Reklama

Reklama

Cena za lidskost

(seriál)
  • Velká Británie Being Human
Trailer
Velká Británie, (2008–2013), 35 h 49 min (Minutáž: 55–62 min)

Hrají:

Lenora Crichlow, Russell Tovey, Aidan Turner, Sinead Keenan, Michael Socha, Damien Molony, Kate Bracken, Jason Watkins, Donald Sumpter, Annabel Scholey (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(37)

Russel Tovey, Lenora Crichlowová a Aidan Turner jsou hereckými představiteli trojice spolubydlících, kteří se snaží žít jako ostatní lidé, až na to, že lidé nejsou. Pilotní díl tohoto zábavného a vzrušujícího šestidílného dramatického seriálu, v němž sledujeme tajný dvojí život vlkodlaka, upíra a ducha, byl poprvé uveden v únoru 2008 jako šedesátiminutový speciál. Sledovalo ho skoro 450 000 diváků a získal si i sympatie kritiků. Russell Tovey si v něm zopakoval roli sympatického George, který bojuje se svou dvojí identitou jako uhlazený portýr v nemocnici, a jednou za měsíc za úplňku se proměňuje v děsivého vlkodlaka, lačnícího po mase. Aidan Turner hraje pohledného, výřečného Mitchella, který to na rozdíl od George umí se ženami, ale ve skutečnosti je to upír toužící po lidské krvi. A poslední z trojice je Annie, kterou ztělesnila Lenora Crichlowová, upovídaný duch, jemuž chybí sebedůvěra a zoufale potřebuje společnost. Annie se stále stýská po snoubenci, jehož si před osudovou nehodou, která ji proměnila v ducha, měla vzít, a který se náhodou stane majitelem jejich bytu. Všichni tři se snaží žít jako ostatní lidé a utajit před okolním světem svá temná tajemství, ale jediní, na koho se mohou spolehnout, jsou oni sami. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (67)

4daPeace 

všechny recenze uživatele

Verdikt: George (vlkodlak) a Mitchell (upír), se spolu nastěhují do bytu, aby vzápětí zjistili, že jejich nový domov obývá Annie, duch bývalé nájemnice. Bohužel v tom tvůrci udělali zmatek, když ve výborném pilotu hrají jiní herci (rozuměj lepší) než v následném stejnojmenném seriálu. Pouze George hraje ten stejný, zatímco Mitchell ztratil odchodem původního herce nejvíce, takové charisma se jen tak nevidělo, mrknutím oka mohl hrát hlavní roli ve Stmívání a získat si srdce a místo na zdech tisíců fanynek. Doporučuji shlédnout první pilot, označený jako Being Human S00E00. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Můsím říct, že po pilotu jsem myslel, že mě čeká opravdová lahůdka. Sympatičtí hrdinové (všichni tři - to se často nestává), tajemná atmosféra nenucené hlášky. Pak přišla první epizoda a nastalo nemilé překvapení - dva ze tří hlavních herců byli nahrazeni. Navíc o třídu méně sympatickými lidmi. Co se dá dělat... Naštěstí si to alespoň tu atmosféru snažilo uchovat. Nepovedlo se to úplně 100%, ale zároveň to nebyl o tolik velký pokles. Už jen kvůli tomu perfektnímu pilotu to stálo za to. Dalších šest dílů pokračovalo typickým britským způsobem. Za jednu epizodu je sděleno tolik, co v americkém seriálu za pět. Postavy přichází, odchází, přitom málokterá se stihne zarýt do paměti. Vzhledem k tomu, že o to ale tvůrcům zřejmě nešlo, je to jedno. ()

Reklama

ReneeS 

všechny recenze uživatele

Po první sérii: Když se upír, vlkodlak a duch začnou kamarádit, více klišé jinde jen tak neuvidíte. Dalo by se nad tím mávnout rukou pokud by postavy stály zato. A přitom ty z pilotního dílu vypadaly docela slibně. O to větší bylo rozčarování, když v prvním díle dvě ze tří postav dostaly jiné představitelé a zbylo jen to klišé - roztomilý ukňouraný vlkodlak to sám nezachrání. Na upíra si časem zvyknete, ale v porovnání s tím prvním se vytratila veškerá jiskra a hravost mezi hlavní dvojící prátel (scéna se zabydlováním v pilotu mě dostala). A nová Annie je přímo tragická, tak nemastný, neslaný a nezajimavý charakter se často nevidí. Velmi oddychový seriál. Sledovat to po očku při pečení cukroví ujde, ale moc bych od toho nečekala. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Vtip, napětí, drama, slzy, trocha sexu a vcelku dost krve. Nutnost pokud máte rádi cokoli spojeného s upíry. Ano, Being Human (odmítám používat ten patetický český název) se veze na současné upírské mánii, ale nezapomíná dodávat ingredience navíc. Už jen fakt, že je děj zasazený do ryze britského prostředí, je osvěžující. Vlkodlak George působí tak trochu dojmem geeka a jeho proměna je rozhodně mnohem víc bolestivá než cool. Kolem Annie se točí záhadná linie s okolnostmi její smrti. Jen ten Mitchell je další variace na polepšeného krvesaje, který bojuje proti zlé upírské většině. Ale odpustíte mu to, protože jeho charisma/sexy kvocient je zatraceně vysoký. Velice doporučuji před prvním dílem shlédnout i vynikající pilot, protože právě tady tvůrci ukazují, jak se ústřední trojka potkala. Doteď mě ale mrzí, že typově zajímavé představitele Mitchella a Annie v seriálu nahradili více mainstreamově krásní herci (nic proti nim, zvyknete si na ně rychle). Palec dávám rozhodně nahoru. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 90% - V nadpřirozeném žánru bylo za poslední roky řečeno téměř všechno a každý nově příchozí musí zkusit přístup, jaký se bude alespoň trochu odlišovat. A Toby Whithouse si napsal svůj seriál ze světa tmy a krve a zkusil to - naprosto obyčejně, lidsky a civilně. Chvílemi se opravdu zdá, že Mitchell, George a Annie mají své příběhy odehrát čistě pomocí dialogů, drobných vtípků a mezilidské interakce se sousedy, známými, přáteli či milenci. Jenže to by tu nesměla být parta kolem slizouna Harricka, která jejich snažení rámcuje soubojem s partou (jak jinak než zcela elegantně) působících krvesajů. Protože jsem od tohoto strašidelného domu čekal převážně odlehčenou zábavu, zůstávám šokován, jak moc se zadařilo i ve vážnějších rovinách. Jedinečný počin, který překvapuje každou další linkou. 2. série - 90% - Vážnější, krvavější, větší. A setsakra depresivnější. BBC mi v úvodní epizodě přivodilo pěkných pár vrásek, protože z původního pojetí toho zbylo hrozně málo, snad jen hlavní hrdinové. Zápletka působila jako pořádně krvavý horror, motivace vedlejších postav pak zbytečně překotně. Šlo ale jen o zvyk a o přijmutí skutečnosti, že životní cesta, na které se nachází upír, vlkodlak a duch(na), nabrala podstatně temnější směr. Směr, ve kterém se pro slzy či skutečně hodně dusné emocionální ovzduší nejde daleko, ale divácká odměna je o to vydatnější. Na konci jsem zůstal jen vyčerpaně sedět a pokýval hlavou nad rozmanitostí žánrů, které se dají do osmi dílů nacpat. Těžko říct, jak dlouho se dá v takhle specifické podívané pokračovat, ale v tuto chvíli (částečně i za tu neskutečnou odvahu hodit do prime timu tohle) přistává Lidskosti nejvyšší hodnocení. 3. série - 100% - Od úvodního výletu na onen svět až do zničujícího závěru možná to nejsugestivnější, co mi britský seriálový svět kdy nabídl. Způsob, jakým ústřední parta i s epizodickými nahrávači herecky vyspěla a k jakým hranicím je nutí nekompromisní scénář chodit, mě každou chvíli nutil strnule sedět na kraji křesla a jen občas setřít kapky potu. Ona ústřední cena za lidskost je totiž občas nedosažitelně vysoká a mindráky, zločiny a vůbec veškeré špatné věci z minulosti mají tendenci se objevovat právě ve chvíli, kdy je upír, duch či vlkodlaci nejméně potřebují. Na samém konci jsem jen němě obdivoval dokonalou gradaci a bál se, že teď už může celé nadpřirozené soužití jít už jenom dolů. Překvapením ale neměl být konec. 4. série - 100% - O co složitější situace stála před Tobym Whithousem jakožto hlavním tvůrcem, o to obdivuhodněji se s ní vypořádal. Chybělo totiž opravdu málo, aby se mu v kritické chvíli nenávratných změn celý koncept rozsypal pod rukama, ale on ho udržel, oživil a dovedl do zcela strhující kapitoly. S Halem totiž do party přichází hrubá a těžko zkrotitelná síla, která se díky kontrastu s jistou elegancí Damiena Molonyho stává překvapivým tahákem celé osmičky epizod. A zatímco obyčejně od seriálu nevyžaduji naturalistické chvíle, do souboje s dávným osudovým proroctvím padnou dokonale. V jistém smyslu je právě tahle sezóna koncem jedné éry. A já se jen třásl, aby kvalita zůstala takhle vysoko i v sezóně oficiálně poslední. 5. série - 85% - Hodnocení má sice slabší než předchozí roky, ale to z pětky v žádném případě nedělá chudého příbuzného. Naopak právě fakt, že tahle coda se svou překvapivě nadstřelenou dějovou premisou postavenou na souboji s absolutním zlem dotáhla celou snahu do poctivého a náladou přesně trefeného konce, zacementoval Humanisty na pozici nezapomenutelného počinu, který je nakonec i jedním z mých nejoblíbenějších seriálových nadpřirozených světů. Poslední vysílání je sice naplněné snad až příliš bolestivě nabytými zkušenostmi či smutnými nezdary, ale zase snad ještě patrněji než kdy dřív z něj čiší snaha být bytostmi lidštějšími než sami lidé. Zatímco v prvních sériích šlo spíše o snahu jen tak si žít a vyřešit si vlastní kostlivce ve skříni, poslední dvě řady jsou o palčivé touze něco změnit. A to je obdivuhodné, poutavé, ve své podstatě úžasně dojemné - ale hlavně hrozně těžké. () (méně) (více)

Galerie (166)

Zajímavosti (2)

  • Titul každé epizody je odkazem na konkrétní skladbu. (filmsim)

Reklama

Reklama