Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Leona Stevenson (Barbara Stanwyck) je nemocná a upoutaná na lůžko. Jednou v noci, když čeká až se manžel vrátí z práce, nedopatřením vyslechne v telefonu rozhovor dvou mužů, kteří plánují vraždu. Laura se zoufale snaží vypátrat, kdo má být obětí, a zabránit tak vraždě. (IQ Tiqe)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nepoznám rozhlasovú hru, pred mnohými rokmi som videl Promiňte, omyl! s Jiřinou Šejbalovou, a teraz som sa dostal k Litvakovmu filmu. A bohužiaľ mám z neho dojem, ako z nadstavovanej kaše. Ako keď niekto z filmu spraví seriál. Všetko funguje, Barbara Stanwyck hrá excelentne, flashbackmi sa dostali do filmu nové dejové línie, réžia, hudba aj kamera sú v poriadku. V poriadku však nie je to, že takáto téma má najlepší účinok, keď je zhustená do polhodinovej jednoaktovky. A to je dôvod, prečo nemôžem tomuto výbornému filmu dať plný počet hviezdičiek. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Vynikajúci film-noir podľa jednej rozhlasovej hry. Pointa a rozuzlenie sa síce dali tušiť už pomerne skoro, no pre tentokrát to ani tak moc nevadilo. Hlavná bola atmosféra a tá tu hrala jednoznačný prím - príjemne temná s tendenciou ku koncu gradovať, čomu sa pekne prispôsobilo aj tempo snímku. Čo sa týka hercov, o Barbare Stanwyck nemôže byť žiadnych pochýb, pre mňa je to jedna z najlepších herečiek histórie (ak nie vôbec najlepšia) s prekrásnym zamatovým hlasom, ktorá to tu roztočila v plnej paráde a to i napriek tomu, že tu toho veľa nenachodila. Na druhú stranu Burt Lancaster ma oslovil menej ako zvyčajne, ani dobre neviem prečo. Možno ma tá jeho mladšia verzia až tak nebaví, vyzeral ako taký strapatý, svalnatý vrabec, čo však samozrejme nepovažujem za žiadnu chybu, no v iných filmoch zapôsobil na mňa lepšie. Celkovo to vidím na slušný nadpriemer, milovníkom tohto filmového žánru by tento snímok nemal rozhodne ujsť. 80/100 ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nemůžu říct: "Sorry, Wrong Movie", protože takhle dobrej film noir jsem už dlouho neviděl. Strahující, napínavé a dramatické od začátku až do konce. Lancastera sice moc nemusím, ale naštěstí se tam zas až tolik neobjevoval a všechno to spočívalo na perfektním hereckém výkonu Barbary Stanwyck a skvěle napsaném příběhu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Prvních 9 minut a posledních 9 minut tvoří absolutně špičkový thriller. Ten roztříštěný zbytek mezi tím zavání takovým tím školáckým cvičením typu „rozviňte krátký příběh z učebnice o vedlejší dějové linie a napište 10 stránek slohu“. Převedení rozhlasové jednoaktovky do celovečerního filmu může být zajímavým výzkumním tématem pro masmediální studenty, ale pokud jde o můj divácký dojem z filmu, podobné rozmělňování vnímám ve výsledku spíše na škodu. Měl jsem to štěstí (nebo vzhledem k hodnocení spíše smůlu?) vidět nejdřív půlhodinovou Weissovu adadptaci s Jiřinou Šejbalovou a se znalostí této verze mě osobně původní americký film příliš neoslovil. Mimo excelentní výkon Barbary Stanwyck mi žádnou další devizi nedokázal přinést, ta strhující atmosféra z hlavní dějové linky se v nekonečné spleti flashbacků vytrácela a celek navzdory působivému závěru neměl ten silný účinek. Potěšilo mě možná vidět Burta Lancastera v nezvykle mladém vydání, mnohem méně již jeho průměrný výkon, na jaký u něj nejsem zvyklý. 65% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

A teď ruku na srdce, opravdu byste u filmu tak znalecky rozpoznali, že jde o roztaženou dvacetiminutovou předlohu, kdyby vám to úplně všude neomlacovali o hlavu? Docela pochybuju. V tomhle filmu totiž žádný telefonát či flashback nepůsobí tak, že by byl nějak navíc (a pokud ano, je publikum brzy vyvedeno ze svého omylu), všechno to jsou důležité střípky, které pomáhají hlavní hrdince a zároveň divákovi složit celou skládačku (to, že indisponovaná žena odmítá uvěřit některým faktům, je myslím vcelku pochopitelné). Postava Leony je totiž duševně labilní, k tomu silně rozmazlená a panovačná, což dělá svoje (o tom, že je Stanwyck ve své roli hysterky skvělá, snad nikdo nepochybuje). Ale krom hlavní postavy a postupného rozplétání tajemství se může divák těšit na pořádný kopec napětí a opravdu parádně vygradovaný cynický závěr, u kterého můžu bez uzardění konstatovat, že mě dost překvapil (a věřím, že ve své době nejedné divačce zlomyslně nasadil brouka do hlavy). Snímek má jediné 2 slabiny; moment, kdy hlavní hrdinka poněkud zvláštně upřednostní nemocnici před policií (což se na druhou stranu dá „ospravedlnit“ jejím stále se zhoršujícím, postupně až nesnesitelným stavem), a pak čistě technická věc, totiž docela odfláknuté zadní projekce (a na ty já jsem hodně citlivý). Celkově to tak vidím na slabší, ale ještě plný počet. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (4)

  • Barbara Stanwyck prohlásila, že z děsivých scén, které sehrála v ložnici, jí skutečně začaly předčasně šedivět vlasy. (IQ Tiqe)
  • Film je adaptací patrně nejpopulárnější rozhlasové hry Lucille Fletcher „Sorry, Wrong Number“ z roku 1943 z rozhlasové série „Suspense“ vysílané stanicí CBS. (IQ Tiqe)

Reklama

Reklama