Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři námořníci Gabey, Chip a Ozzie mají přesně jeden den volna v New Yorku, než se zase budou muset hlásit na palubě své lodi. A oněch čtyřiadvacet hodin si chtějí pořádně užít! Zamýšlejí navštívit tady a tohle a tamto, ale hlavně se seznamovat s dámskou částí obyvatelstva báječného New Yorku a protančit pak s nimi celý večer. Jejich plány se však zkomplikují, když se Gabey na první pohled zamiluje do plakátu Miss "Turniket" Ivy Smith a rozhodne se ji v obrovském městě nalézt. (dopitak)

(více)

Recenze (32)

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Celé to pôsobí tak rozkošne naivne, skoro by sa dalo povedať, že až homo... Ale o čom to vlastne je? Trojica námorníkov má po dlhej dobe na mori jednu noc na vychádzku "on the town" (najväčším a teda najanonymnejším) a tak sa naháňajú za bohapustou j*bačkou. Iba je to pre všeobecnú verejnosť a divácku (ne)prezieravosť 50tych rokov schované za veľmi hravý zábavový muzikálový šat. A ja muzikály a najmä G.Kellyho móžem, takže u mně dobrý. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Nepříliš zajímavý film. Jednoduché postavy skotačí po New Yorku a občas divákovi zazpívají a zatančí.  Obsahově je to však celé bezpředmětné a hudební čísla fakt nejsou okouzlující. Zdaleka to není tak kvalitní jako Kellyho a Donenovo o tři roky mladší Zpívání v Dešti. ___Vlastně se mi líbily jen dva momenty: Ten, kdy se ti tři šašci vylodí a komicky provolávají slávu New Yorku. Dále pak hudební číslo v muzeu - nikoli však toliko kvůli krásné Ann Miller, nýbrž pro obsah textu písně její postavy, antropoložky, která pěje ódy na primitivního muže a načež si všichni ti Hollywoodští bělásci začnou oblékat Indiánské čelenky a tlouci do bubnů, což by dnes již bylo odstřeleno jako necitlivá kulturní apropriace nebo pokrytecký výsměch jiným kulturám. Metaironika mého formátu to však právě pro tyto důvody velmi rozesmálo a považuji tuto pasáž za nejpozoruhodnější moment filmu, který je jinak poměrně debilní a nezáživný. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Rob Roy píše pravdu, taky u mně tenhle výborný muzikál, kterému ale ke konci ve scénáři těžce dochází dech, byl dlouho "na plnej". Po odchodu Ivy Smith už se ale kamera točila jen setrvačností a děj vyloženě váznul.___Poslední z trojice THE FRANK SINATRA AND GENE KELLY COLLECTION, a přestože se v něm zpívá asi nejvíc, považuju ho v sérii za nejslabší. Jedničkou tak stále zůstává Take Me Out to the Ball Game, po Marriage on the Rocks asi nejlepší film Franka Sinatry, co jsem zatím viděl.___Tři muži na tři (vlastně jednu chvíli i čtyři) ženy, jeden zbouraný dinosaurus, auto v zelenině a asi dvacet písniček, s perfektně propracovanou choreografií (Gene Kelly se podílel i na režii) - tak přesně tohle lze najít v On the Town! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film vzdialenejší realite si snáď ani nedokážeme predstaviť. Lásky na prvý pohľad, bláznivé naháňačky, jednoduché myslenie všetkých postáv. Ale tu ide skutočne o starú svätú pravdu, že ak chcete žiť plnohodnotný život, treba žiť každý deň, ako by bol posledný. Donen s Kellym točia/tancujú/spievajú s takým entuziazmom, že ich filmy nedokážem považovať za pásové výrobky továrne na sny, i keď špeciálne film On the town je jeden veľký sen. Nemôže to byť taká pecka, ako Singing in the rain, pretože tá mala geniálny námet, On the town ho má na prvý pohľad naivný, ale vyvažuje to všemožnými nápadmi. Nakoniec sa ale ukáže, že tento námet je naopak výborný, pretože má v sebe temnejší tón. Ukazuje námorníkov, ktorí si môžu užiť iba jeden deň plný zábavy, ale čo potom? Vyhľadá Gabe Ivy? ()

SeldomSeen 

všechny recenze uživatele

Poněkud opomíjený kousek, patrně i zásluhou vesměs zapomenutelných písní, který ovšem v Kellyho portfoliu těsně předchází jeho vrcholné kousky z let 51-52 - a jeho kvalita tomu odpovídá. Dnes zaujme asi hlavně svou uvolněnou (a to především morálně - vzhledem k datu vzniku místy téměř až šokující) atmosférou a využitím lokací (údajně první muzikál, který takto "vylezl ze studií"): zase o jeden kinematografický důvod navíc, proč prostě musím Velké jablko jednou navštívit - a pokud možno, dát si s někým schůzku na vrcholu Empire State Building (i když mám tušení, že ve skutečnosti člověk tak snadno a lehce jako v tomto filmu k půvabné newyorčance nepřijde...) P.S. A jelikož ze souboru dat n=3 už lze cosi (velmi opatrně) vyvozovat, troufnu si postulovat hypotézu, že film, ve kterém se zřítí pracně zrekonstruovaná kostra dinosaura, má něco do sebe... :) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Muzikál byl revoluční nejen proto, že se z podstatné části točil v exteriéru, ale i kvůli hudebním číslům, která obsahovala zcela přirozené, spontánní taneční pohyby rozvíjející děj. Do té doby v muzikálech převládaly složité studiové taneční choreografie. (Komiks)
  • Ann Miller se během natáčení hudebního čísla „Prehistoric Man“ podařilo shodit náročnou dekoraci v podobě kostry dinosaura, když se jí šaty při tanci zachytily o jednu z kostí. Natáčení muselo být kvůli rekonstrukci scény na den zastaveno. (Komiks)
  • Režiséři Gene Kelly a Stanley Donen se hned v počátku vzniku projektu dostali do sporu s vedením MGM. Studio nechtělo, aby se film natáčel v ulicích New Yorku, a trvalo na natáčení na pozemcích MGM. Gene Kelly si ale stál za tím, že při natáčení potřebuje cítit atmosféru města. Tvorba snímku se tedy rozběhla přímo v New Yorku, jenže první dny provázelo filmaře špatné počasí. Studio si v tom našlo záminku a znovu Kellyho přesvědčovalo, aby se vrátil natáčet do studií. Ten to ale opět kategoricky odmítl. (Komiks)

Reklama

Reklama