Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Výborná směsice žánrů! Chvíli Vám příde, že se koukáte na romantickou komedie, aby jste v dalším okamžiku zjistili, že jde vynikající špionážní thriller. Škoda, že takovéhle filmy se už v dnešní době netočí :-(. Cary Grant dlouhá léta odmítl vstanout po boku Audrey Hepburn, ale nakonec nabídku přijal a mě nezbývá, než-li mu poděkovat, že se tak rozhodl. Opět jsem se přesvědčil jaká Audrey Hepburn byla jedinečná herečka. Nádherná, charismatická a s nekonečným hereckým talentem. Ale mluvit o herectví Granta a Hepburnové je nošení dříví do lesa. Jak jsem již jendou napsal, škoda, že takovéhle filmy už dnes nikdo nenatočí. Na závěr mi nezbývá než se ztotožnit s názorem, že po celou dobu sledování jsem měl neodbytný pocit, že se jedná o Hitchcockův snímek :)....... ()
"Muž utopený v posteli? - Nemožné!" Film, jehož název mluví za vše. Šaráda si hraje celou dobu s divákem, který téměř až do konce netuší, kdo je padouch a kdo oběť. Je sice pravda, že kriminální zápletka nebyla až zase tolik neprokouknutelná, na druhé straně však film nabízí řádnou dávku napětí a nenudí. Audrey Hepburn coby žena v nesnázích toužící najít pravdu byla opět úžasná. Chameleonský a rázný Cary Grant k ní tvořil skvělý protipól. Jen mi v tomto případě přišlo, že mezi nimi úplně nefungovala ta správná chemie. Vedle detektivní a romantické linie nabízí Šaráda množství humorně laděných scén a momentů - viz agentošpióni a mrtvoly v pyžamech - jež činí ze snímku nadčasovou záležitost, která dokáže hravě oslovit i současné publikum. ()
Žánr, který je dnes už klasický sám o sobě, se představuje filmem, který se nezávisle na tom sám o sobě stal rovněž nadčasovým. Zhlédneme-li ho, pochopíme proč. Brilantní výkony obou protagonistů jsou páteří, která činí děj tohoto díla, tažený brilantními dialogy staré školy, zvlášť přitažlivým. V tomto pojetí zaniknou některá méně silná místa (zejména návrat muže s železnou rukou po rvačce na střeše budovy), ale i některé další zvraty včetně poněkud klopotné a tak trochu úmorným opakováním vymleté samoúčelné záměny jmen Grantovy role. Naopak scény mezi oběma protagonisty se vyznačují poměrně slušnou a relativně dobře zvládnutou psychologií obou postav; v některých momentech se přitom více do popředí oproti Grantovi dostává Hepburnová (připomíná to první "ženské" filmy továrny na sny z konce třicátých a počátku čtyřicátých let). Dalším pozitivem je dobře zvládnuté prolínání žánrů starého filmu a výborné humorné komediální scény (výstup s pomeranči). Ve výčtu kladů tohoto pozdního klasického amerického filmu by bylo možné dále pokračovat. Jisté je jedno: divák, který si jeho zhlédnutí dopřeje, rozhodně neprohloupí; v hladivé patině starých časů to na něj nejednou dýchne modernitou "předrockových" raných šedesátých let. A svěžím půvabem mladé a krásné a současně i talentované i již vyzrálé skvělé americké herečky i nestárnoucím Grantovým šarmem. Rozhodně se je na co těšit. ()
Typický Hitchcock a přitom to není Hitchcock. Šaráda již názvem, námětem a obsazením slibuje jistou hravost a kvalitu. A vysoká očekávání hravě předčí již v úvodu. Úžasná směska žánrů. Ty jsou vzácně vyvážené a nijak se vzájemně "nebijí". Je to napínavé, stále se něco děje, má to překvapivé i čitelné dějové zvraty, mezi ústřední dvojící to jiskří na vše strany a navíc vás Šaráda ještě spolehlivě rozesměje skvostně napsanými dialogy a příjemným nadhledem. O výkonu či půvabu Audrey Hepburn se netřeba zmiňovat, Cary Grant je klasicky charismatický a i ostatní jsou prostě skvělí. Tímto ukolébaný divák poté nemá sebemenší problém snímku odpustit, a rád, i těch pár nezáživných momentů v druhé polovině stopáže. ()
Cary Grant je jeden z najväčších sympaťákov filmového plátna, Audrey je možno úplne najkrajšia a najsympatickejšia herečka všetkých čias. Keď im niekto napíše svižný scenár s jedným nečakaným prekvapením na záver, vyzerá to na dokonalý film. K tej dokonalosti mi tu chýbala asi iba réžia jedného z najlepších režisérov, samozrejme Hitchckocka. To by bol trojlístok.... ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Jméno Peter Joshua je založeno na synech režiséra Stanleyho Donena: Peter a Joshua. (Kulmon)
- Nespokojený herec Cary Grant byl zprvu značně znepokojen faktem, že má hrát romantickou roli po boku Audrey Hepburn, jež byla o pětadvacet let mladší než on a mohla tak být klidně jeho dcerou. Nakonec scenáristé museli do příběhu přidat scénu, v níž právě na téma věkového rozdílu jeho postava zavtipkuje, slavný herec tedy přestal trucovat a všichni byli spokojení. (Rodriguez)
Reklama