Reklama

Reklama

La Bohème

  • Česko Bohéma (více)
Trailer 1

VOD (1)

Láska básníka Rudolfa (Rolando Villazón) k nežné Mimi (Anna Netrebko) mohla vydržet věčně, nebýt nepřejícného osudu. Jejich dojemný příběh osvěžuje paralelní linie o přátelství čtyř mladých umělců, kteří ač jsou chudí, život na Montmartru vedou bohatý. Zmíněné dějové peripetie byly ideálním námětem pro operu La Bohème, která se na prknech turínského divadla Regio objevila poprvé 1. února 1896 a dodnes slaví úspěchy po celém světě. Libreto pro legendárního Giacoma Pucciniho tehdy napsala proslulá autorská dvojice operního verismu, Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Tato trojice společně vytvořila také Toscu nebo Madam Butterfly. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (30)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Absolútne dokonalé! Jedna z najkrajších opier (ak nie najkrajšia), čo kedy boli stvorené, s neskutočnou koncentráciou nádherných melódií, v dokonalom prednese fantastických operných spevákov súčasnosti (predovšetkým Netrebko a Villazón). A to všetko v krásnom obrazovom prevedení, z ktorého cítiť veľkú úctu k tomuto vrcholnému Pucciniho dielu a veľký cit pre atmosféru každého momentu. Páčili sa mi veľmi citlivo zvolené kulisy, efektné zafarbenie obrazu do akejsi sépiovo hnedej a tiež sa mi páčili občasné prepnutia do čiernobielej, ktoré mi dávali v danej chvíli perfektný zmysel. Spracovanie bolo teda také citlivo starosvetské, čo som práve obdivoval, pretože podľa mňa nie je možné do opery z konca 19. storočia (s dejom zo začiatku 19. storočia) vkladať nasilu nejaké moderné prvky, to by tú operu zabilo (už by to bolo niečo iné). Ešte si neodpustím poznámku k niektorým komentárom a hodnoteniam. Ak nemám rád operu, alebo jej vôbec nerozumiem, prečo sa na ňu pre boha živého dívam a potom vypisujem nezmyselné komentáre, aké to bolo o ničom? To teda nechápem. Možno sú to ľudia, ktorí si išli pozrieť hudobný romantický film (popis na Čsfd) a potom zistili, že sa pozerajú na operu (nech je spracovanie akékoľvek, stále je to opera). ()

tata22 

všechny recenze uživatele

Tohle opravdu nepatří do kina a na DVD už vůbec ne. Ty titulky mi děsně vadily, když člověk na chvíli zavřel oči byla to nádhera ale jak je zase otevřel tak se děsně nudil....Doma v obýváku se to nedá. A to mám operu docela rád, tohle jí ale čest nedělá, i když připouštím, že herci i režisér dělali co mohli... ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Nejsem milovníkem opery, ale ani jejím odpůrcem. Milovat a zamilovat si operu, znamená naučit se plout v různorodých proudech a barvách hlasu. Využívat proudu hlasu a větru gest a mimiky ke své potřebě. Nesnažit se bojovat, ale nechávat se unášet přírodními živly, které je schopen vyrábět člověk svépomocí. Hlas konejší, hladí, ale také bouří a ukazuje strach a ostatní neduhy. Film má oproti klasickému opernímu představení jednu nezpochybnitelnou výhodu. Tou je dosáhnutí kvality zvuku a zpěvu bez jediné chybičky, jediného zaváhání, nebo zakolísání. Taktéž k prostředí nemám výraznější výhrady. A na obrazovce se rozbíhá silný příběh o přátelství a o lásce. Silný, romantický, vášnivý, tragický. Hlavním mužským hlasem je básník Rodolfo (Rolando Villazón). Hlavním ženským hlasem je švadlenka Mimi (Anna Netrebko). Tenor a soprán se ve zvuku souznění proplétají v milostné vibrace vzletu, rozchodu a smíření. Další soprán koketuje, svádí a provokuje. Se sebevědomou drzostí a věčnou touhou miluje i opouští, tak jako Musetta (Nicole Cabell). Jsou zde hravé i žárlivé barytony: nešťastně zamilovaný malíř Marcello (George Von Bergen, zpěv Boaz Daniel) a bezstarostný hudebník Schaunard (Adrian Eröd, zpěv Stéphane Degout). A zlobné i smířlivé basy: klidný filozof Colline (Vitalij Kowaljow), lapený pan domácí Benoit (Tiziano Bracci) a bohatý Alcindoro (Ioan Holender, zpěv Tiziano Bracci). Opera Giacoma Pucciniho přišla na svět před více jak sty lety, a čeká jí ještě dlouhý opojný život v celé své kráse znovuzrození. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

To, že je La Bohème jen průměrným filmem nespasí ani - jako vždy vynikající - Villazón, ani překrásná a talentovaná Netrebko. Je zvláštní, jak čarovně krásná Pucciniho hudba, může na filmovém plátně poměrně nudit. Robert Dornhelm se ve 115 minutách zcela marně snaží navodit jedinečnou atmosféru divadelních zpracování, kouzlí s kamerou, používá nesmyslné efekty a tím vším si ve výsledku sám ubírá. Proč se snažit připoutat pozornost na obličeje herců nebo přeplácené interiéry, když máte v zádech Pucciniho? ()

arthur.22 

všechny recenze uživatele

Vidím, že názory na toto ztvárnění úžasného Pucciniho díla se dost různí.. Přikláním se k těm nadšeným, pro mě to byl opravdu zážitek. V kině obrovská návštěvnost - já, moje sestra a čtyři babičky, které šly po pěti minutách poprosit pana promítače, aby ztlumil zvuk, čímž nám onen zážitek poněkud zkazily, ale nedalo se nic dělat, bylo jich víc. O kvalitách Pucciniho hudby není třeba diskutovat, takže k filmu - nejvíc na mě asi zapůsobilo výtvarné pojetí.. a Musetta. Nicole Cabell ji ztvárnila tak, že mě zachvátila obrovská nenávist k naivní Mimi (Anna Netrebko naprosto skvělá, jeden by jí uvěřil, že je vážně totálně blbá) a němý úžas nad Musettiným temperamentem a sílou. Kdyby film nebyl promítán jen jeden večer v rámci filmového klubu, druhý den jdu znova a pod pohrůžkou násilí přinutím promítače, aby ten zvuk pořádně napálil! ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama