Reklama

Reklama

VOD (1)

Krátce po rozvodu jede naivní, ale milující matka jménem Mary (Lorraine Braccová) se svými dvěma syny Mikem a Bobbym (Elijah Wood a Joseph Mazzello) do Kalifornie začít nový život. Když se ale Mary znovu vdá a přestěhuje rodinu do jiného města, oba chlapci musí čelit tvrdé realitě – konkrétně náladovému nevlastnímu otci (Adam Baldwin), který začne Bobbymu vyhrožovat. Zatímco se bratři snaží nepředvídatelnému otčímovi postavit, najdou fantastické řešení. Musí však důvěřovat jeden druhému a věřit v takřka nemožné, když z červeného vozíku mladšího bratra sestaví stroj, který vezme Bobbyho na úžasný a triumfální let. (Cinemax)

(více)

Recenze (24)

pepo 

všechny recenze uživatele

Suverénne remeslo (od réžie cez hercov, kameru, strih až po Zimmerovu hudbu) má na svedomí niekoľko veľmi pôsobivých scén. Veľká škoda, že to nevie náladovo chytiť tú správnu atmosféru medzi vzletlým detským dobrodružstvom a dosť krutou sociálnou drámou. V jednotlivostich veľmi silné, no vcelku trošku rozbité. Ale stále dobrý film a Donner je šikula. 7/10 ()

sidzej 

všechny recenze uživatele

Vyborna kombinacia chlapcenskeho dobrodruzstva plneho pozitivnej energie, hravosti a detskej fantazie s emocionalne posobivymi dramatickymi motivmi tyrania mladsieho z bratov. Maly-velky film ktory z komercneho hladiska urcite neuspel, no ktory vas zaujme svojou uprimnostou, atmosferou, pribehom a zanecha vo vas mnozstvo krasnych pocitov. Keby som bol reziserom, chcel by som tocit filmy ako tento. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $35miliónovTržby USA $4,651,977Tržby Celosvetovo $-Richard Donner dokazuje svoj filmový cit pre akýkoľvek žáner a ponúka až nečakane podfarbenú detskú mozaiku duše plnej fantázie. Natočil film ktorý viac povie dospelým než deťom, prípadne presnejšie osloví minimum publika a aj preto je tento film skoro neznámy a popritom je tak úžasne spracovaný, že by si zaslúžil obrovskú pozornosť. Pri tomto filme sa dá krásne zaspomínať na detstvo a na pekné sny o svete plnom fantázie, prianí, túžob, čarov, príšer skovaných za dverami... /95%/ ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Richard Donner byl nejen režisérem, ale téměř u všech svých filmů i producentem. To mimo jiné i z toho důvodu, že sloužil jako spolehlivý mediátor ambiciózních scénářů, které nechával zkušeně přepisovat do realizovatelné podoby. Rozcupoval šestisetstránkový scénář nějakého Maria Puza na Supermana, vykuchal scénář k Dickensovské adaptaci Scrooged i totálně překopal původní text Shane Blacka k Lethal Weapon. Pravděpodobně tím zabil některé odvážné tvůrčí vize (a třeba původní konec Smrtonosné zbraně, ve kterém mělo letadlo narvaný drogama nabourat do nápisu Hollywood, přičemž by zasněžilo celé Los Angeles kokainem, do čehož mělo hrát Sinatrovo Let it Snow, toho je prostě škoda), nicméně tím ale nejspíš zařídil, že některé náměty vůbec byly zfilmovány. K Radio Flyer byl povolán poté, co studio bylo velmi nespokojené s dosavadními výsledky natáčení, které bylo svěřenu autorovi scénáře a režijním debutantovi David M. Evansovi. Ten původně dostal režijní stolici společně s obřím honorářem díky tomu, že právě tento jeho scénář se stal předmětem přetahování mezi Warnery a Columbií, protože zástupci obou studií z něj byli úplně hotový. Vítězná Columbia pak po deseti dnech pod ním zvedla židli a dohodila flek veteránskému Donnerovi, který zahrál svůj signature-spell, tedy překopal celý scénář, vyhodil koho nemusel (včetně celého původního obsazení), snížil počet trikových sekvencí a k tomu zvýšil budget téměř o 100%. Evansovo jméno u režiséra je tu tedy dle mě chybně, protože ve výsledném díle z něj nevidíme ani odraz.___________ Výsledný komerční a kritický neúspěch filmu podle mě přišel z důvodu, že se film nedokáže plně rozhodnout mezi tím, jestli bude předměstským dětským dobrodrůžem (feel-good scény dětských her, komediální momenty) nebo smutným snímáním domácího násilí z dětské perspektivy. Vzhledem k tomu, nakolik je americká společnost na téma násilí na dětech citlivá, je výsledný flop pochopitelný. Já osobně považuji za poměrně depresivní i klasická osmdesátková chlapecká dobrodružství typu ET apod., takže jsem nebyl v žádném šoku, naopak jsem obdivoval, nakolik pečlivě je tentokrát vykreslena neutěšenost prostředí, ve kterém titulní děcka vyrůstají. Stejně jako ve většině jiných filmech tohoto typu vycházejí z finančně zkoušených rodin, které na ně nemají kvůli práci čas a jejich dobrodružství vycházejí z toho, že sami doma nic nemají, tak jim nezbývá než prozkoumávat okolí a dávat věcem nový kontext. Radio Flyer ovšem přichází s inovativním (a naprosto perfektním) prvkem, kdy onen dětský úhel a kontext je ve skutečnosti v závěru transformován na realitu. Pro přízemně uvažující publikum nemůže existovat menší satisfakce, ale pro ty, co jsou si vědomi toho, že pravda nikdy nesmí překážet v cestě dobré historce, nebudou mít problém akceptovat, že realita nikdy nesmí překážet v záchraně života. Cinefilní zkratkou: pokud máte rádi Zvětšeninu, nemůžete nemít rádi tento film. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Milá atmosféra klukovského dobrodružství, které má sice skromnou, ale jasnou myšlenku. Útrapy dětství na líbivém americkém podnose, slepá láska a démon zvaný alkohol, víra v zázraky, výborní Elijah Wood a Joseph Mazzello (ten je z dvojice dnes méně známější, ale toho času si zahrál po boku Meryl Streep v Divoké řece nebo Spielbergově Jurském parku) i Tom Hanks coby vypravěč a Richard Donner, který to vše zkušeně jistí (nedokážu posoudit, jak moc snímku ublížily/pomohly čachry právě skrze režisérské křeslo). Nicméně nakonec z toho byl komerční propadák. Ovšem tak trochu trestuhodně zapadnutý film. Každopádně nic pro cyniky. Držíme palce. A letíme. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Modré domčeky, ktoré možno vidieť vo filme, boli kedysi súčasťou základne vzdušných síl Hamilton a neskôr slúžili pobrežnej stráži. Vďaka svojej farbe získal komplex domov prezývku "Dedina Šmolkov". (m.a.t.o.)
  • Natáčalo sa aj na železničnej stanici v meste Novato, Kalifornia. Vo filme však nemohol byť použitý žiadny detailný záber z tejto stanice, pretože začiatkom 80. rokov bola poškodená požiarom a v čase natáčania ešte nebola zrekonštruovaná. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama