Reklama

Reklama

Profesor George Falconer (Colin Firth) je vyschlou řekou. Po smrti svého dlouholetého partnera (Matthew Goode) nemůže přijít životu na chuť. Nezvedá telefony, zůstává v kontaktu pouze s jedinou kamarádkou (Julianne Moore) a svět se pro něj stal jen nepříjemnou rutinou. Každý den začíná s jedním cílem: nějak jej protrpět do dalšího. Dnešní den ale bude jiný. Všechno to skončí a nebo znovu ucítí smysl a chuť do života. Single Man režiséra Toma Forda, původně módního návrháře stojícím za oživením značek Gucci a Yves Saint Laurent, je příběhem o lásce a osamění, zdánlivě bezejmenných okamžicích a záblescích smyslu života. Filmově nádherné zpracování „padne“ jako na míru šitý oblek. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (550)

Lenny.M 

všechny recenze uživatele

Single mana jsem viděla už před nějakou tou dobou, ale rozhodla jsem se ho ohodnotit až po půl roku, kdy se mi rozleží v hlavě........Ok, I'm just kiddin', zas tak dobrý nebyl :D Hodně citlivý film, kde Colin zase exceluje, spolu s Nicholasem, aneb Tonym ze Skins. Bohužel nebyl zas tak dobře natočen, aby mě ta citlivost rozbrečela nebo donutila podívat se na to znovu.. ()

gilmore_girl 

všechny recenze uživatele

Mela jsem trosku problem prokousat se rozvleklym zacatkem, zpomalenymi zabery a neustalym fidlanim na housle ci co. Ale jen proto nedam plny pocet. Jinak je to opravdu silny zazitek. Detailni zabery me dostavaly a Colin Firth byl nepopsatelne uzasny! Je to skvostne provedeny nahled do nitra cloveka, ktery ztratil nekoho blizkeho. Uvitala jsem, ze navzdory vazne atmosfere je tam par vtipnych a odlehcenych scen a celkove vam pripada, ze smrt neni az takovy strasak. "Death is the future." ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

-"If it's going to be a world with no time for sentiment, Grant, it's not a world that I want to live in." Procítila jsem tento film velmi intenzívně, ale zároveň jsem v něm vnímala velkou část unylosti, o kterou nestojím. Filmy o obyčejných věcech, které jsou zcela zásadní, jsou moje krevní skupina. Tady ten pocit důležitosti ale nepřišel. Večer s Julianne Moore pro mě nepředstavoval lekci v kontextu a jakkoliv se oba herci snažili, mnoho vrstev jejich vzájemných citů, o který se předtím mluvilo, jsem v řeči jejich těl nenašla. Setkání se španělským supermodelem nevypadalo jako náhodné dotknutí citlivých duší, ale jako reklama na cigarety. Ani souznění se studentem nebylo cítit takovou živelností, jakou by mělo, ačkoliv ze všech epizod představovalo největší naději. Ale jinak je to tragédie starořeckých rozměrů a jako takovou ji schvaluji. V podstatě to vypadá, že Tom Ford si udělal přesně to, co chtěl, a na nic kolem nehleděl, což je sympatické a obdivuhodné. Jen se mi srdce úplně nepohnulo a dokonce jsem nebrečela (!), což už se mi u tohoto druhu filmů dlouho nestalo. Můj nejoblíbenější/nejintenzivnější moment: Hlavní postava otevře dveře ven do světa a z větve stromu před jeho domem vzlétne sova a zmizí do noci. A čestné zmínění bych také ráda věnovala úvodní scéně na sněhu. Škoda, že se onen přímý, nekompromisní a mírně znepokojivý způsob zobrazování věcí nepřelil do celého filmu. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Sentiment Falconerových vzpomínek i náhlého vzplanutí na prahu naprosté a zničující samoty je přeci jen ve výsledku snesitelný i v mezích možností sugestivní. Fordův snímek by potřeboval méně módního návrhářství a více poetičnosti. Pro všechnu vizuální aranž a učesanost totiž Fordovi před kamerou paradoxně poněkud uniká to, čeho v sobě má Firthův hrdina na rozdávání – impulsivnost, nadhled a neokázalou tragiku. Jakoby se skutečný člověk potýkal s nažehleným manekýnem a síla příběhu mezi tím vyvanula do plakátové strnulosti. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Chtělo by to parafrázovat Monty Pythony s tím, že tentokrát jde o film, ve kterém stará buzna nikam nejezdí, aby (SPOILER) nakonec stejně chcípla (KONEC SPOILERU). Celé se to bere až příliš vážně, přičemž celý debut je až návrhářsky přešlechtěný, ale všechno je v něm hrozně wannabe. Nejhorší ze všeho je ale vyobrazení homosexuálů, které odpovídá představám heterosexuálů a je podřízeno tomu, aby snobští diváci střetávající se s ambiciózním mainstreamem nebyli ničím znepokojováni. Tohle fakt není umění, pokud za něj nepovažujete obálku Vogue s titulkem "láska až za hrob" (popř. si doplňte jinou floskuli). Nebýt poetizovaných milostných scén mezi dvěma muži, nepoznáte, že je pod snímkem jako debutant podepsán někdo, kdo má dlouholetého životního partnera. Jinak jde o další ukázku midcultu, který se dostal na Oscary, ponoukající ovšem k zamyšlení, nakolik se výrazové prostředky uměleckých filmů staly součástí středního proudu a dnes působí v echt-klubové podívané nechtěně směšně. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (22)

  • Colin Firth původně nebyl dostupný (údajně chtěl také sám roli odmítnout, ale nakonec si to rozmyslel) a do hlavní role byl obsazen někdo jiný. Potom se rozvrh filmu přesunul na jindy a Colin tak mohl roli přijmout. (Martinibaby)
  • Původní propagační plakát k filmu obsahoval záběr na Colina Firtha a Julianne Moore ležící vedle sebe. To vedlo ke spekulacím, že homosexuální téma knihy bylo ve filmu upozaděno, aby se zvýšila šance zaujmout mainstreamové diváky. Byl vydán nový plakát, na kterém je Julianne v pozadí. Další pozdvižení vzbudila změna upoutávky. Anglická verze představila gay romanci, ale americký trailer vyvolával dojem romantického drama mezi Firthem a Moore. Tom Ford k tomu poznamenal: „Žijeme v divné době. Na HBO můžeme vidět mužskou plnočelnou nahotu, ale v kině nesmíte ukázat holý zadek. Nemůžete ukázat líbající se muže, aniž by to nebylo označeno za obsah pro dospělé. Proto jsme upoutávku do široké distribuce museli upravit, nebyl to však úmysl potlačit gay story.“
    Podle některých byl trailer „odhomosexualizován“ ve snaze zvýšit šance nominovat film na Oscary. (kenny.h)
  • Režisérský debut Toma Forda, který financoval celý film sám. (Stanislaus)

Reklama

Reklama