Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Během pěti dnů se v životě úspěšného pětatřicetiletého architekta Nikoly Jerena nakumulují léta střádané problémy. Život ve lži a v citovém rozpolcení Nikolu vyčerpal, nedokáže si vážit sám sebe a zjistit, co vlastně chce. Dlouholetou milenku Anu, jež je zároveň jeho kolegyní, už unavují dlouhé roky skrývání jejich vztahu a požaduje rozvod. Také manželka Maja, matka Nikolovy osmileté dcerky, naléhá, aby se muž konečně rozhodl. Nikola se stává vězněm situace bez řešení: cokoli udělá, jen ještě víc zraňuje všechny, které měl kdy rád. Může vše rozhodnout prvek, s nímž jsme si odvykli v životě počítat – osudová tragická náhoda? Režisér Zrinko Ogresta postavy svého komorního psychologického dramatu nesoudí, ale nabízí nám citlivý a přitom přísný pohled na jejich slabosti. Zároveň ovšem klade naléhavou otázku, nakolik jsme zodpovědnými pány svého vlastního osudu a tím i architekty světa, který obýváme. [43. MFFKV 2008] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

matynka 

všechny recenze uživatele

Až na přehnaný závěr docela fajn film o vztazích, který mi mimo jiné ukázal, jak je chorvatština podobná italštině, zvlášť když se dva lidé hádají - pojem italská domácnost by mohl mít klidně konkurenta v podobě té chorvatské. Škoda, že film ve Varech tak zapadl, podobných námětů ve filmech tam totiž bylo mnohem víc. Jinde by určitě vynikl víc. ()

Reklama

Naslund 

všechny recenze uživatele

Rozvrácená rodina, nepříjemné charaktery (snad s výjimkou manželky hlavního záporáka), žádný pořádný děj a nicneříkající konec. Pro mě emociálně sterilní záležitost a kromě několika scén nuda. Nejlepší scénou je pak vášnivá manželská erotická scéna, kterou by mohly jiné filmy závidět. Nikdy jsem však neměl zájem sledovat běžný svět kolem mě i na plátně, takže jsem možná příliš subjektivní. Kdo podobné sociální filmy nevyhledává, asi by jej měl opatrně překročit. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Za sklem: nevěra, zbabělost být odpovědní za city druhých, rozklad rodinných hodnot a vztahů. V hlavní roli Leon Lučev a skleněné okenní tabule, které alespoň pro mne zde symbolizují náš přístup k životu i citům: hloupě se domníváme, že všichni, které milujeme, s námi zůstanou navěky, že to, co právě dnes prožíváme, je to nejzásadnější, a že ty, které jsme k sobě připoutali, smíme vnímat s chladným odstupem, ne-li jim přímo ubližovat...a ono během vteřiny se vše, co jsme mohli zkusit slušně vyřešit, rozsype jako sklo a zmizí v nenávratnu. ()

KatRi 

všechny recenze uživatele

Šedý průměr, který moc neutkví. Nevěra, nesutálé lži, sliby a zdánlivě neřešitelná situace...která je sice ve finále vyřešena, nicméně způsobem značně neoriginálním a čekaným. A poté mi tak trochu chybělo rozvinutí pocitů, myšlenek "viníka" a jakési jeho vymáchání se v tom, co způsobil. To by bylo psychologicky zajímavější sonda, než příběh věčných slabošských odchodů a návratů... ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama