Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Bjǒng-u LeeHrají:
Hye-ja Kim, Bin Won, Goo Jin, Je-moon Yoon, Sae-byeok Song, Woo-hee Cheon, Do-won Kwak, Yeong-gi Jeong, Beom-taek Kwon, Mi-do Lee, Kyeong-jin Min (více)Obsahy(1)
Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka“, sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Šíleně dlouhý rozjezd a tápání, na 1:10 jsem se začal nervozně ošívat, že toho ukazování vstupních deprimujících informací (expozice) už je poněkud mnoho a mohlo by se začít něco řešit. Začalo se, a nakonec jsem byl spokojen na skoro pět -- původně tu byly, ale nakonec jsem ubral, protože režisér neubral (20 minut v prostředku). /// Edit: tak ne, dal jsem to po úvaze zase zpět -- slabá 5, ale poměrně neznámá Kim Hye-ja mě fakt přesvědčila. ()
Film bych rozdělil do dvou polovin. Ta první líčí úzký vztah matky a syna, který je obviněn z vraždy a tato pasáž se poměrně plouží a děj nikam neposouvá. Od půlky, kdy matka pátrá po skutečném viníkovi, nabírá na tempu s dosti znepokojivou atmosférou. Vesměs všechny postavy jsou nesympatické a spíš vyvolávají záporné pocity. Ukázka, kam je člověk schopen zajít pro své dítě, nahání hrůzu a vyvolává v určitých momentech až nechuť. Zvraty nakonec nejsou tolik překvapující, ale rozhodně fungují. Po první hodině sledování jsem byl otráven, nicméně se z toho nakonec vyklubalo solidní temné drama.......6/10 ()
Nejspíš jsem mimoň, ale takhle dobrý hodnocení? Intro bylo vynikající, kamera se mi zamlouvala a kdyby to byl čistej thriller, tak svoje hodnocení určitě zvednu. Tohle bylo ale žánrově dost ( pro mě ) neuchopitelný. V příběhu jsem se s žádnou z postav neztotožnil a bylo mi dost jedno, jak to dopadne. Zápletka byla divná a některý místa dost zvláštní až úchylný. Korejci si mě timhle rozhodně nezískali. ( 44. KVIFF ) ()
Jun-ho Bong se pomalu ale jistě stává největší režisérskou jistotou na jihu Korejského poloostrova. I přes nesporné kvality mě ale Mother moc zpočátku nebavila což naštěstí zachránila v poslední dramatické půlhodince, ve které se zúročil všechen předešlý vývoj postav a jejich motivací. Mother si jistě pozornost zaslouží, protože nám Jihokorejci dlouho nic tak zajímavého nenabídli. 70 % ()
Režisér Parazita mě tentokrát příliš nepotěšil a Matka je sice důležitým filmem v JK tvorbě, ovšem nenašel jsem v něm zajímavé téměř nic. Hlavní postavy mě nezaujaly, tempo je neskutečně pomalé, absence akce a násilí taktéž nepotěší a ve výsledku mě ani rozuzlení příliš nepotěšilo. 3 hvězdy z úcty za řemeslo, ale jinak šel film absolutně mimo mě.Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí*, Zábavnost**, Hudba***, Vizuál**, Atmosféra***, Napětí**. 5/10. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (1)
- Aby nebyla Kim Hye-ja při natáčení úvodní scény, kdy tančí, nervózní, tančil režisér Joon-ho Bong zároveň s ní. (Namaste)
Reklama