Reklama

Reklama

Spacy

Krátkometrážní
Japonsko, 1981, 10 min

Režie:

Takaši Itó

Obsahy(1)

Jeden z atmosférických experimentů japonského režiséra jménem Takashi Itō. Tvůrce využívá jen málo prostředků - prázdnou tělocvičnu, zvláštní hudbu a metodu "průletů". (Estrellita)

Recenze (6)

rivah 

všechny recenze uživatele

Blikající záběry velké prázdné tělocvičny, zvětšované a zmenšované, její obrazy v různých barvách a na malých plátnech.(50%) ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Báseň o sebereferenčnosti formy, tautologii obrazu a mnohonásobném odrazu zrcadel, která hloubku jen simulují. Vyměňte povrch zrcadla za povrch filmového okénka a máte Takašiho Ita, který bude stále znovu odhalovat neproniknutelnost média i jeho vlastní bezmoc před materialitou prostoru a objektů: divák čerpající slast z opakující se hry média se sebou samým se stává bezmocným zajatcem jeho spektáklu, chycen v nesmyslné (protože nikam nesměřujícím, všechen pohyb v autorově filmech je cirkulární a tudíž bezcílný) rozkoši z vizuální síly obrazu, až do té míry, že zapomíná vidět - vidět, že jeho bezmoc je jen převráceným odrazem bezmoci samotného média (u Ita "kamera" stále znovu naráží do nějakých zdí, aniž by je někdy pronikla jako v "Box", resp. je proniká jen iluzorně, tedy jako v "Mummy's Dream" se jen přemístí na začátek jiné zdi...). Bezmoc média, které nikdy nic neodhalí, nevysvětlí, nepronikne: jediné, co nabízí, je zapomnění na tento holý fakt silou spektáklu a nekonečného odkládání (až do závěrečných titulků) formou... čeho? Formou formy, samozřejmě. Tedy: jistá formální struktura, která měla primát nad obsahem, se sama stává na dalším stupni obsahem pro jinou formu. Což je viditelné zejm. na závěru "Wall". A kdyby Ito nebyl dost chytrý na to, aby se o to nepokoušel (protože pak by přišlo to vystřízlivění), tak by toto stupňování forem mohl vést do nekonečna... ()

Reklama

Estrellita 

všechny recenze uživatele

Tohle byla hrozná nuda... Být to tak tříminutové, dala bych o hvězdičku víc, atmosféru to mělo. Barvičky ale úplně zbytečné. 45% ()

boogieman 

všechny recenze uživatele

Je až neuveriteľné čo dokáže Ito vytvoriť za použitia minima prostriedkov - to platí nielen pre tento ale aj pre iné jeho filmy, obzvlášť tie kde využíva loop. Strhujúce. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Estetika totality. Neschopnosť jednoliato uchopiť celok z dôvodu neustáleho chaosu. Chaosu v limitovaných hraniciach jednej veľkej cvičebne na povel. Všetky rozhodujúce dáta sú zarovnané v bielych lístkoch umiestnených v riadkoch na notových stojanoch. dookola. Bez možnosti prekročiť stanovené limity. Maximálnou možnou odmenou je zmrzačenie sa z neustáleho zjašeného pobiehania v štýle permanentného rotovania škrečka v kruhu dokolečka dokola. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama