Režie:
Tom HooperScénář:
Lucinda CoxonKamera:
Danny CohenHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Matthias Schoenaerts, Ben Whishaw, Amber Heard, Sebastian Koch, Adrian Schiller, Emerald Fennell, Claus Bue, Angela Curran (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou" hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (665)
Nechci tady zpochybňovat zdejší modlu Leonarda DiCapria určitě zahrál v Revenantu skvěle, ale to co tady předvádí Eddie Redmayne je ještě o třídu výš, ale hold dát Oscara někomu dvakrát po sobě a ještě na úkor Lea to by se přetočila planeta na ruby. Alespoň, že Alicia nafasovala plešku, protože i ona předvedla jedinečný výkon. Nechci snižovat příběh je určitě velmi originální, Danny Cohen udělal nádherný obrazový kompozice, skvěle vyplňoval prostor, ale přesto všechno tady herecký výkony přebíjejí samotný film i když rozumím tomu že mnoho lidí tento film osloví a TV budou nadšený absolutně. ()
Motto: "Ženský, zamkněte si prádelníky!" A taky se nedejte zmást láskou a oddaností nonkonformní malířky, s největší pravděpodobností za nimi stála jen další, cudně skrývaná bizarní úchylka, korektně přemalovaná na vyšší city, možná proto se divák hlouběji neseznámí s celkovým zaměřením jejího díla... Tolik ke Gerdě Wegener. To Redmayneova role vyžaduje fakt koule, ironií je, že se jich jejich nositel, Einar Wegener, chce umanutě zbavit... Takhle - už samo téma se mi příčí, nepokrytě víc by mně imponoval člověk, který se se svým popleteným sebeuvědoměním dokázal poprat, to jest, zapřel ho v sobě, jako ostatně všichni nešťastníci, kteří se nepohybovali v bohémských kruzích, takoví chlapi ve slévárně by pro Lili příliš pochopení neměli, což? Naštěstí nám doba přeje, a tak jsme k transgenderu obecně blahosklonní, takže, normálka - v dobrém i zlém, dokud nás opačná identita nerozdělí... Ani umělecký přínos nejsem s to docenit, Vikander je ve své paličaté póze partnerské světice až únavná a Redmayne tu "nezadržitelnou" ženu v sobě charakterizoval odpudivým zjevem, nevidomým pohledem, slabomyslným úsměvem a naoko zdrženlivým posedem, čímž mi připravil dost znechucující chvilky. Cílená dekorativní líbivost nezvládala zaplnit prázdnotu sdělení, paradoxně mi však k chabé útěše zbylo právě jen těch pár pařížských zákoutí, art deco styl, nádhera scenérie ve Vejle... a taky rozšířený obzor ohledně historie dalšího z neslavných průkopnických mezníků... Jen doufám, že mně příště nebude k obdivu podsouván nějaký pedofilní (anti)hrdina. A že zdravím Conchitu Wurst. ()
Toto je pro mě mnohem zajímavější snímek, než většina těch, kterým se dostalo nominací za nejlepší film. Téma je zajímavé (i když nebudu předstírat, že tomu nějak zvlášť rozumím), natočené to taky bylo dobře, mělo to dvě hodiny a já se za tu dobu nestihla nudit ani jednou. A z celého filmu pak byli nejlepší herecké výkony. Jak Eddie tak Alicia hráli přirozeně a naprosto skvěle (přála bych jim toho Oscara oběma, ale snad alespoň jeden nominaci promění). 4* ()
Řemeslná kvalita se Tomu Hooperovi upřít rozhodně nedá - vše je přesně na svém místě, každá scéna má svůj smysl, kamera funguje ve vztahu k postavám na výbornou a z herců je ždímáno naprosté maximum. Eddie Redmayne je tradičně přesvědčivý a sympatický, Alicia Vikander je fenomenální. Co se ale týče nějakého sdělení či dramatické hodnoty, pomineme-li ten sám o sobě oslovující námět, není dále nad čím jásat. Film především moc nevyznívá jako skutečný životní příběh, dění nedosahuje požadovaných emocionálních výšin a přestože hnacím motorem má být v prvé řadě znázornění osudové lásky a náklonnosti mezi oběma hrdiny, nepodařilo se jejich cit rozprostřít dále než do výrazů a posunků hereckých představitelů. Celkově trochu nedotažené, v maličkostech a jednotlivých složkách ale určitě poutavé a na úrovni...... ale ještě aby ne. 70% ()
Ak beriem do úvahy všetky okolnosti, zvyklosti a napokon spoločnosť vtedajšieho sveta ( 1926-1931 ), a mám uveriť celému životnému príbehu hlavnej postavy, tak svet spred 90-tich rokov bol rovnaký ako ten náš... To len na okraj. Samotný film je natočený profesionálne presne, s dostatočným citom pre danú tému, dokonca by som videl aj určitú dávku poetiky. Herecké výkony sú však to najlepšie a platí to o oboch manželoch ( Eddie Redmayne a Alicia Vikander ). ()
Galerie (110)
Zajímavosti (17)
- Bezprostredne po premiére na festivale v Benátkach, zožal film desaťminútový neutíchajúci potlesk. (tuntik)
- Sebastian Koch hraje skutečného Magnuse Hirschfelda, který si i zahrál ve slavném homosexuálním filmu Anders als die Andern (1919). (NinadeL)
- Matthias Schoenaerts (Hans Axgil) v rozhovoru na premiéře prozradil, že si při natáčení setkání Hanse s Lili (Eddie Redmayne) v pařížském bytě myslel, že Lili Elbe ztvárňuje sestra Jessicy Chastain. (Petrasuvicka)
Reklama