Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (2 625)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Drive je slušným výplodkem mezi Davidem Lynchem a Samem Raimim. Hudba Angela Badalamentiho k tomu Lynchovi prostě vybízí. Nevím, proč je tady napsán nějaký Martinez. Nicméně, film Drive evokuje táhlou poetickou náladou a pak krátce a stroze zabředne do syrovosti a odhalenosti násilí. V hudbě by se tomu říkalo jazz/grindcore. Tento film byl tedy žánrově smíšený a tak i mé pocity byly smíšené. Nakonec to nebyl ani akční odvaz ani poetická romantika. Nakonec to nebylo pět hvězd ani odpad. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kdybych s tím Ryanem jezdil v jeho nadupané americké káře, tak bych cítil určitě víc emocí než na konci tohoto filmu. Jenže takhle tomu něco chybí, špetka emocí, které by mě v té dokonalé formální stránce, naplnily. Kontrast brutality a čistoty se těžko odmítá, stejně jako profiltrované digitálem zachycené město. Takže druhé shlédnutí prozradí více a snad bych trochu ubral těch hype-emocí ala Warrior (Hardy-Gosling)... ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Zářící noční Los Angeles, elektronická hudba a herci v příběhu Jamese Sallise dávají dohromady úchvatnou podívanou, která se mi vryje hluboko do paměti. Z pasivního pohledu sledujeme řidiče, jenž nevyjadřuje své emoce mimikou, ale svými činy. Ať už prostřednictvím auta či jiných nástrojů. Pro mě jeden z nejpřekvapivějších filmů roku. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 8.5/10] | me: Tichý nevtieravý film, ktorý sa pomaly dostáva pod kožu a zanecháva rôznorodé pocity. Chvíľkami hypnotický, inokedy špinavo naturalistický,... proste zaujímavý kus s veľmi charizmatickým Goslingom, ktorý povie všetko aj keď nepovie nič. Celé mi to príde veľmi zvláštne, svojský štýlové a výborné. Trailer síce niečo prezrádza, ale ani zďaleka neukáže pravú tvár filmu. Film ponúka omnoho viac a stojí za to. Výborné štylizovaný film so zvláštnym podtónom. [4 a pol*] How about this - shut your mouth or I'll kick your teeth down your throat and I'll shut it for you. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Uhrančivá artová gangsterka s výrazným nádechem melancholie, retra a starých dobrých krimi filmů, z nichž sálá vůně benzínu a spálených pneumatik. Krapet tarantinovské, hodně pomalé, téměř hypnotické. Nebýt té vysoké míry explicitně zobrazovaného násilí s přicházejícím finále, jednalo by se neoddiskutovatelně o filmovou událost sezony... ()

Galerie (150)

Zajímavosti (137)

  • Tím postavil budovu Vodičovho (Ryan Gosling) bytu, ktorá zahŕňala chodbu a výťah, ktorý spojil jeho byt s bytom Irene (Carey Mulligan). Beth Mickle tiež postavila striptízový klub a apartmán Bernieho Rosea (Albert Brooks) v opustenom objekte. Jedným z najnáročnejších úloh bolo premieňanie obyčajnej autodielne v Los Angeles na veľkolepý predajný priestor. (Pat.Ko)
  • Keď Johnny Jewel uvažoval o hudbe v termínoch základných prvkov, hovoril Nicolasovi Windingovi Refnovi, že pre určité scény by nemala obsahovať basy, pretože ako zemský tón sa obvykle používa na vyvolanie emocionálnej alebo pohromovej atmosféry. Jewel si myslel, že hudba by mala byť v hornej oblasti a relaxačná pre "onírickú" scénu. Na pomoc pri písaní a vytváraní melódií si producent vytvoril postup, pri ktorom zdôraznil mnoho fráz z románu, potom tieto slová vytlačil veľkým písmom a zavesil ich na svoje steny alebo kreslil obrázky počas sledovania filmu. (Pat.Ko)

Související novinky

Po kom půjde Neonový démon?

Po kom půjde Neonový démon?

06.02.2015

Dánský režisér Nicolas Winding Refn (Bronson, Barbar) si řádně nakopnul kariéru s Drive. Jeho předloňský film Jen Bůh odpouští ale naopak všude vyhořel, takže Refn o mainstreamovější pozornost opět… (více)

Ryan Gosling režíruje fantasy

Ryan Gosling režíruje fantasy

25.11.2012

Ale nečekejte hobity, elfy, čaroděje a meče. Režijní debut čím dál populárnějšího a uznávanějšího herce (brzy jej uvidíme v krimi The Place Beyond the Pine) je popisovaný jako „pochmurná moderní… (více)

Refn a Gosling ještě brutálnější

Refn a Gosling ještě brutálnější

29.03.2012

Nemusíte „melancholický thriller“ Drive považovat za nejlepší loňský film. Neupřete mu ale, že šlo o pozoruhodný počin, který měl odvahu nabourávat žánrová pravidla (však se i dočkal v Americe žaloby… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Reklama

Reklama