Reklama

Reklama

Matka

(festivalový název)
  • Jižní Korea Madeo (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka“, sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (86)

Fr 

všechny recenze uživatele

¨,,JEN JSEM VÁM CHTĚLA ŘÍCT, ŽE MŮJ SYN JE NEVINNÝ.“..... /// Dramatický drama o retardovi a jeho matce, který sází na překvapení a dějový zvraty. Korejskej ,,Pepek vyskoč“ je obviněnej z vraždy – páč je dementní. A policajti taky (ne, nejsou obviněný z vraždy, jsou dementní!). Tam v Putimi to byla aspoň prdel, tady se to dlouho rozbíhá, než vlastně kápnu na to, co že mi chtěj říct. Baba pátrá po skutečným zabijákovi a já necejtím nic. Ani napětí, ani ji nefandím, ani… prostě nic. Pravda, skandální odhalení a psychologickej závěr má potenciál získat si srdce náročnýho diváka, ale mně prostě chyběj emoce a příběhu moc nepomáhá ani to ,,divný“ chování (já vím, že je stará a von jeblej…). Prostě, když si řeknu: je tohle možný? Tak vidím…. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Reaguju jen na slovo ,,retard“. 2.) Mám dementního chlapce. Zabít? Nezabít? 3.) Chystám se přihlásit do soutěže ,,Matka roku“ (…ne nevím, jestli s váma budou soutěžit Korejky...). 4.) Thx za titule ,,hanik.n“ a ,,truhlajda“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Joon-ho Bong je pre mňa jeden z najvýraznejších režisérov súčasnosti. Či už sa jedná o výber tém, alebo o to ako ich spracúva, je v mnohom neprekonateľný. Oproti nemu je inak výrazný a žánrovo pestrejší Ji-un Kim o triedu horší. Jeho posledný réžijný počin Matka síce nedosahuje tak silnej katarzie ako sa to podarilo v jeho Spomienkach na vraha, ale spôsob ako sa hrá s divákom je jednoducho skvelý. Necháva nás v neistote - hlavný hrdinovia sú psychicky a mentálne neistý vo všetkom čo robia a pritom sa snažia dopracovať k pravde. Potom už len ten povestný dážď, ktorý vystihuje atmosféru malého a chudobného mestečka, podfarbený skvelým výkonom Hye-ja Kim, vás dostane do kolien aj v tých menej vypätých scénach. Koniec a finálne rozuzlenie potom dodáva filmu úplne iný rozmer. Rozmer, ktorý spôsobí, že o filme rozmýšľame a uvedomujeme si aký má silný emocionálny presah. Existencializmus v tej najvýraznejšej podobe. Pre mňa výborná vec, ktorej z hodnotenia ubrala čisto moja filmová deformácia, pretože som koniec čakal už od polovice filmu. Ale je výborne spracovaný a vo svojej podstate je to aj tak bezpredmetné. Je to naozaj výborná vec. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Čakal som trocha viac, ale nie som ani sklamaný. Téma je pútavá a rozpletanie príbehu až k celkovej finálnej pointe mi prišlo celkom zaujímavé, logické a reálne. Skôr ma nebavila forma, medzi podstatnými časťami filmu je nahádzanej až priveľa zbytočnej omáčky, navyše natočenej pre mňa nie až tak lákavou formou. Niečo bolo už dokonca na hranici trápnosti, škoda, pretože všetko ostatné bolo čertovsky dobré. 70/100 ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

V poměrně rychlém sledu jsem si dal Memories of Murder a teď i Matku. Jako první musím jednoduše ocenit to, že Pon Džun-ho je filmař od přírody. Cit pro různé detaily, ať už ve scénáři či ve střihové skladbě, celková konstrukce příběhu a schopnost vyprávět záběrováním. Můžete natočit dobrý film, ze kterého tohle cítit nebude, nikdy to ale patrně nebude ten poctivý filmový zážitek, který vás rozechvěje ze samé podstaty. Pon Džun-ho tohle podle mě umí a ukazuje to v obou zmíněných filmech. Samotná Matka pak trochu mění stavbu klasické detektivky (kterou jsou právě třeba Memories of Murder) a přenáší POV celého vyprávění na matku podežrelého. To přináší docela originální vnímání perspektivy příběhu, který postupem času pracuje i s nejednoznačností a dilematem, což je u podobných snímků vždy silný pohon diváckých emocí. Memories of Murder na mě svým temným vyzněním zapůsobily ještě o fous silněji, i tak je ale Matka kvalitním a v mnoha ohledech silným filmem. 7/10 ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Do-Joon je mentálne zaostalým chlapcom o ktorého sa stará jeho matka. Pomerne často trávi čas so svojim najlepším kamarátom Jin-taom. Do-joona jedného dňa zrazí auto. Nič vážne sa mu nestane, no spolu s Jin-taom nájdu vodiča limuzíny, nakopú mu prdel a odkopnú spätné zrkadlo. Všetci tak skončia na polícii. Jediným východiskom zo situácie je zaplatenie škody. Keď sa zdá, že Do-joon už nemôže byť vo väčších problémoch, príde skutočný "trest". Je obvinený z vraždy stredoškoláčky Moon Ah-Jung. Nikto postihnutému chlapcovi neverí. Každý okrem jeho matky si je istý, že vrahom je práve on. Nájde Do-joonova matka spôsob ako "vykľučkovať" z tejto zdanlivo neriešiteľnej situácie? Najsilnejšou stránkou tohto príbehu je jeho rozuzlenie. Najslabšou stránkou tohto príbehu je, akým spôsobom sa rozuzľuje. Ako to už u väčšiny filmov z krajiny vychádzajúceho slnka býva zvykom, aj tento snímok je monotónnym, bez výrazného napätia. Je to obrovská škoda, lebo vďaka nápadu a záveru mohol byť v mojich top dielach. Jediným negatívom sa tak stáva dlhočizná stopáž. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama