VOD (1)
Obsahy(1)
See prang, to jsou čtyři krátkometrážní filmy od studií GTH a čtyř celosvětově známých režisérů. Čtyři mistři hrůzy - Banjong Pisanthanakun, Parkpoom Wongpoom, Paween Purikitpanya a Youngyooth Thongkonthun. Všichni se na dobrovolné osnově rozhodli utvořit cosi neobvyklého a ohromného. Každý z nich má svůj nezaměnitelný styl a 25 minut na rozvíjení tématu strachu… (Scio)
(více)Recenze (43)
HODNOCENÍ JEDNOTLIVÝCH POVÍDEK: Happiness - Překvapilo mě to. Sice je to už několikrát opakovaný nápad, ale i přesto mě tohle zaujalo. Už jenom tím, že filmu se mluví pouze prostřednictvím SMSek. Ve finále jsem ale čekal něco trochu víc, ale i tak, je to povedené a má to atmosféru. (4*) Tit for Tat - Ta strašně sílená akční kamera mi nehorázně lezla na nervy, naštěstí čím déle o šlo, tím byla kamera normálnější a tak jsem se nakonec dočkal celkem zajímavé pointy, nějakého gore a samotného gore finále. Jen škoda toho debilně natočeného začátku, no... A tu lekačku úplně na konci si taky mohli odpustit, přišlo mi to trapné. (3*) In The Middle - Zprvnu napínavý a těžko odhadnutelný, později zábavný hororový příběh o partě kamarádů, co jsou na výletě na raftu, rozebírají filmy, vtipkují, jenomže pak se všichni v člunu převrátí a přijdou o jednoho kamaráda. Nebo snad ne? I ten konec, který jsem čekal (avšak to bylo záměrné) mě pobavil a postavy mi byli sympatické. Kupodivu plný počet, bavilo mě to. (5*) Last Fright - Ta prostřední část je na mě utahaná, ale ty ostatní fungují skvěle. Prostředí letadla je celkem zajímavé a dokonce i děsivé, akorát se to tam musí zmáknout tak, aby to ani chvíli nenudilo. Tady to sice nudilo, ale jen pár minut někde uprostřed, jinak mě to bavilo. (4*). CELKOVÉ HODNOCENÍ: Velké překvapení. Tohle bych do Thajska nikdy neřekl a už vůbec bych neřekl, že by se mi povedlo narazit na povídkový horor, kde by se mi líbili všechny povídky. Za mě je vítěznou In The Middle a odhadl jsem dobře, že je od Banjonga Pisanthanakuna, se kterým jsem se seznámil už v první Abecedě smrti, kde měl písmenko N a jeho část pro mě dopadla jako jedna z nejlepších, takže tu mám kandidáta na nového oblíbeného režiséra, ještě uvidím, co mi předvede u celovečeráku. Ale i ostatní povídky stojí za to, takže tohle doporučuji a chystám se na dvojku. A to jsem zhlédnutí toho odkládal strašně dlouho, ale nakonec to stálo za to. A jelikož je to hodně velké a milé překvapení, dám tomu i slabounkou pátou hvězdu. ()
Musím říc, že tímhle povídkovým filmem si u mě Thajci na poli filmového horroru trochu spravili reputaci. Hlavně tedy výborně zpracovanou první povídkou o dívce esemeskující si s tajemným mužem (****) a silně atmosférickou poslední povídkou o letušce, přepravující tělo mrtvé princezny, kterou zabila a s jejímž mužem měla poměr (****). Prostřední dvě povídky jsou trošku slabší. Druhá pojednává sice o žánrově vděčném tématu kletby šikanovaného jedince, která je náležitě razantní a krvavá, ale přehnaně digitální (***). Nejslabší pak je povídka třetí, lehce komediální příběh o síle pověry a jejího naplnění (**). Nakonec z toho ale film, na thajské poměry, vychází docela dobře a je celkově konzistetntní. 3,5* ()
Čtyři představy thajských režisérů, jak má vypadat horrorová povídka (kaidan). První povídka bez jediného proneseného slova, skvěle vygradovaná. Druhá povídka je důkazem toho, že přestože jsou drogy v Thajsku nelegální a tvrdě postihované, šikovný režisér si zvládne namíchat takovou směs houbiček, že pak dokáže natočit nemyslitelnou fantasmagorii. Ale správně krvavé. Třetí povídka je na humornou notu, cituje spoustu filmů a na cca 5 filmů je zde docela solidní a úmyslný spoiler. Za mě nejlepší. A bohužel, poslední povídka mi moc nesedla, je asi nejklasičtějšího typu, ač v nejvíc netypickém prostředí (na palubě letadla). Špatný dojem nejspíš kvůli oběma herečkám a tomu, jak se brala přehnaně vážně a seriozně. Povídky jsou pospojovány zpravidla jen jednou zmínkou nebo souvislostí, fugují samostatně. 5/1/5/3 ()
V poslednej dobe som u seba okrem iného objavil slabosť pre poviedkové horrorové filmy. Haluzou je že na Phobiu som natrafil náhodou, nič vopred som si o nej nezisťoval a kým som ju nezapol mal som ju za ,,obyčajný,, dvojhodinový film. Po zistení že ide vlastne o 4 poviedky som bol teda potešený a možno aj to sa v konečnom dôsledku odrazilo na hodnotení. Prvý príbeh Loneliness je nádherný príklad toho že v jednoduchosti je krása. Jedna izba, jedna žena, jeden mobil a priamočiary príbeh. Veľká spokojnosť. 4/5. Druhá poviedka The Deadly Charm bola pre mňa najslabšia aj keď treba uznať že to bolo natočené dosť netradične a nie špatne. Nakoniec ale iba 2/5. Tretí The Middle Man je horrorový príbeh s trochou komediálnej nadsádky, čo ale tentokrát nebolo vôbec na škodu. Tí ktorí ste ale náhodou nevideli The Others, Sixth Sense a Shutter, dávajte pozor pretože, všetko sú to geniálne filmy a táto poviedka im bohužiaľ všetkým trom vyspoileruje konce :D. Ja som sa ale bavil veľmi dobre. 4/5. Posledný The Last Fright ma po skvelom treťom príbehu už moc nenadchol aj keď tu nebolo vlastne nič zbabrané. Klasické horrorové postupy, trochu hlúposti a celkom dobré scény. 2,5/5. Celkovo to teda aritmetickým priemerom vychádza na 3 hviezdy aj keď by si Phobia možno zaslúžila niečo na odlíšenie od priemeru. Jednoducho veľmi dobre pozerateľný ( teraz hovorím aj o tých dvoch slabších častiach ) horrorový mix z Thajska. Môžem povedať že na dvojku sa naozaj teším. ()
Čtyři hororové povídky na duchařské téma. 1. Happiness - vcelku příjemná záležitost, navíc s pohlednou dívčinou v hlavní roli, a obejde se zcela beze slov. Finální napětí by se dalo krájet..60% 2. Tit For Tat - pro mě osobně největší zklamání čišící zřejmě z nedomrlé trikové stránky a zběsilého pojetí vyprávění, myšlenka vcelku dobrá, provedení příšerné - 30% 3. In the middle - lehce komediální vyprávěnka s vtipnými odkazy na duchařské majstrštyky Šestý smysl či Ti druzí, masky se navíc vcelku povedly a i když pointa byla předem jasná, tak se tahle jednohubka povedla - 60% 4. Last Fright .. tak tohle je ta nejlepší asijská duchařská škola, ty dlouhovlasé potvůrky já prostě můžu pořád a jedna lekačka je vážně na posrání se -90 %. Podtrženo, sečteno - příjemné 3 hvězdičky a těším se na druhý díl s pěti povídkami. ()
Galerie (18)
Photo © GMM Tai Hub (GTH)
Zajímavosti (1)
- V povídce "Uprostřed" parta chlapců mluví o snímcích Titanic (1997), Shutter (2004) a Šestý smysl (1999). (bestlama)
Reklama