Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Romerovi zombie radovánky měly vždycky nějakou přidanou hodnotu, buď byly ve své době prudce originální a šokující (Noc oživlých mrtvol), nebo měly nějakej ten hlubší význam (Úsvit mrtvých, Den mrtvých), anebo aspoň uměly pořádně pobavit (Země mrtvých). V Survival of the Dead mi přišlo, jako kdyby si sám velký mistr dělal ze sebe a ze svého odkazu tak trochu prču, páč toto je v první řadě jedna velká nadsázka a až potom horor. Velkým plusem je určitě takovej trefnej retro feeling (hlavně masky zombáňů) a taky, jak už bývá v Romerových filmech zvykem, chutné gore. S přimhouřenýma očima hodnotím i tenhle kousek celkem kladně. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Hoci nejakí tí morbídne hláškujúci drsňáci a úsmevne si počínajúci zombíci (napr. Bub z Day of the Dead) sa v hororoch Georgea A. Romera vyskytovali už aj v minulosti, celostopážna prítomnosť komediálneho odľahčenia je v jeho tvorbe novinkou. V Survival of the Dead vsadil práve na túto kartu, nemŕtvi tu viac-menej vystupujú len ako nemohúce tragikomické figúrky, z ktorých vôbec nejde strach a udrieť či streliť do nich si môže prakticky ktokoľvek. Je však treba povedať, že Georgeovi takéto vtipné poňatie na počudovanie sadlo a niektoré pasáže filmu sú celkom zábavné, ale na druhej strane pochopím každého, komu by tento typ humoru vzhľadom k renomé režiséra a jeho vyše štyridsaťročným skúsenostiam s hororovým žánrom mohol pripadať trochu detinský... ()

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, jestli jsem víc příjemně překvapený nebo rozčarovaný, zda se mi to víc líbilo nebo ne. :) Romero na jednu stranu hned v prvních minutách zažehne oheň bleskové (sebe)ironické podívané, která cituje z westernových klasik, dává do kupy bandu zábavných amorálních postav s nízkým pudem sebezáchovy a násilí bere spolu se vším ostatním výhradně na lehkou váhu. Tenhle nadopovaný dostihový kůň však ztrácí dech ve chvíli, kdy má Romero v plánu zvážnět a postupně se dopracovat k obvyklé výpovědní hodnotě skrze satirický hledáček, přičemž se nedokáže zbavit nevhodných postupů, které mu doteď tak dobře sloužily v případě svérázného pastiše. Dost možná si všechny ty legrácky, záměrný amatérský přístup (viz. nahodilost scénáře, v němž vše nemusí zákonitě něco znamenat či se k něčemu vázat), zkratkovitost, podivnou profilaci postav a spoustu dalších nedořešeností či spíše řečeno podvratností ponechal záměrně a chtěl tak demonstrovat, že i s minimem prostředků a horkou jehlou šitým scénářem se dá natočit chytrý a hravý kousek z řad pokleslého žánru, máte-li talent a buřičského ducha. Tím však trpí to, čeho si (a nejen já) cením na Romerových zombie bijácích nejvíc, tj. poctivá hororová atmosféra (film má k ní a hororovému žánru opravdu daleko) a detailní rozbor apokalypsou poznamenaných lidských charakterů a především sociálních rozporů, s kterými se zde pojí hned několik závažných témat, hodných řádného prozkoumání (vnímání „deadheads“ na různých etických úrovních je zde podrobeno většímu důrazu a je více spjato s obecnou etikou člověka, než kdy předtím). Závěrečná mrazivě varovná tečka v Romerově dosti nejistém podání má tak snad vůbec poprvé pramalou váhu. Oproti výbornému Deníku mrtvých, který dokázal s mistrovskou přesností střídavě vyvolávat salvy smíchu, věnovat se formálním, žánrovým i narativním hrátkám, budit panickou hrůzu a důstojně se strefovat do médií, armády a mnohých dalších, mírný krok zpět v konceptuální uvědomělosti, žánrové nadřazenosti a pomyslném romerovském tažení vpřed. ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Romero i přes svůj celkem úctyhodný věk potvrzuje výbornou formu v novém miléniu. Jeho Survival of the Dead je jiným filmem než Land of the Dead a pochopitelně i silně odlišným od Diary of the Dead, přesto se Romero ani tentokrát nezbavil svých trademarků. Zombie motiv opět používá ke kritice společnosti, kterou tentokrát vystavuje faktu, že zatímco zombie se jsou schopni učit novým věcem, zatímco lidé zůstanou lidmi. Samotný závěr je pak skrz na skrz výborný. To vše v hávu jakéhosi zombie westernu s neskutečně vtipnými a originálními způsoby likvidace, kde byste na "Zombie kill of the week" nominovali hned několik kousků. U mě spokojenost. 70 % ()

tron 

všechny recenze uživatele

Smutná rozlúčka Romera nielen s jeho milovaným nemŕtvym žánrom, ale aj s natáčaním filmov obecne (ide o posledný jeho film). Proste to nie je dobré. Pritom nápad s ostrovmi je v rámci zombies žánru skvelý. Ale zakončenie Georgeovej desaťročia trvajúcej ságy o živých mŕtvych ste si rozhodne predstavovali inak. Problém nevidím ani tak v celkovej komornosti. Komorné veci sú niekedy najlepšie. Problém vidím v nesympatických postavách, neveľmi dobrých hercoch, mizerných dialógoch a slabom a nezaujímavom scenári, ktorý ako bonus kombinuje humor s hororom, čo je jednak vec, ktorú v hororoch nemám rád a jednak táto kombinácia Romerovi zjavne vôbec nešla (komické pasáže sú miestami až trápne). Veľká škoda, že to nezakončil výbornou Krajinou mŕtvych, ale nečudujem sa, že chcel ísť ďalej. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)
  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)

Reklama

Reklama