Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (90)

Trailer 3

Recenze (1 089)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vlas Parlapanides, Charley Parlapanides | Hudba: Trevor Morris | Produkcia: Mark Canton, Tzan Kavanaugh, Gianni Nunnari | Distribúcia: Relativity Media, Universal Pictures | Štúdio: Relativity Media, Virgin Produced, Rogoue Pictures | Rozpočet: 75 miliónov $ | Tržby: 215,784,603 $ || Krásny film, ťažiaci z vizuálu a audia 300. Antický bohovia ešte nikdy neboli tak úchvatne spracovaný v nebesiach, čo sa priestoru, i postáv a ich kostýmov týče. Na zemi je to už o kapánek slabšie, no akčné scény sú snáď najprehladnejšie, čo som kedy videl. Absencia prehĺbenia postáv je jediným dôvodom, prečo tento kus nemôže ztrhnúť diváka do úplnej katarzie. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

První (post)moderní/eklektická interpretace řeckých mýtů, která mi přijde opravdu zajímavá - nebo si minimálně na jinou další nemůžu vzpomenout. Bohužel sice také trpí tím nešťastným móresem, že se snaží zavděčit i mainstreamovému publiku (což se jí už z principu nemůže povést), ale pořád obsahuje dost ostrůvků nádhery, které mi ke štěstí stačí. Škoda, že jsou jedna ku jedné naředěny bezradností a místy i slabomyslností. A také jsem se konečně rozhodla učinit definitivní soud o Henrym Cavillovi, který se v mé hlavě utváří už od dob Tudorovců a nyní nastal čas přestat čekat na zázrak. Není to herec na hlavní role a už vůbec ne na charakterní hrdiny, protože není v jeho silách zrcadlit charakter. Umí velmi dobře pracovat se svým tělem a nejspíš bude tvrdohlavý jako osel a pracovitý jako býk, ale jeho oči jsou prázdné, i když pláčou, i když se mají smát, i když mají zuřit. A jak se říká, divadlo je o hlase a film je o očích - bez očí toho moc nenadělá. --- A ještě k filmu samotnému, je pravda, že když se nadělalo tolik řečí kolem toho luku, tak jsem čekala, že se z něj vystřelí víc než šestkrát... Jakkoliv byla přesná replika mojí oblíbené scény z Klanu létajících dýk potěšující. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Předem bych chtěl říct, že jako jeden z mála nepovažuju 300: Bitvu u Thermopyl za oslavu fašismu, ale naopak ji vnímám jako sofistikovanou a jemnou satiru fašistické propagandy. Ostatně, že jsou obvinění vznášená vůči Snyderovu filmu nespravedlivá, si například myslí i Slavoj Žižek. O roli stylistických prvků, o nichž se v závěru textu zmiňuje i slovinský filosof, a které často zcela dekontextualizují jednotlivé obrazy, se tady příliš rozepisovat nebudu (snad jinde) - při porovnání obou filmů (300 a Války Bohů) je ale z mého pohledu užitečné dívat se na 300 jako na značně zkreslenou, subjektivizovanou verzi určité konkrétní historické události. Jednoduše řečeno, místo toho, aby se tu vytvářela iluze nějaké uvěřitelné rekonstrukce dějin, kde by vše odpovídalo zjištěním historiků, se tu přiznaně pracuje s nepřesnostmi a fantastickými motivy, které zde ale mají svůj význam - odhalují pravou tvář propagandy. Singh chtěl podle svých slov původně koncipovat Válku Bohů trochu jinak a zasadit ji mimo rámec antické mytologie a natočit nějaký post-apokalyptický film, ale producenti mu to zatrhli s tím, že lidi se dnes prý rádi dívají na řecké bohy a kdesi cosi. Tímhle kompromisem tu ale dost možná nechtěně vzniklo něco docela pozoruhodného, kdy sice většina diváků bude opět Singhovi spílat za mytologické přešlapy a nepřesnosti, ale přitom se tu podle mě dost originálně ukazuje proces vzniku bájí a pověstí, a jak odtržené od reality můžou být. Úplně nejvýstižněji to můžeme ilustrovat na souboji Thesea s Minotaurem, který je ve skutečnosti jenom svalovcem s maskou býka. Dokážeme si pak představit, jak tahle šarvátka poté prošla lidovou slovesností, kdy každý z vypravěčů přidal něco svého, nebo událost zařadil do úplně jiného kontextu a pak z ní vzniklo to, co my známe třeba od Petišky. Film si tohle zkreslení uvědomuje, protože na konci vidíme všechny ty ikonické momenty předchozího příběhu jako do kamenného sloupu vyryté výjevy, kde už právě k takové mytizaci dochází - minotaurus tu už skutečně vypadá jako fantastické monstrum, ne jako trochu přerostlý voják. Další jsou samozřejmě ti nezvykle zranitelní bohové, jejichž bitka s titány je tady mimochodem naprosto dokonale choreograficky zvládnutá a v 3D vypadá skvěle. A možná vůbec nejvýstižněji se dá rozdíl mezi oběma filmy ukázat na tom, jak přistupují k Nesmrtelným/Immortals. Zatímco ve 300 je to obávaná speciální jednotka Peršanů, která je dehumanizujícím způsobem vykreslená jako hromada příšer, ve Válce Bohů jsou Nesmrtelnými ti, kteří se svými činy stanou součástí legend. Snyderovi jde víc o tu výslednou podobu mýtu, zatímco Singh se snaží spekulovat nad tím, co se asi stalo, než se událost takovým mýtem stala. Jo a Rourke je nejvíc badass záporák za hodně dlouhou dobu, bezkonkurenčně jeho nejlepší role od Wrestlera. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že na Válku bohů se mě moc nechtělo, tyhle filmy mě až příliš připomínají písničku " Jen já, jen já, o mě tu kráčí, jen já,jen já jsem film tvůj, ten který udělá na plátno hačí a k obdivu diváků mu stačí, když se načančá, když se načančá, když se načančá. " Jediný co mě na film vábilo bylo obsazení, přesněji řečeno Mickey Rourke, no a nakonec jsem Mickeymu vábení podlehnul a jal se vyflusnout u pokladen kin další nekřeťanský peníz, doufající že nevbíhám na totální píčovinu. Nutno říct, že jsem byl ve finále příjemně překvapen, především z obrazové složky, žádné přebrevné orgie odtrahávající pozornost od toho hlavního, tedy příběhu, ale nádherně fungující vizualita podporující především divákovi emoce, zejména bitva na slapský přehradě byla fakt delikatesa. Fascinovala mě krutost s kterou strejda Mickey zabíjel své nepřátele, vlastně s kterou zabíjel všechny. Děj mě velmi rachle zatáhnul do hry za což mu taky tleskám na otevřené scéně, nazvučení dokonalý, tenhle film vidět jinde než v kině je opravdu obrovská škoda, stejně jako nepíchat s Freidou Pinto, to je druhá obrovská škoda, protože tahle milka je neuvěřitelně sexy. Na 3D jsem se vysral, dal jsem si film pěkně s titulama a musím říct, že při boží válce jsem se nejednou cítil božsky. Škoda, že ty božské pocity skončily skoro na chlup stejně jako boží válka. Vydržet mé božské naladění alespoň cestu domů, poslal bych bohům tam nahoru o jednu hvězdu víc. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak Zeus už není Dia! Je sladký! ♥ To relativně vysoké hodnocení je jasně zapříčiněno tím, že mu při projekci nejeden z místních gayů zatoužil ostrouhat mrkev o jeho pečlive vysklapovačkovaný abdomen a požvýkat ucho! To já si během filmu myslel, že nám Malík začal točit pod pseudonymem a čumím na Tenkou, červenou válku bohů. Téměř divadelní homopředstavení, plné kýčovitých obrázků, "sofistikovaných" pseudodialogů, děsně žužu antického božstva a velkohubé nudy, které vytahuje ze žumpy snad jen geniálně bezskrupulózní Michal Rúrka. Kdo se těšil na dalších 300 tak jako já, ať raději rychle vychladne, protože tohle je tak maximálě 4 - Bitva u Homopyl! Když teď nad tím ještě přemýšlím, zjišťuji, že zbytečně plýtvám eufemismy. Ty Thermopyly tam klidně mohly zůstat. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (22)

  • Ve scéně, kdy lidé opouštějí Theseovu (Henry Cavill) vesnici, lze spatřit vozík se železnými koly. Ty však vznikly až o mnoho staletí později. (S.U.E.S.)
  • Před finální bitvou má Theseus (Henry Cavill) projev k vojákům, kteří si na jeho výzvu vezmou všechny štíty, ležící na zemi. V následujících scénách však lze vidět, že se na zemi objevil ještě další štít, který pak mizí a zase se objevuje. (S.U.E.S.)
  • Při dobývání velké hradby leze Theseus (Henry Cavill) po žebříku beze štítu a beze zbraně, ale v dalším záběru má v jedné ruce meč a ve druhé štít. (CrashONE)

Související novinky

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Superman postaví Velkou čínskou zeď

Superman postaví Velkou čínskou zeď

11.02.2012

Uvidíme, co na to Čínská lidová republika :). Tak nebo tak, Edward Zwick pokračuje v přípravách svého nového historického eposu The Great Wall pro studio Warner Bros. a novou produkční společnost… (více)

Proyasův ráj ztracený?

Proyasův ráj ztracený?

14.12.2011

Studiu Warner Bros. se v posledních týdnech moc nedařilo. Zaručené „hity“ jako Happy Feet 2 a Šťastný Nový rok tvrdě narazily na nezájem publika i nepřízeň kritiků. A přestože Sherlock Holmes: Hra… (více)

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

01.05.2011

Ještě vás fráze „ve stylu 300“ neomrzela? Užili jste si seriál Spartacus a líbí se vám trailer na starořeckou fantasy Tarsema Singha Immortals? Připravte se na další projekt v podobném duchu. Tím… (více)

Reklama

Reklama