Režie:
Tarsem SinghKamera:
Brendan GalvinHudba:
Trevor MorrisHrají:
Henry Cavill, Freida Pinto, Mickey Rourke, Luke Evans, Stephen Dorff, Kellan Lutz, John Hurt, Isabel Lucas, Romano Orzari, Peter Stebbings, Stephen McHattie (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (90)
Recenze (1 089)
Podle mého názoru se Tarsem Singh minul povoláním. Mnohem spíše měl pracovat jako filmový architekt, kameraman, či návrhař kostýmů. Tyhle složky jsou totiž to nejlepší, co film nabízí. Jinak se totiž jedná o nevýrazný počin s výraznou estetikou. Děj je velmi nezáživný a slovo „Válka“ v českém distribučním názvu slibující velkolepou podívanou mi nepřišlo jako vhodné, protože vešchny bitvy spočívají v několika dílčích šarvátkách a o nějakých masivních bitvách nemůže být řeč. Nevím, zda-li je režisér i autorem všech konceptů, ale „Immortals“ působí jak dílo režiséra zaslepeného genialitou svých návrhů natolik, že není schopen se od nich odpoutat. Celý film vlastně ani nepůsobí moc velkolepě, protože vše se odehrává v několika málo lokacích, který jako by bylo nutné nasnímat z co nejvíce úhlů, což kupodivu navozuje dojem určité malosti a studiovosti. Škoda. ()
Zajimavé monology podtržené mystickou atmosférou. Pokud to je od producentů, kteří měli na starosti 300: Bitva u Thermopyl, tak tam teda byly souboje o poznání propracovanější. Neříkám že tady byly špatný, ale ve 300ce jsem si to víc užil a nechápu, proč tam režisér sázel indické prvky, když se to odehrává v Řecku. ()
Předem bych chtěl říct, že jako jeden z mála nepovažuju 300: Bitvu u Thermopyl za oslavu fašismu, ale naopak ji vnímám jako sofistikovanou a jemnou satiru fašistické propagandy. Ostatně, že jsou obvinění vznášená vůči Snyderovu filmu nespravedlivá, si například myslí i Slavoj Žižek. O roli stylistických prvků, o nichž se v závěru textu zmiňuje i slovinský filosof, a které často zcela dekontextualizují jednotlivé obrazy, se tady příliš rozepisovat nebudu (snad jinde) - při porovnání obou filmů (300 a Války Bohů) je ale z mého pohledu užitečné dívat se na 300 jako na značně zkreslenou, subjektivizovanou verzi určité konkrétní historické události. Jednoduše řečeno, místo toho, aby se tu vytvářela iluze nějaké uvěřitelné rekonstrukce dějin, kde by vše odpovídalo zjištěním historiků, se tu přiznaně pracuje s nepřesnostmi a fantastickými motivy, které zde ale mají svůj význam - odhalují pravou tvář propagandy. Singh chtěl podle svých slov původně koncipovat Válku Bohů trochu jinak a zasadit ji mimo rámec antické mytologie a natočit nějaký post-apokalyptický film, ale producenti mu to zatrhli s tím, že lidi se dnes prý rádi dívají na řecké bohy a kdesi cosi. Tímhle kompromisem tu ale dost možná nechtěně vzniklo něco docela pozoruhodného, kdy sice většina diváků bude opět Singhovi spílat za mytologické přešlapy a nepřesnosti, ale přitom se tu podle mě dost originálně ukazuje proces vzniku bájí a pověstí, a jak odtržené od reality můžou být. Úplně nejvýstižněji to můžeme ilustrovat na souboji Thesea s Minotaurem, který je ve skutečnosti jenom svalovcem s maskou býka. Dokážeme si pak představit, jak tahle šarvátka poté prošla lidovou slovesností, kdy každý z vypravěčů přidal něco svého, nebo událost zařadil do úplně jiného kontextu a pak z ní vzniklo to, co my známe třeba od Petišky. Film si tohle zkreslení uvědomuje, protože na konci vidíme všechny ty ikonické momenty předchozího příběhu jako do kamenného sloupu vyryté výjevy, kde už právě k takové mytizaci dochází - minotaurus tu už skutečně vypadá jako fantastické monstrum, ne jako trochu přerostlý voják. Další jsou samozřejmě ti nezvykle zranitelní bohové, jejichž bitka s titány je tady mimochodem naprosto dokonale choreograficky zvládnutá a v 3D vypadá skvěle. A možná vůbec nejvýstižněji se dá rozdíl mezi oběma filmy ukázat na tom, jak přistupují k Nesmrtelným/Immortals. Zatímco ve 300 je to obávaná speciální jednotka Peršanů, která je dehumanizujícím způsobem vykreslená jako hromada příšer, ve Válce Bohů jsou Nesmrtelnými ti, kteří se svými činy stanou součástí legend. Snyderovi jde víc o tu výslednou podobu mýtu, zatímco Singh se snaží spekulovat nad tím, co se asi stalo, než se událost takovým mýtem stala. Jo a Rourke je nejvíc badass záporák za hodně dlouhou dobu, bezkonkurenčně jeho nejlepší role od Wrestlera. ()
Je to boží, koží, polomroží, skvělý jak jazyk v mezinoží.....Stačí, Die? Tak už ho ze mě vyndej a upaluj, stejně si mi plech tou Herou nevymazal zrovna nejlépe a já budu mít trhlinky.....Tak, už je v prdeli, tentokrát obrazně. No hovadina značná, to vám povím, přátelé. Peloponés vypadá napůl jako poušť, napůl jako pravlast vikingů. Chápu, že na takhle nehostinnnou krajinu dolehla krize. Bozi působí jako zasloužilí nositelé řádu homokláda roku, olympionici nazlátlý. No a tu krávovinu, kterou scénárista provedl s rozbujelou mykologií, nehodlám zbytečně komentovat. Když však chcete vidět kanďoura jedný míšenky, řežbu mezi pár blonďatými jižany nebo úhledný systém kastrace tak, jak jej provozuje Rourka, klidně to spusťte ()
[imdb: 6.6/10] | me: Vynikajúce bojové scény a premakaná výprava to proste celé nedokážu utiahnuť. Filmu chýbalo srdce a dej. Príliš veľa sa rozprávalo a pritom sa nič nepovedalo, celé sa to snažilo dosiahnuť viac než načo nás pripravil trailer a tak som si počas celého filmu nevytvoril k žiadnemu z hrdinov vzťah. Nebola to strata času, to nie - práve už kvôli spomínaným bojovým scénam a dokonalej digitálnej scenérii, ale na to, aby som bol ozaj spokojný s filmom ako takým tam chýbala duša... Stand your ground! Fight for order! Fight for the man beside you! Fight for those who bore you! Fight for your children! Fight for your future! Fight for your name to survive! Fight! For immortality! ()
Galerie (107)
Zajímavosti (22)
- Při dobývání velké hradby leze Theseus (Henry Cavill) po žebříku beze štítu a beze zbraně, ale v dalším záběru má v jedné ruce meč a ve druhé štít. (CrashONE)
- Než se film, s původním názvem Immortals, dostal do kin, jeho pracovní názvy byly "War of the Gods" a "Dawn of War". Český distributor zůstal u překladu prvního jmenovaného. (272827)
- Během celého filmu má Hyperion (Mickey Rourke) každé oko jinak barevné. V posledních scénách mají však jeho oči stejnou barvu. (S.U.E.S.)
Reklama