Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Cary Grant je jeden z najväčších sympaťákov filmového plátna, Audrey je možno úplne najkrajšia a najsympatickejšia herečka všetkých čias. Keď im niekto napíše svižný scenár s jedným nečakaným prekvapením na záver, vyzerá to na dokonalý film. K tej dokonalosti mi tu chýbala asi iba réžia jedného z najlepších režisérov, samozrejme Hitchckocka. To by bol trojlístok.... ()
Typický Hitchcock a přitom to není Hitchcock. Šaráda již názvem, námětem a obsazením slibuje jistou hravost a kvalitu. A vysoká očekávání hravě předčí již v úvodu. Úžasná směska žánrů. Ty jsou vzácně vyvážené a nijak se vzájemně "nebijí". Je to napínavé, stále se něco děje, má to překvapivé i čitelné dějové zvraty, mezi ústřední dvojící to jiskří na vše strany a navíc vás Šaráda ještě spolehlivě rozesměje skvostně napsanými dialogy a příjemným nadhledem. O výkonu či půvabu Audrey Hepburn se netřeba zmiňovat, Cary Grant je klasicky charismatický a i ostatní jsou prostě skvělí. Tímto ukolébaný divák poté nemá sebemenší problém snímku odpustit, a rád, i těch pár nezáživných momentů v druhé polovině stopáže. ()
Už jenom ti herci, od zavedených stálic jako Audrey Hepburn a Cary Grant (nepamatuji se, kdy jsem naposledy viděl takhle hvězdný pár) až po ty, na které jejich hvězdné chvíle slávy teprve čekaly - později oscaroví pánové Matthau, Coburn a Kennedy. Dalším plusem pak je nepřímá úměra mezi vtipem a napětím, totiž že když ten první začne ustupovat, ihned ho stejnou měrou nahradí ten druhý. A zdejší scéně na pohřbu se svým vtipem může vyrovnat snad jenom pohřeb Grahama Chapmana. P.S. Úvodní titulky za zvuků Manciniho hudby se směle mohou měřit s tou nejlepší prací od Saula Basse. ()
Sarada s Audrey Hepburn a Cary Grantem je naprosto dokonaly film. Skvele vystavena krimikomedie s neuveritelne vtipnymi dialogy (nutno videt v puvodnim zneni!!!) a naprosto perfektnimi hereckymi vykony Audrey a Caryho. Doporucuju vsem. Zarucene pobavi a dve hodiny utecou jako voda, protoze ti dva predvadeji na platne herecky koncert s nepochopitelnou lehkosti a samozrejmosti, jakoby byli zamilovanym parem po cely zivot. Bravo, bravissimo! PS: A ano, videl jsem to poprve a ano, bylo to natoceno v roce 1963 a takto me to dokazalo okouzlit. ()
Och, Šarádu prohlašuju svým novým oblíbeným filmem. Pro zjev Audrey Hepburn nenacházím slov, snad v žádném filmu se mi nelíbila víc. Film vyniká skvěle napsanými dialogy, výtvarně nápaditými úvodními titulky a nezapomenutelným závěrem ("Och, miluji tě, Adame, Alexi, Petere, Briane, ať se jmenuješ, jak chceš. Miluji tě. Doufám, že budeme mít hodně synů. Můžeme je pojmenovat po tobě."). Vadil mi snad jen věkový rozdíl mezi dvojicí hlavních postav, bělovlasý Grant mi k Audrey moc nesedl. Ó ano, samozřejmě je to proto, že bych se vedle ní nejraději viděl já, pročež už mlčím. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Cary Grant nejprve film odmítl a tak se zvažovala dvojice Warren Beatty a Natalie Wood. (Kulmon)
- Thomas Chelimsky (Jean-Louis) bol nadabovaný ženou, francúzskou. (TheRoller)
- Nespokojený herec Cary Grant byl zprvu značně znepokojen faktem, že má hrát romantickou roli po boku Audrey Hepburn, jež byla o pětadvacet let mladší než on a mohla tak být klidně jeho dcerou. Nakonec scenáristé museli do příběhu přidat scénu, v níž právě na téma věkového rozdílu jeho postava zavtipkuje, slavný herec tedy přestal trucovat a všichni byli spokojení. (Rodriguez)
Reklama