Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (990)
Nejlepší „neakční“ akčňák za dlouhou dobu. Vsázet na emoce, recesi a dramatičnost v rámci remaku osmdesátkové klasiky, která se proslavila svou právě (dnes již kultovní) žánrovostí, to chce koule o velikosti medicimbalů. Padilha je určitě má... jen škoda, že vize tohoto, v budoucnu zajisté úspěšného, režiséra, se nedočkala své kompletní realizace. Ta plná palba by to určitě byla bez problémů. I tak oba palce nahoru, neboť právě v současně kritické době zprzněných adaptací a remaků jsou právě filmy stejného ražení potřeba jako sůl. ()
Novodobý RoboCop jednak vzdáva poctu svojmu stvoriteľovi, jadnak ale dodržiava koncept súčasných trendov a snaží sa byť viac pro-divácky tým, že apeluje na srdce a emócie diváka. Padilha však u mňa vyhral na celej čiare práve tým, že sa nesnažil vytvoriť bezúčelnú kópiu originálu, ale priniesol do tohto projektu niečo nové, niečo svoje. Zameranie na charakter Murphyho postavy bol tou správnou voľbou, otvoril sa tak veľký priestor na konfrontáciu robotizmu s ľudskosťou. Zároveň sa nesnaží moralizovať, ani nevyvodzuje závery, toto necháva na divákovi z akého uhla pohľadu sa na celú vec bude pozerať. Významnou vsuvkou sú názory a charakter postáv Keatona a L. Jacksona, symbolizujúce mašinériu národných korporácií, korupcie a mediálne ovplyvňovanie spoločnosti. Toto všetko sa podarilo zosúladiť do jedného celku a pridať k tomu poriadnu dávku coolovej akcie, surovosti a slušne hláškujúcej zábavy. Ešte mi nedá nespomenúť dve mená - Jackie Earle Haley a Michael Kenneth Williams sú herci, ktorých si režiséri obyčajne nevyberajú len tak, Padilha má vkus a cit pre výber hercov a práve títo dvaja toho vedia v priestore niekoľko-pár minút, či dialógov na scéne predviesť viac, než by ste očakávali. Ja som megaspokojný a s radosťou by som uvítal pokračovanie v prípade Padilhovho velenia. 90%. ()
Hneď od úvodných minút bolo jasné, že dramatický príbeh detektíva Alexa Murphyho z 87' je nenávratne v prdeli. Nuž, nie je remake ako remake. Aj keď je možno lepšie, že sa rejžo rozhodol uberať svojim vlastným smerom, ako jeho predchodca, originálu nesiaha ani po otlak na Achillovej päte. Čo sa efektov týka, "výskajúci" teenegeri a mládež si síce prídu na svoje, no že by to bola až tak úchvatná, vizuálna pecka, to teda ťažko. Vlastne, až na pár záberov v úvode a v samotnom závere, nespomínam si, že by ma niečo mimoriadne uchvátilo. Záverečný monológ S. L. Jacksona v podobe vedľajšej postavy mahagónového "pšoneka" Pata Novaka z "Krakowa" opäť raz poukázal na fakt, že krajina z poza oceánu nezabudla divákovi pripomenúť, kto je na tomto svete "pánom" (že ten "skur***ý" Kolombus radšej nestroskotal). Suma sumárom, na jedno odsledovanie, nie najhorší brak, poliaty Colou, posypaný pukancami.Vidieť raz a rýchlo zabudnúť. ()
Není pro mne krásnější vize budoucnosti než ta, ve které pochodující plechovky neustále skenují délku mého přirození, aby zjistily, zda náhodou nejsem hledaný terorista. Filmová představa, že všechny země kromě USA již tuto vymoženost mají, mne patrně pobavila nejvíc z tohoto snímku. Ovšem ta hlava na neprůstřelné základně nemá žádné charisma a celé její dobrodružství je zážitkem spíše pro oči než pro cokoli jiného. A na to, abych mohl bezstarostně vypnout mozek a užít si to, se to celé tváří příliš vážně. ()
To bylo poprvé a naposled, co jsem se nechal zlákat do kina mojí topkou. Zařek jsem se, že současným remakům osmdesátkovejch akčnáků nebudu chodit dělat do kina blbečka, ale já jsem fakt marnej. Samotnej film jako by se nemoh rozhodnout jestli chce bejt víc akční nebo sdělnej a nakonec dopad jak vánoční večeře bez bramborovýho sálatu. Daleko větší průser však shledávám v postavách. Milující žena byla až příliš milující, robocop byl hodně robo, ale málo cop, šéf OmniCorpu byl zkrátka Michael keaton a ne šéf OmniCorpu, smysl jednání toho omnáckýho kovboje jsem nepochopil vůbec a ze všeho nejlepší byla postava kterou hrál Samuel L., to se asi někdo scénaristy zeptal a co když na ten film budou koukat retardi a on řek, neva, plácnem tam Samuela a on jim to bude servírovat. Vymazlený kamerový záběry přebíjel občasný houpající nepřehled a tak jedinej nad kým nelámu hůl je Gary. ()
Galerie (95)
Photo © Sony Pictures
Zajímavosti (34)
- Falošným pracovným názvom filmu bolo označenie OmniCorp. (MikaelSVK)
- Když Alex (Joel Kinnaman) pomocí svého hlasu hledá informace z počítače, výsledky o Antoinovi Vallonovi (Patrick Garrow) se zobrazí dříve, než Alex vysloví jeho jméno. (Nathanielmon)
- Edward Norton odmietol úlohu Dr. Nortona (Gary Oldman). (m.a.t.o.)
Reklama