Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Příznačnější název už opravdu nemohli najít, chvilkami jsem si říkala, jestli to myslí vážně, jestli si dělají legraci jen ze sebe nebo i z nás, ale moc času na tyhle úvahy nebylo, protože buďto jste byli uneseni kukučem Audrey Hepburn, nebo krísmem Caryho Granta, u jehož postavy přemýšlíte, KDO to vlastně je. Kvůli ztraceným penězům z války zde sice dochází k vraždám, ale jsou podány tak, že vám to ani nepřijde, snad i díky úžasnému francouzskému policistovi ("Už třetí mrtvý v pyžamu. Já být vámi, nepřevlíkám se do pyžama"). Celý snímek je plný úžasných hlášek, které byly psány na tělo ústřední dvojici a vypsat je tu by zabralo spoustu prostoru, tudíž, pokud máte chuť na starší film a nejste si jisti, zda se chcete bavit, bát, řešit záhadu nebo se nechat unést romantikou, není lepší volby. Všeříkající vynikající komentář: TheRoller ()
"Jaké je pro nejbližší dny Vaše křestní jméno." No přece Brian, Peter, Alexander případně Adam. To dá rozum. Musím se přiznat, že týpek s těmito aliasy, kterej se umí v poklidu osprchovat i v obleku, je mi vzorem. On mě prostě neustále bavil a lepila se na něj v mých očích neodolatelná Reggie, takže chci bejt jako on. Ono to tedy má i drsnější stránku příběhu, která se zase docela slušně zamotala a já jsem si chvílemi připadal jako v legendární Cimrmanově hře Hodina pravdy. Ono se skutečně mohlo stát, že Reggii s Adamem jsou otec a dcera, matka a syn nebo sourozenci. Na to naštěstí neměl autor Mistrovu genialitu, takže se nám to nakonec rozmotalo celkem přijatelně, ale Šaráda to byla opravdu slušná. A ještě nyní mě jímá hrůza z toho, že bych se utopil v posteli. Takže z toho plyne poučení o nebezpečnosti pyžama a já radši budu spát nahej. Dobrou noc. ()
„Paní Lampertová, víte co to je CIA?“ - „Předpokládám, že to asi není letecká společnost, že?“ Romantický film, kriminálka a černohumorná komedie; tím vším je Šaráda, a nutno dodat, že nabízí více než funkční mix těchto 3 žánrů (humor vládne hlavně ze začátku, ovšem i v průběhu na nějakou tu povedenou hlášku místy dojde, přestože větší prostor dostává úsměvná romantika s přídavkem v podobě napínavého krimi, u kterého divák dlouho tápe podobně jako hlavní hrdinka). A co se týče právě postav, obsazení dua Hepburn-Grant bylo mistrovským tahem, působí maximálně sehraně, příjemně to mezi nimi jiskří a jejich dialogové výměny je radost poslouchat. Do očí bijící zadní projekce (alespoň po zvukové stránce nejsou odfláknuté) spolu s nějakým tím místem, kdy filmu lehce docházel dech, jsou jedinými kaňkami na této velmi zábavné podívané, u které po opakovaném zhlédnutí zvyšuju hodnocení na slabší plný počet. „Miluji tě, Adame.“ - „Ano, to už jsi mi řekla.“ - „Ne, posledně to bylo: Miluji tě, Alexi." ()
Chutně okořeněná, šťavnatá a elegantně naservírovaná podívaná. Úvodní scéna naznačuje, že Šaráda nebude jen tak nějaká komediální limonádka, ale perfektní a pikantní směs krimi, romantiky a humoru. Audrey Hepburn je zde okouzlující (jako obvykle), James Coburn působí velmi drsně a nekompromisně a Cary Grant ukazuje své charisma. Scéna s pomeranči je velmi úsměvná a nezapomenutelná, stejně jako telefonování z budky v metru, resp. celá dramatická podzemní "honička". Příběh s sebou nese i překvapení a zvraty, což dodává filmu na poutavosti. ()
"Muž utopený v posteli? - Nemožné!" Film, jehož název mluví za vše. Šaráda si hraje celou dobu s divákem, který téměř až do konce netuší, kdo je padouch a kdo oběť. Je sice pravda, že kriminální zápletka nebyla až zase tolik neprokouknutelná, na druhé straně však film nabízí řádnou dávku napětí a nenudí. Audrey Hepburn coby žena v nesnázích toužící najít pravdu byla opět úžasná. Chameleonský a rázný Cary Grant k ní tvořil skvělý protipól. Jen mi v tomto případě přišlo, že mezi nimi úplně nefungovala ta správná chemie. Vedle detektivní a romantické linie nabízí Šaráda množství humorně laděných scén a momentů - viz agentošpióni a mrtvoly v pyžamech - jež činí ze snímku nadčasovou záležitost, která dokáže hravě oslovit i současné publikum. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Scéna, ve které Reggie upadne zmrzlina na Adamův oblek, je založena na skutečné události, kdy Audrey Hepburn na banketu polila Caryho Granta červeným vínem. (Kulmon)
- Nespokojený herec Cary Grant byl zprvu značně znepokojen faktem, že má hrát romantickou roli po boku Audrey Hepburn, jež byla o pětadvacet let mladší než on a mohla tak být klidně jeho dcerou. Nakonec scenáristé museli do příběhu přidat scénu, v níž právě na téma věkového rozdílu jeho postava zavtipkuje, slavný herec tedy přestal trucovat a všichni byli spokojení. (Rodriguez)
- Jean-Louis (Thomas Chelimsky) sa pýta zlodeja menom Tex (James Coburn), či je kovboj. Tex prikývne a v kovbojskom štýle tasí zbraň. James Coburn hral pištoľníka - kovboja vo filme Sedem statočných (1960). (TheRoller)
Reklama