Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (90)

Trailer 3

Recenze (1 089)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Šel jsem na Válku bohů v premiérový den a nemohl jsem si nevšimnout, že publikum v sále je v průměru poněkud plešatější, než bývá obvyklé. Zdá se, že potencionální voliče DSSS do kina nalákal slogan "od tvůrců Třístovky". Ať už je Snyderova efektní komiksovka ze sympatií k fašismu obviňována právem či neprávem (viz koment Traffica), je nepopiratelné (viz třeba nechtěně humorná střihová videa skupiny White Media), že byla osobami ideologicky kroužícími v dosahu neonacismu přijata s vřelostí, neboť jsou v ní k nalezení všechny hlavní motivy, jaké mají hoši u pravého kraje rádi - především pompézní prezentace mytizované evropské minulosti, kde skupina srdnatých a svalnatých bělochů čelí náporu umouněných cizáků z Východu a oslava válečnictví i samotné fyzické síly lidského těla. 'Invaze východních hord' je dnes přitom aktuálním tématem nejen pro hospodské neonacisty, ale i pro daleko kultivovanější a společensky akceptovanější politické subjekty, v jejichž představách si dnes západní společnost podepisuje ortel blízké smrti tím, že do své multikulturalistické náruče vítá migranty z národů, jejichž rozpínavost kdysi král Leonidas potíral pomocí mečů. _________________ V porovnání s Třístovkou Válce bohů bezpochyby chybí korbely militaristického mačismu a vysoce estetizované (a tedy i líbivé a efektní ) podání zabíjení v ní má jen málo prostoru (především souboj bohů s Titány), přesto bych byl opatrný s tvrzením, že Tarsemovo dílo je vůči tomu Snyderovu ve vztahu antiteze, jak se občas povídá. _________________ Válka bohů se totiž ve svém líčení nepřátelské invaze proti hodnému a vyspělému národu také nevyhýbá tradičním klišé - nepřátelé jsou klasicky anonymizované (resp. spíše dehumanizované) hordy ukryté za maskami, vynikají poněkud tmavšími odstíny (byť spíše díky své zbrojí, nežli barvou kůže) a zdá se, že se vyznačují o poznání nižší úctou k životu a zdraví člověka nežli klaďasové - libují si v sebepoškozování a dokonce se o nich dozvíme, že vyznávají víru, která jim dovoluje zabíjet nemilosrdně a odhodlaně (tedy něco jako ono bushovské "jejich hodnoty jsou jiné [= horší] než ty naše"). Nechybí ani obligátní motivační proslov před bojem (Théseus přitom svá slova ve stylu "naučte se bojovat, ať můžete ochránit své blízké" snad přímo ukradnul Danu Landovi) a vydávání pokusů o diplomatické řešení konfliktu za projev slabosti či zbabělosti. Ukazuje se též, že vládce by měl naslouchat alarmistům, jejichž argumenty se opírají o mytologii a zdají se tedy být iracionální. A co je hlavní - máme tu dokonce jasný odkaz na západní obavy z migrantů a jejich údajně příliš vysokou fertilitu, díky níž si mají časem bez boje vydobýt dominanci: zloun Hyperion nás sám poučuje, že "největší mužovou zbraní je jeho sémě" a odhalí, že se chystá helénskou kulturu zničit především demografickou cestou. _________________ Dovolím-li si teď trochu zábavné nadinterpretace, mohu Válku bohů považovat za filmové pojetí neokonzervativního amerického náhledu na Evropu, která sice disponuje fyzickým potencionálem ubránit se nepřátelské invazi, ale chybí ji k tomu ti správní vůdci, jaké si nejprve musí vychovat spřízněná paternalistická mocnost zastoupená ve filmu bohy, kteří se o své lidské svěřence / partnery obávají a v nejhorších okamžicích do jejich bojů také intervenují. () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tarsem Singh je skvělý vypravěč svého fantastického světa. Po dlouhé době tak mám tu čest sledovat režiséra, který do svých filmů dává hodně ze sebe a pokaždé mě minimálně jejich obrazová stránka dokáže bez problémů sejmout. Mrzelo mě ale, že u Války Bohů, které kulisy měla bravurní, mě nebavil samotný příběh. Byl neuvěřitelně nepřehledný a s herci se nedalo nějak sťuknout, aby si na ně člověk zvykl a mohl s nimi směřovat do závěru filmu společně. Byla to škoda, protože vizuální stránka byla naprosto dokonalá. Takovou jsem hodně dlouho neviděl. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Nač jsou hezoučké vizuály, sympatické odtržení od bájí i historie (lepší se vyhnout, než zprznit, no ne? :), solidní obsazení (jen ten Cavill je bohužel matný) a rámování filmu tvořícím se mýtem, když děj nedává v zásadních momentech smysl (nalezení luku, jeho ztráta, o boží idiocii v závěru ani nemluvě) a Tarsem opětovně selhává ve chvílích, kdy má zařadit vyšší číslo na převodu. Úvodní dvacetiminutovka s nastolením motivací a základním rozvržením figur super. Jakmile se ale Theseus vydá na výpravu, začne zdrhat před ropnými tsunami (scénograficky je skok na lano úplně mimo, protože ten útes v předchozích záběrech prostě není) a Tarsem musí nějakým způsobem nakousnout interakci mezi postavami, jakoby filmu spadnul řetěz a do epického finále se za zvuků genericky prázdných dialogů jenom dokodrcal. Což logicky rezonuje v místy až smrtelnou nudu (hlavně rozhovory s oblečenou Freidou), již jen horko těžko vyvažuje závěrečná božsko-titánská sešlost, jež si s logikou tyká v podstatě stejně jako loňský Souboj Titánů. P.S.: Plastová brnění byly možná záměr, mizerná konverze do 2,5D ale určitě ne. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vlas Parlapanides, Charley Parlapanides | Hudba: Trevor Morris | Produkcia: Mark Canton, Tzan Kavanaugh, Gianni Nunnari | Distribúcia: Relativity Media, Universal Pictures | Štúdio: Relativity Media, Virgin Produced, Rogoue Pictures | Rozpočet: 75 miliónov $ | Tržby: 215,784,603 $ || Krásny film, ťažiaci z vizuálu a audia 300. Antický bohovia ešte nikdy neboli tak úchvatne spracovaný v nebesiach, čo sa priestoru, i postáv a ich kostýmov týče. Na zemi je to už o kapánek slabšie, no akčné scény sú snáď najprehladnejšie, čo som kedy videl. Absencia prehĺbenia postáv je jediným dôvodom, prečo tento kus nemôže ztrhnúť diváka do úplnej katarzie. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nějak mi není jasné, proč tenhle film vznikl, proč se Tarsem Singh rozhodl plýtvat svým vizuálním talentem pro takový přiblblý příběh, proč to tak okatě vykrádalo 300 (tvůrčí invence = potyčku v soutěsce tady nahradila potyčka v jakémsi tunelu)... A tak dále. Mickey Rourke není úplně špatný a hlavní hrdina je taky sympaťák (pro Supermana velice vhodná volba, řekl bych), ale co to úchylně vypadající božstvo? Zkrátka slabota, kterou krvavé efekty rozhodně nezachrání. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (22)

  • Film nevychází z žádné konkrétní řecké báje - a neodpovídá ani počet Titánů, kteří měli válku s bohy svést. Zatímco dle bájí mělo jít o 12 Titánů, na začátku filmu jich lze spatřit 25 a v závěrečné scéně ještě víc. (S.U.E.S.)
  • Luke Evans (Zeus) kvôli úlohe zhodil takmer 15 kilogramov za sedem týždňov - v niekoľkofázových tréningoch. (Greenpeacak)
  • Během celého filmu má Hyperion (Mickey Rourke) každé oko jinak barevné. V posledních scénách mají však jeho oči stejnou barvu. (S.U.E.S.)

Související novinky

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Superman postaví Velkou čínskou zeď

Superman postaví Velkou čínskou zeď

11.02.2012

Uvidíme, co na to Čínská lidová republika :). Tak nebo tak, Edward Zwick pokračuje v přípravách svého nového historického eposu The Great Wall pro studio Warner Bros. a novou produkční společnost… (více)

Proyasův ráj ztracený?

Proyasův ráj ztracený?

14.12.2011

Studiu Warner Bros. se v posledních týdnech moc nedařilo. Zaručené „hity“ jako Happy Feet 2 a Šťastný Nový rok tvrdě narazily na nezájem publika i nepřízeň kritiků. A přestože Sherlock Holmes: Hra… (více)

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

01.05.2011

Ještě vás fráze „ve stylu 300“ neomrzela? Užili jste si seriál Spartacus a líbí se vám trailer na starořeckou fantasy Tarsema Singha Immortals? Připravte se na další projekt v podobném duchu. Tím… (více)

Reklama

Reklama