Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
No vida. Není potřeba žádných velkých speciálních efektů, žádných barevných filtrů, žádných kouzel se střihem, kamerovými nájezdy, či jiné pitominky (které jak se zdá stále více zakrývají prázdnotu současné produkce) a přece je možno natočit film, který je svěží, vtipný, plný překvapení, neustálých změn a od začátku do konce zábavný stejně jako napínavý. Stačí dobrý scénář a několik skvělých herců.. Audrey je okouzlující od první vtěřiny, Cary Grant je ve své rošťácké prolhanosti neodolatelný taky od první vteřiny, jirkřivé dialogy plné vtipných slovních přestřelek začínají s prvním záběrem filmu a končí se závěrečnými titulky, koktejl žánrů lahodným způsobem mixuje romatiku, legraci, špionáž i krimi.. zkrátka, skvělé filmové dílko, které po téměř půlstoletí od svého vzniku neztratilo ani špetku své skvělé chuti.. ()
No kde začít. Tohle je přesně to, co očekávám od filmu, když se chci pobavit. Film, který má tempo, humor, akci i notnou dávku překvapení. Konečně také role Audrey Hepburn, kde si mě získala. K tomu abyste každou chvilku mysleli na Hitche nepotřebujete jen úvodní titulky. Hitchcockův závan na vás čeká totiž na každém rohu. A že je jich dost. Vždy, když si myslíte, že se situace trochu vyjasnila, za dalším rohem na vás čeká obrat o 180 stupňů. Šaráda je přesně ten film, na který bych chtěl jít do kina, nebo ho večer náhodně zapnout v televizi a nechat se jím samovolně vtáhnout do děje. I love you, Adam, Alex, Peter, Brian, Charade what ever your name is... 9/10 ()
Audrey jako vždy nádherná. Šaráda je výborná v tom, že se jedná o thriller plný špiónů a vrahů, ale zároveň tento styl vlastně paroduje, kupříkladu představení hlavních tří záporáků v kostele jsem se smál, když jsem viděl, kterak jeden z nich zkouší mrtvost píchnutím špendlíkem. Prostě mi to připadá jako komedie u které jsem se pobavil, navíc na Caryho Granta a Audrey Hepburn se prímovně kouká. (8/10) ()
Američanka Regina Lambert se při odpočinku na horách rozhodne, že se dá rozvést. Po návratu do Paříže zjišťuje, že ji někdo sice ušetřil papírování s rozvodem a manžela zabil, ale ta horší zpráva je, že nebožtík jí po sobě zanechal jen prázdný byt a na policii ji předali ještě poloprázdnou tašku a v ní pár drobností, např. hřeben, kartáček na zuby a několik jeho pasů. „Ještě před dvěma dny jsem si byla u Charlieho jistá jedině jeho jménem. Teď si nejsem jistá ani tím.“ Ještě ke všemu se kolem ní začíná motat skupinka mužů a přitom ona o společnost vůbec nestojí. „Znám už tak dost lidí a dokud některý z nic neumře, nemůžu se seznamovat s nikým dalším“ (a přesně při téhle větě jsem si vzpomněla, že Charade jsem už kdysi dávno viděla). I když u jednoho by snad mohla udělat výjimku, ačkoliv . „Vy jste podvodník a mě by zajímalo proč. - Tak, to je jednoduché. Líbí se mi to co dělám. Baví mě moje práce. Není mnoho lidí, kteří svoji práci milují jako já.“ Skvělé a ještě jednou skvělé dialogy v zapeklité špionážní „Šarádě“ hemžící se hledači pokladu, CIA, mužem mnoha identit, ale hlavně vtipem, trochou napětí , špetkou té romantiky, báječnými herci a především okouzlující Andrey Hepburn. ()
Včera jsem měl náladu, která by hravě mohla konkurovat horšímu já Bruce Bannera. Pohledem bych klidně mohl rozčtvrtit i ex-Stalinovu sochu z Letné, ale jelikož ta už je od dvaašedesátého v propadlišti dějin, radši jsem si svůj pohled šetřil na něco jinýho (na agenty CIA s parukama, třeba!). A protože na podobné nálady mám Audrey Hepburn s jejím milým úsměvem, nemohl jsem udělat jinak, než si pustit něco z její filmografie, která je ukázkovým příkladem lidský píle a vytrvalosti. Šaráda se ale nedá zařadit do nějaké kategorie nebo podkategorie jedné z kategorií, ale jelikož kategoricky odmítám názor, že film složený z více žánrů nemůže být pecka, nebyla to až tak velká výzva, jak se na první pohled zdálo. Je tam napětí, humor, jiskření. Velký filmový mišmaš, který moji špatnou náladu roznesl na kopytech. Cary Grant podlehl kouzlu Audrey Hepburn a já zase podlehl myšlence, že do Švýcarska jedině s nabitou pistolí a pyžamem....85% ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Vzhľadom k napätiu, známym hercom a častým dejovým zvratom, veľa ľudí verí, že Charade je film Alfreda Hitchcocka. Ten však nemá s filmom vôbec nič spoločné. Tento zmätok naviedol fanúšikov filmu nazývať ho "najlepší Hitchcockov film, ktorý nenatočil Hitchcock." (TheRoller)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
- Původní scénář odmítlo sedm studií. Když jej Peter Stone změnil, všech sedm studií se rázem začalo o film zajímat. (Kulmon)
Reklama