Režie:
Richard DonnerScénář:
Brian HelgelandKamera:
John SchwartzmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Mel Gibson, Julia Roberts, Patrick Stewart, Cylk Cozart, Steve Kahan, Terry Alexander, Alex McArthur, Leonard Jackson, Troy Garity, Dean Winters (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Co je skutečnost a co mystifikace? To ví jen on sám - newyorský taxikář Jerry Fletcher. Je to podivín, který každému pasažérovi vypráví o nejrůznějších spiknutích, v jejichž pozadí stojí oni. Jde tím na nervy nejen lidem, kteří ho vidí poprvé v životě, ale také právničce Alici Suttonové, jež pracuje na ministerstvu spravedlnosti. Ta sice Jerryho důkazy shovívavě vyslechne, ale nevěří mu stejně jako nikdo z okolí. Jerry, který Alici tajně miluje, ve svém bytě zachovává dokonalou konspiraci. Přesto neunikne tajemnému doktoru Jonasovi. Je chycen, ale podaří se mu z uzavřených prostor psychiatrické kliniky utéct a konečně Alici přesvědčí, že není blázen, ale oběť podivných doktorových pokusů s lidskými mozky. Oni jsou velmi nebezpeční protivníci a dvojice na útěku se ocitá v ohrožení života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (302)
Filmy o konspiračních teoriích mám moc rád a tenhle patří k těm lepším. Navíc je tady vynikající Mel Gibson v roli "roztržitého" taxikáře Jerryho. Donner SPIKNUTÍ vede jistou rukou, díky které se nebudete nudit. A jako bonus tu máme geniální scénu, kdy Jerry přivázaný ke kolečkovému křeslu prchá pryč z budovy. Na něco takového se prostě nezapomíná. ()
Mají ho za blázna, ale jen do té doby, než kolem něho začnou hladově kroužit federálové. Protože tenhle rozplétač zamotaných konspiračních teorií leccos ví. A postupně začne vytahovat i stále jasnější důkazy. Legendární Richard Donner se znovu sešel s Melem Gibsonem a dokonale namíchali několik žánrů. Chvíli je to tak díky nim zábavné, pak napínavé, následně špionážní, jindy zase docela romantické. Scénář je překombinovaný, ale pořád ještě snesitelný, paranoidní Gibson dokazuje, že tehdy herecky bodoval (škoda, že dnes -2015- je v branži prakticky odepsaný), rozplétání pravdy má své momenty, ale určitě se to dalo víc prostříhat. Julia Roberts zase dokazuje (ač neměla tak vděčnou úlohu a její part není tak dramaticky bohatý), že nehledá postavy, které se jen romanticky peleší s nějakým hezounem, ale ráda zkouší nejrůznější žánrové polohy. V roli nebojácné advokátky ministerstva spravedlnosti působí znovu velmi žensky a ve svých názorech neotřesitelně, ač to na ní se svými verzemi zkouší vícero mužů (samozřejmě včetně Gibsona). A Donner nad vším pečlivě dohlíží, tentokrát za velmi solidní podpory (v té době Bayova) kameramana Johna Schwarztmana. ()
Donner to s Melem umí a jeho umění hrát šílence tu naplno využil. Vzhledem k názvu překvapivě zajímavá zápletka zaručí docela dost dobrou podívanou a i když film nějak netahá diváka za nos a děj plyne bez nějakých větších nečekaných zvratů a překvapení, tak jsem se pořád dobře bavil. Trošku tomu chybělo větší napětí, ale jinak se jedná o kvalitní thriller. ()
Výborný scénář (můj oblíbený Brian Helgeland), standartně výborná Donnerova režie a dvě velké hvězdy. Mohlo z toho vzniknout něco špatnýho ? Nemohlo ! Jenom ten konec mohl být trošilinku .........., ale Julia Roberts (které to obzvlášť slušelo) a především Mel Gibson (který byl velmi opravdově paranoidní) to zase lehce vytáhli na pět * :-) ()
Donnerovi se povedlo velmi dobře namíchat žánry. Trocha slušně psychologie, několik akčnějších scén, několik zábavných momentek a hlavně výborná chemie mezi hlavními hvězdami. Je to těžko zařaditelný hybrid, ale nejde mu upřít smysl pro originalitu a psychopat Gibson zahrál bravurně. Rozhodně stojí za vidění, dneska už v podstatě klasika. Společně s Nepřítelem státu vynikající špionážní film. Narozdíl od filmu Tonnyho Scotta nepůsobí zdaleka tak hi-tech. Někomu sedne jedno, někomu to druhé. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (14)
- Na přání režiséra Donnera je úvodní Jerryho scéna celá improvizovaná Melem Gibsonem. (fannah)
- Jerryho licenci pro taxi vydal Raffi Paloulian, přítel scénáristy Briana Helgelanda. Objevil se i ve filmu jako statista. (fannah)
Reklama