluché a psychologicky jen okrajově nakousnuté, ale po skončení mě ovládl velmi příjemný pocit z dobře odvedené filmařiny a také ze způsobu, jakým to naši hrdinové vše vyřešili. O rok mladší Plivu na váš hrob do toho jde sice více po hlavě a přináší mnohem větší efekt, ale i tohle si svoje bohatě odvede.. 70% ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Ani chvilku nuda... Vyborna atmosfera, celkom obstojni herci a dost ma mrazilo uz od samotneho zaciatku. A hudba mala na tom obrovsku zasluhu. Neda mi neporovnat s Eden Lake, kde som sa smiala nad nelogickostou spravania postav, ale tu je vsetko krasne logicke, neuveritelne chladne a brutalne. Ale drzala som im palce, dufala som, ze to zakonci nejaky efektny zaver a som happy, ze pan doktor mal ku koncu este kreativne myslenie :D ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Překvapivě výborné, jen s jedním malým kazem v závěru. (K tomu později.) Film, který Obituse nechal poměrně chladným, mého bratra rozzuřil doběla, mé švagrové se z něj udělalo špatně, Stephen King jím byl absolutně nadšen, kiddo tomu nasolila maximum a Ony dala čtyři hvězdičky a napsala nesrozumitelný komentář. ... Objevil jsem teď v Ostravě kuřáckou hospodu, což je ve stávajícím fašistickém režimu opravdová rarita. Při té příležitosti jsem neváhal a vzal do ní čerstvě zakoupenou Kingovu teoretickou práci o horroru, Danse Macabre, která u nás nedávno konečně vyšla. (Knihy, které mě opravdu zajímají, si totiž odedávna zásadně vychutnávám u piva a cigarety.) V předmluvě k vydání z roku 2010 zmiňuje King jaké filmové horrory z poslední doby se mu líbily. Jeho názor na The Last House on the Left se natolik shoduje s mým (i když jeho je ještě o chlup nadšenější), že ho tady mohu klidně citovat. Vyberu pár základních bodů a vyjádřím se k nim. Štefan snímek doslova označuje za "nejlepší filmový horror nového století". S tím sice nesouhlasím (viděl vůbec Session 9, Dead End nebo Ty druhé?), ale chápu ho. "Nejbrutálnější a nejnesmlouvavější film, jaký se v amerických kinech objevil od Henryho: Portrétu sériového vraha." No, proč ne. Navíc dobrá reklama, protože Henry je nepřekonatelný. O původním Cravenově filmu ze 70. let se S.K. vyjadřuje jako o trapné blbosti. Vyjmenovává všechny důvody proč je to trapná blbost a srovnává s touto verzí. A já s ním ve většině bodů souhlasím. (King: "Originál je tak špatný, že dosahuje až absurdní úrovně – říkejme mu klidně Abbott a Costello potkávají sexuální násilníky.") … V 99. případech ze sta jsou remaky zbytečné a špatné. Toto je rozhodně ten stý případ. King nezapomene zdůraznit, jak moc se Iliadisova verze nelíbila kritikům, přičemž dodává: "Kdyby si novější Poslední dům nalevo nenesl přítěž svého nezdárného předchůdce - a kdyby to byl zahraniční film opatřený titulky -, šlo by o úspěch velebený kritikou na úrovni Polanského Hnusu (…). Last House do jisté míry utrpěl svým odmítáním přistupovat na kompromisy a myslím, že mu byl vystaven účet za všechny jeho nezdárné předchůdce, nejen za materiál, z něhož vycházel. Ale je tu ještě něco. Filmové horrory vydrnkávají své tóny spíše na nervech než v hlavě. Jelikož většina kritiků jsou tvorové spíše myslící než cítící, dokážou se pobavit (takovým tím blahosklonným způsobem) u horrorů, které jsou příliš výstřední, aby se daly brát vážně. A naopak mají tendenci reagovat podrážděně a dotčeně na snímky, jež úspěšně operují v hlubinách našich základních obav. Poslední dům, podobně jako Hitchcockův slavný film o Tom Druhém, který Vraždí, je právě jedním z nich. A stejně jako na Iliadisův film se i na Psycho zpočátku snesla vlna povětšinou negativních recenzí.” … Je zajímavé, že King ani okamžik neváhá se zařazením tohoto filmu mezi horrory. Evidentně to má podobné jako já: Pokud mě film děsí a napíná takovým tím ochromujícím způsobem, pokud je něčím jiný a divný, pokud mě strhne, šokuje a překvapuje až do konce, není to obyčejný thriller. Je to horror. (Ještě dnes si pamatuju, jak můj bratr po návratu z letního kina cedil nasraně mezi zuby: “To není horor, to je hnus.” Že by tedy nakonec přece jen nějaká ta paralela s výše zmíněným Polanskim? :-) … Pro mě osobně je asi nejsilnější a nejpřekvapivější scénou snímku ta, v níž se mladá hrdinka pokusí o útěk přeplaváním jezera. Absolutně jsem v tu chvíli netušil jak dopadne. V tu chvíli je totiž jasné, že ta scéna bude klíčová a naprosto osudová: Proč by nás na ni jinak tvůrci už dopředu a s takovou pečlivostí připravovali? Naopak nejslabší scénou byla pro mě ta s mikrovlnkou v úplném závěru, k níž King podotýká: “Tento poslední tah zaznívá ve filmu jediným falešným tónem.” Přesně tak. Mikrovlnka zůstává jediným kazem na tomto jinak působivém snímku. ... Závěrem bych dal ještě slovo Marigoldovi, který v csfd spektru symbolizuje hlas kritiky (alespoň tak ho většinou vnímám): “Nudné, prázdné, samoúčelné. Násilí tu není ani šokující, ani estetické, ani burcují, jen vyprázdněně exhibující a otravně blbé.” S tím se dá souhlasit. Přesně takové totiž skutečné násilí bývá. () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tvůrci udělali s originálním Last Housem to nejlepší, co se dalo. Totiž vyškrtli rádoby komickou groteskní linii s policisty, vyeliminovali spoustu nelogičností a sehnali víc peněz. Násilí je zde na takovém tom stupni, kdy se dá ještě v pohodě vydržet, ale současně je i dostatečně silné na to, aby v člověku vyvolalo nějakou emoční odpověď. Výsledkem je vynikající a skvěle natočený soft-exploiťák, jenž přebíjí původní film ve všech směrech. Diváci hýkající nadšením u Mumie, Transformerů a podobných pohádek mohou dál vypouštět žvásty o nudném a samoúčelně brutálním filmu, no víc mimo však už ani být nemohou. Lepší horor nebyl v českých kinech pěkných pár měsíců, takže skutečnost, že jsem na něm byl v sále sám, je svým způsobem velice smutná. 85% ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč zrovna takováto blbost musela jít u nás do kina, nebo proč vlastně vznikla ... Cravenův remake Hory mají oči (2006) byla bomba, ale tohle v rámci horrorového subžánru zvaný exploitation (zobrazující naplno násilí, mučení, ponižování, dlouhé útrapy obětí - kladných i záporných, sexuální násilí a ponižování, krvavá a mučivá pomsta - někdy, atd., atd. ...), tak v tomto žánru film naprosto selhává a přitom z něj vycházel. Last House on the Left z roku 1972 byl šokem pro tehdejší celý západní svět (zatímco Asie si v podobných šílenostech už frčela od let 60. bez sebemenších sebepokryteckých problémů) a ukazoval to, co popisuji v příslušném komentáři k tomuto starému, ale o to úžasnému, ujetému, šílenému a syrovému kultu. Ať si původní verzi přebere každý kdo chce jak chce, ale kult to je a bude. Pokud se podíváme na původní verzi, vidíme jasně to, co dělá explotation tímto docela nechvalným žánrem (obecně, on zas tak nechvalný a neoblíbený v historii a ve světě u publika nebyl, jen se dělalo, že je to špatné a zvrácené ...). Pokud se podíváme na tohle, něco co má být remakem, koukáme na něco, co s původní verzí nemá téměř nic společného. Je to americký "maistreemový" komerční film do kin pro diváky co mají plnou hubu popkornu a vychlazenou coulou mezi staženýma nohama, a pak se chlubí jak viděli ten "nový masakr, co kdysi Craven natočil počátkem 70. let a jakej to byl nářez" ... Achjo ... Kdyby tohle publikum, které tohle tvrdí a dává více než 3* vidělo v životě tolik a takové filmy jako já, do kina by na tohle ani nešlo (jako jsem naštěstí udělal). Ten film není žádný horror, ani exploitation ... je to spíš taková kriminálka, která prostě zlo, které Craven v 70. letech nastavil jako jasné - lidi baví mučit/znásilňovat druhé lidi a rodiče, obyčejní lidé, se za to dokážou pekelně pomstít -toto zlo zcela odlehčuje. Stejně tak to udělal a zprasil Rob Zombie ve svém remaku Halloweenu (2007)... Vysvětloval nám, jak To měl Michael těžké v dětství a podobné blbosti, ale o tom původní kultovní verze nebyly!! Tam bylo zlo podáno jako "čisté zlo", bez důvodu, bez pocitu msty za něco, jen z pouhého nutkání to dělat a důvodu, že to prostě násilníky baví a zajímá. Tohle ovšem dnešní svět není schopen příjmout, není schopen, nevím proč, přímout, že jxistují lidé s psychopatickou změnou osobnosti a nedokážou rozlišit, že slízat zmrzlinu je rozdíl jako někoho znásilnit ... Přitom takoví lidé jsou. Tento film vůbec nevykresluje postavy, herecké výkony jsou příšerné a scénář tak prvoplánovaný a čistě nelogicky "vycházející", že jsem málem zaplakal ... Jasně, všechno jde od začátku do konce jak po másle, abychom se dostali do cíle. To je vrchol nudy. Last House z roku 1972 byl mnohokrát napodobován, třeba Italy, a musím říct, že to byly mnohem lepší verze a že člověka čekalo vždy nějaké větší nebo menší překvapení ... Tady? Nic!! Herecké výkony ubohé. Krug , to je pojem!! David Hess zahrál Kruga mnohem, mnohem lépe, než tady ten šašek. Násilí?? Že by snad až na úrovni Irreversible (2002) ?? Proboha to snad ne??!! Vždyť v tom filmu se nic těm holkám skoro nestalo (ale ano stali se jim hrozné věci, ale srovnávám s ostatními "remaky" a podobnými filmy), dvě bodnutí do břicha a znásilnění snímáno buď z místa obličeje dívky nebo z dálky někde za stromkem asi 10 m daleko ... To se s výše zmíněným filmem ABSOLUTNĚ nedá srovnávat. A pak přichází pomsta ... ano na to si amíci potrpí, jak najednou je všechno drsné a krvavé a hloupě zahrané apod. Rodiče jsou druzí "Rambové" málem ... všechno jim vyjde a ta krvavost a drsnost??!! Podívejte se na původní verzi!! Víte jak dopadli tam násilníci??? Freda matka svedla na zahradě a při felaci mu ukousla penis, vyplivla ho a nechala ho se svíjet na zemi, Junior skončil s prostřelenou hlavou a mozkem na stěně, holku Sadie trochu pokopali a potopili v bazénu a když vylézala ven tak jí rozřízli hrdlo od ucha k uchu a Kruga si podala motorová pila ... Ne nejsem úchylný, ale jsem nadšenec do tohoto žánru a samotný nápad zremakovat tento film, mi přišel jako totální blbost, nesmysl a komerční tah na nevědoucích ovečkách, kteří o historii západního exploitation žánru neví zdaleka nic. A stalo se co jsem očekával, mírně násilná, protahovaná a trapná nuda. Opravdový masakr uznávám začíná od začátku potyčky otce s Krugem, tady je násilí par exelance. A ta mikrovlnka ... no to si snad dělali prdel ... Navíc kamera ještě uhla, což se v tomto typu filmů prostě "nedělá"... Pokud někoho zajímá opravdový nízkorozpočtový, ale povedenější remake (a to doslova kopie), ať se podívá na hypernásilný CHAOS (2005), který ač za mnohem málo peněz překonává tento film naprosto ve všem, zejména v násilí a osobnosti hlavního záporáka (Chaose - původně to měl být Krug...). Shrnuto a podrtrženo, jeden z nejhorších exploitation horrorů v mém životě a celkově jeden z nejhorších horrorů posledních pár měsíců ... () (méně) (více)

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Za první víkend promítání film vydělal přes 14 milionů dolarů. (Chatterer)
  • Tony Goldwyn původně ve filmu nechtěl hrát, a to kvůli násilným scénám. (Chatterer)
  • Původně měl mít film premiéru rovnou na DVD. (Elisebah)

Reklama

Reklama