Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Celovečerní dokument z produkce HBO - „hudební road movie s dvaceti zastávkami“ - dokumentuje výjimečnou akci, jejíž protagonisté se v reálu nikdy nesejdou pohromadě. Natáčelo se na podzim 2009: právě tehdy se na různých místech ČR pustilo celkem 23 muzikantů a kapel do akce s názvem FOR SEMAFOR. Dokumentarista a kameraman Mirek Janek (Občan Havel, Nachové plachty, Nespatřené...) se proměnil v kronikáře. S malým štábem putoval po nahrávacích studiích, domácnostech, divadelních zkušebnách a chalupách (Praha, Brno, Pardubice, Valašská Bystřice, Kokovice...), kde v intimitě, bez publika, současní muzikanti hledali sami za sebe tvar pro písně Suchého a Šlitra. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Samotná myšlenka toho, aby se natočil album coverů písní Semaforu, je skvělá. To, jak jsou písně provedeny, už je jiná věc. A ještě jiná věc je to, jaký film byl vlastně natočen. Jedná se v podstatě jen o záznamy z natáčení, které nic moc navíc neřeknou, samotný film pak v podstatě postrádá smysl, protože nemá ani pořádně komentáře. Jako film slabé. ()

remblis 

všechny recenze uživatele

Na půl musím souhlasit s Mattym, že dokument o samotném Semaforu moc neprozrazuje, ale na druhou stranu bych řekl, že o způsobu tvorby oslovených umělců přeci jen trochu vypovídá. Nedozvídáme se sice nic přímo o vlastní tvorbě umělců, ale vidíme zde alespoň z části, jak umělci pojali skladby Suchého a Šlitra, kde některé výsledné nahrávky se od originálů příliš neliší, ale některé znějí úplně jinak a získaly úplně jiný rozměr (nechci říct lepší, ani horší, ale jiný). A tak i já si celé CD jednou rád poslechnu. ()

Reklama

Koumi 

všechny recenze uživatele

Možná je to tím, že mám rád tuto čistou filmařinu, která je tak nějak sama pro sebe. Možná je to tím, že jsem sám hudebník. Nebo tím, že všichni účastníci na téhle úžasné desce patří k opravdové české špičce. Snad mi chybí jen Tom Vtípil a Traband. Každopádně je to krásná dokumentace (je to vskutku pravý dokument) a já jsem se mohl cítit jako tichý pozorovatel a tahle role se mi velmi zamlouvá. Možná si to těch pět opravdu nezaslouží, ale pro mě je to opravdu srdcová záležitost. ()

Ej Hlemýžď 

všechny recenze uživatele

Je všeobecně známo, že drtivá většina remejků stojí za pendrek a tento filmek je toho zářným instruktivním příkladem. Neznat vcelku dobře tvorbu S+Š, tak zde z tohoto velmi svérázného způsobu pokusu o podání, byť ve stavu zrodu, jejich skladeb, nabyl bych dojmu, že jde o dvojici naprostých pomatenců a nikdy by mne nepadlo si poslechnout jejich originální skladbu. Abych zcela nekřivdil, byly tu asi dvě skladby, které se daly s výhradami poslechnout. Naprosto zbytečný film, ničím mne neobohatil. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nechápu smysl filmu. 1) Že se nic nedozvím o Semaforu, mi nemusí vadit. Vím toho dost a když budu chtít ještě víc, podívám se jinam. 2) Že se nic nedozvím o uváděných dvaceti písničkách, mi taky moc vadit nemusí. Bylo by to příjemné plus, ale chápu, že o tom film není. 3) Že se nic nedozvím o interpretech, mi rovněž nemusí vadit. Sice některá jména jsem slyšel poprvé v životě, ale budiž, informace si dohledám. 4) Že neuslyším semaforské písničky v originále, mi taky vadit nemusí. Stejně je znám napůl (některé celé) zpaměti. Asi to může vadit teenagerům, kteří na semaforských legendách nevyrostli, ale co. Kdo chce, songy snadno na internetu dohledá. 5) Že se téměř nic nedozvím ani o metodách tvorby a myšlení uváděných muzikantů, mi koneckonců taky nemusí vadit. Film nehledá, jen zaznamenává. 6) Že si neposlechnu koncové verze ani jejich části, mi taky nemusí vadit. Od toho je tu cédéčko, které bych si asi měl koupit. 7) Ale nějak mi uniká, k čemu má dokument sloužit. Že by třiasedmdesátiminutový trailer k cédéčku? ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama