Režie:
Tom HooperScénář:
Lucinda CoxonKamera:
Danny CohenHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Matthias Schoenaerts, Ben Whishaw, Amber Heard, Sebastian Koch, Adrian Schiller, Emerald Fennell, Claus Bue, Angela Curran (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou" hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (666)
Krásný a poetický film s úžasnými výkony Eddieho Redmaynea a Alicie Vikander. Naprosto fantastická výtvarná stránka (kamera, výprava, kostýmy) - vše perfektně ladí a je pastvou pro oči. Čistá filmařina. Jak jsem měl problém s Královou řečí (všechno hezké, ale totálně bez duše), tak Dívka z Dánska má emocí na rozdávání, přičemž velký podíl na tom má můj skladatelský oblíbenec Alexandre Desplat, jehož soundtrack je opět nebesky krásný. Ještě jednou - úžasný divácký zážitek.__________P.S.: Pokud Eddie Redmayne získá Oscara, bude to právem. ()
Někdo se převléká za holky a něco zase za film. Všichni ze štábu podali čupr výkon, teda až na Vypovídací hodnotu se Zajímavostí. Tyhle holky si někde za rohem buď hrály na chlapečky anebo správně odhadly, že do takhle strojově přesného filmu se ani jedna nehodí. Šlape to jak robot a trvá děsně dlouho, než se tomu vybijou baterky. Že to tenkrát nebyla sranda chápu, ale tohle je film a u něj by větší zábava fakt nevadila. ()
Nebudu zase tolik přísný, ale faktem zůstává, že ze snímků, které dostávají oscarové nominace začíná páchnout pěkná zatuchlost. Většina z těchto filmů má několik styčných bodů: nadstandardní herecké výkony, nutnost transformace hlavní postavy, ne moc dráždivá hudba a dostatečně silné téma. Kód Enigmy mě nudil loni, letos mě pro změnu nudí Dánská dívka. Eddie Redmayne si zaslouží jednoznačně Oscara za nejlepší ženský herecký výkon. 55% ()
Film, který bych si bez své ženy nikdy nepustil a ona by to ve finále byla opravdu škoda. Téma nemůže už být vzdálenější tomu, o co já se zajímám, protože pomatení hošani co se cítí býti ženami mě jaksi netankujou a i přes mírný odpor mě dokázal film opravdu vtáhnout a tomu řikám řežijní výkon, pokud vás téma filmu absolutně, ale absolutně nezajímá a přesto vás film nadchne, může se filmařský tým hodně poplácat po zádech (Zkrocenou horu ale stále vynechám).Když přejdu na chvilku k technickým věcem, tak není co vytknout, kostýmy, výprava, kamera, střih...naprosto precizní práce, ale především musím naprosto smeknout před Eddiem Redmaynem.Naprosto fascinující herecký výkon a ať se na mě nikdo nezlobí, DiCaprio se se svým idiotským Revenantem může jít bodnout, jestli měl někdo vyhrát Oscara za hlavní herecký výkon, tak 100% Eddie Redmayne.Jenže to by si akademici museli vyndat hlavy z prdele.Nikdy už se na ten film nepodívám, ale jako umělecké dílo je téměř bez chyby.Naprosto precizní filmařina, na téma které je mi na míle vzdálené.80%. ()
Motto: "Ženský, zamkněte si prádelníky!" A taky se nedejte zmást láskou a oddaností nonkonformní malířky, s největší pravděpodobností za nimi stála jen další, cudně skrývaná bizarní úchylka, korektně přemalovaná na vyšší city, možná proto se divák hlouběji neseznámí s celkovým zaměřením jejího díla... Tolik ke Gerdě Wegener. To Redmayneova role vyžaduje fakt koule, ironií je, že se jich jejich nositel, Einar Wegener, chce umanutě zbavit... Takhle - už samo téma se mi příčí, nepokrytě víc by mně imponoval člověk, který se se svým popleteným sebeuvědoměním dokázal poprat, to jest, zapřel ho v sobě, jako ostatně všichni nešťastníci, kteří se nepohybovali v bohémských kruzích, takoví chlapi ve slévárně by pro Lili příliš pochopení neměli, což? Naštěstí nám doba přeje, a tak jsme k transgenderu obecně blahosklonní, takže, normálka - v dobrém i zlém, dokud nás opačná identita nerozdělí... Ani umělecký přínos nejsem s to docenit, Vikander je ve své paličaté póze partnerské světice až únavná a Redmayne tu "nezadržitelnou" ženu v sobě charakterizoval odpudivým zjevem, nevidomým pohledem, slabomyslným úsměvem a naoko zdrženlivým posedem, čímž mi připravil dost znechucující chvilky. Cílená dekorativní líbivost nezvládala zaplnit prázdnotu sdělení, paradoxně mi však k chabé útěše zbylo právě jen těch pár pařížských zákoutí, art deco styl, nádhera scenérie ve Vejle... a taky rozšířený obzor ohledně historie dalšího z neslavných průkopnických mezníků... Jen doufám, že mně příště nebude k obdivu podsouván nějaký pedofilní (anti)hrdina. A že zdravím Conchitu Wurst. ()
Galerie (110)
Zajímavosti (17)
- Sebastian Koch hraje skutečného Magnuse Hirschfelda, který si i zahrál ve slavném homosexuálním filmu Anders als die Andern (1919). (NinadeL)
- Na režiséra Toma Hoopera se snesla kritika za to, že do role dánského malíře obsadil heterosexuála Eddiho Redmayna a ne skutečného transsexuála. Režisér poté prohlásil, že si nikoho jiného v této roli nedokázal představit. (Duoscop)
- Keď chce Ben Whishaw odviesť Lili zo schodišťa, najskôr ju chytí za pravú ruku, ale po strihu, keď kráčajú dolu schodmi, ju už drží za ľavú ruku. (Johnny.ARN)
Reklama