Režie:
Joseph KosinskiKamera:
Claudio MirandaHrají:
Jeff Bridges, Garrett Hedlund, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner, James Frain, Beau Garrett, Michael Sheen, Serinda Swan, Yaya DaCosta, Elizabeth Mathis (více)Obsahy(5)
TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)
(více)Videa (58)
Recenze (1 691)
Vousatý Jeff umí být fajn. Počítačový Jeff je gumák (skoro takový jako ten nordický model z reklamy na luxusní parfémy v hlavní roli). Ke své škodě má v sobě Tron mnohem více gumáka než vousáče. Jako vizuální hračička plná odlesků a světelných kontrastů koukatelné, bohužel pod technickým provedením už je jen hromada nudných opisů skutečných mistrů imaginace. Tron žádnou vlastní nemá, jen tu vypůjčenou. Navíc nepříliš bujnou. Ale v letošní konkurenci "pass", nikoli "fail". P.S. Oproti původnímu filmu fail ve všech kategoriích, s výjimkou těch technických, samozřejmě. ()
Kosinski (pravděpodobně) zůstane tvůrcem jednoho filmu. Kdo zhlédne jeho reklamní spoty na YOUtube a pak Tron Legacy, pochopí, že tenhle režisér je sice designérským géniem s naprosto ojedinělým citem pro vizuálno, což dokonale podtrhují Daft Punk svojí hudbou, ale absolutně nevýrazným vypravěčem. Ty pokusy o epiku jsou hodně úsměvné, zbytek tak nějak nefunkční. A přesto to, pokud mermomocí nebudete chtít seriózní filmové dobrodružství, nedá vydechnout, protože ten primitivní děj vlastně není vůbec na škodu. Každopádně to lze vidět dvojím způsobem. Buďto pouze ‚vidět‘ (třeba časem v HD), anebo to v ‚prožít‘ ve 3D (a to mám k téhle technologii docela averzi jakožto laciné vějičce bezradných tvůrců). ()
Umělé, sterilní, hloupé, nudné a co je úplně nejhorší - derivující snad každý velkofilm za posledních 30 let. Kosinski je bezpochyby solidní designér (hotely by navrhoval luxusní), ale jako vypravěč selhává, když za sebe monotónně skládá obrázky, aniž by jakkoliv měnil tempo, či se snažil nekompromisně mrtvolný svět jedniček a nul osvěžit něčím z vlastní portmonky. Zápletka nedává vesměs žádný smysl (resp. vyřešit ji by logicky smýšlejícímu hrdinovi trvalo asi... ehm... tři minuty? - holt scenáristé největšího seriálového WTF ever), film nedokáže pohltit ani s 3D pozlátkem (je efektní, ale nic víc) a statická akce je snad ještě víc umrtvující, než sledování kamenného Hedlunda, jenž si vybral jednu z nejslabších chvilek kariéry (přitom ten kluk hrát umí). Nevzpomínám si, kdy jsem v kině trpěl víc, ale vím, že nebýt ultimátního Daft Punk koncertu, spáchal bych těmi IMAX brýlemi sebevraždu. 3/10 ()
"Je úžasné, jak je nicnedělání produktivní." Moje řeč. Jenže moje žena ani můj nadřízenej to prostě nechápou. Jak já jsem v tom starýmu Flynnovi fandil až do té doby, než i on sám porušil svou velkou myšlenku. Škoda. Chlap by si měl stát za svým. Jsem však pozitivní člověk, takže kdyby Flynn nic nedělal, tak by vzduchem nelítaly disky, nevymazávaly by se programy, nenosily by se motorky v řídítkách a sexy Quorra by nemohla ukázat nic ze svýho ... no to je jedno. A to by byla škoda, protože vizuálně to bylo skvělý a s oborem ajťáctví nejsem natolik obeznámen, aby mě mohla nějaká drobná nelogičnost rozčílit. ()
Audiovizuálně vytříbený "blejskolák" s fascinujícím designem futurismu a monumentální hudbou (není náhoda, že místy připomíná Inception), která není jen ohromná sama o sobě, nýbrž také způsobem svého zakotvení do filmu - a přesto Tron Legacy znamená spíše rutinním scenáristou a nezkušeným vypravěčem na režisérské stoličce promarněnou příležitost. Tron nemůže přednést myšlenku paralelních světů důstojně, pokud si mnohem více chce hrát, než-li ony fikční světy tvořit, natož je smysluplně předložit publiku. Pravidla jsou nejasná, nekompletní i nekomplexní a ještě k tomu se porušují. Film, jak kráčí kupředu, je schopen v rámci momentálního oslnění jedním prvkem nepříjemně narušit logiku toho předchozího - dějově tak vzniká chaotický a vzhledem k Tronovu potenciálu ponižující balast, omezující se na stokrát viděný souboj dvou jednorozměrných figurek... 5/10 ()
Galerie (281)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (50)
- Jméno Quorra (Olivia Wilde) má původ v italštině a znamená „srdce“. (R´Hell)
- Pro film vzniklo 152 kostýmů, na nichž pracovalo 275 lidí a vyšly na 13 milionů amerických dolarů. První kostým vznikal tři měsíce, každý další přibližně tři týdny. Do přiléhavé kombinézy ze speciálně upravené pěny pomáhali každému herci čtyři další lidé. Návrhy kostýmů vznikaly výhradně na počítači, kam se naskenovala těla jednotlivých protagonistů. Baterie, díky nimž obleky svítí, měli herci ukryté v disku na zádech. (oje)
- Budova Arkády, která se objevila už v původním filmu Tron (1982), je ve skutečnosti Hull Building v Culver City v Kalifornii. Když se v roce 2009 natáčel tento film, celá lokace a její okolí vypadaly velice odlišně. Tvůrci tak pečlivě vytvořili původní interiéry i část exteriérů ve Vancouveru a zbytek vyplnili pomocí CGI. (Caszidy)
Reklama