Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Já jen nechápu, proč novácký "megafilm" (sic! - sice velké sebevědomí ale padla zase jednou bída teda na čudláky...) vypadá ve výsledku jako jedno ze stovek pitomých, stále se navzájem vyvařujících rutinních hwbéček a přesto se zde na dadabázi najdou onanisti, co jsou ochotni sumírovat elaboráty k vysvětlení svých hvězdných hovnocení... V kontextu světové komerční filmové produkce je to zkrátka a dobře ale jen dobře vyrobené tušašské béčko se serriálově přehrávajícími >hvězdami< novoidní provenience (božínku, chudera Vilhelmová si fakt myslí, že je velká hérečka a přitom pořád jen trhá hlavou, dělá grimasy a drmolí a vykvákává - ev. vykřikuje ty své předepsané repliky - Táňo, prosímvás naučte se konečně taky normálně mluvit!), s otravnou a vizuálně nijak originální klipovitou manýrou s rádobytrendy nervním střihem a hrající si na účelově společensko-kritickou notéčku, vpodstatě nic víc než v principu manipulativní účelový blábol coby ideální to kvazikultůrní onanie a načančaná šmíra pro dezorientované blbučké masy a tok lovů mezi tušašskou čudlárnou. Takovej malej českej káchínek... %-))) - - - P.S. Jo, opět mi tu chybí žánr komedie... - - - P.P.S. Z Klímy a jeho >spravedlnostního< byznysu se mi už dávno dělaj klíny, ale vlastně se za ty roky ronění krokodýlích slz ani není čemu divit, že Josefe... °-/ - - - P.P.P.S. Čistě formou a rokem výroby zcela srovnatelné například s touto matérií, jen ten Snipes má aspoň charisma, že... http://www.csfd.cz/film/270842-zpoved-zabijaka/ . . . A to je vlastně zase celý. Howgh. - - - - - (Poprvé viděno 27.11.2011 na >novoidní káchovizi< , hodnocení 10999., komentář zde nepřekvapivě otrávený jako devítistýšestý - 27.11.2011) ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

No když už teda chci točit film podle skutečnosti, tak bych měl trochu zavzpomínat, co třeba v roce 2000 jezdilo za auta, jaký se používaly telefony, počítače, atd... Ve filmu je tolik anachronismů, že mě něco praštilo do očí snad v každym druhym záběru. Jsem ochotnej překousnout, že ve filmu, kterej se má odehrávat třeba v roce 1930, se holt sem tam objeví nějaká nedobová věc, ale tohle se točilo v roce 2010 a děj se měl odehrávat v roce 2000. Že si někdo neni schopnej do filmu sehnat 10 let starý rekvizity, to je naprostý diletantství. A že z Kajínka udělali takovýho sympaťáka, slušňáka a v podstatě nebohou oběť, který ještě navíc zlej bachař fluše do jídla, že by si ho člověk skoro vzal domu, to ani komentovat nebudu. Tvůrci by asi udělali líp, kdyby natočili film o nějakym smyšlenym vězni, kterej se jmenuje třeba Kája Jiříček. Ale to by holt zase neměli takovou reklamu. Jinak film sám o sobě neni takovej propadák, jak jsem očekával. Zároveň ale moc nechápu ty nadšený komentáře o tom, jakej se tady podařilo natočit bombastickej akční film za pár korun. Co si budeme nalhávat? Akční scény jsou tak na úrovni Kobry 11 a to je pouhej televizní seriál. Z herců mě teda nejvíc zaujal Michal Dlouhý. Podle mě byl i lepší než jeho starší bratr Vladimír. Naopak ruskej herec Lavroněnko s hlasem Jana Šťastnýho mi nějak vůbec neseděl a Tatianu Vilhelmovou ani nezmiňuju. Ta byla s tim svym minimalistickym (ne)herectvim snesitelná snad jenom v Šeptej, kde se to k její roli hodilo. Celkově vzato, film je podle mě lehce podprůměrnej. Jako režisérskej debut to neni špatný. Jákl aspoň přines do českýho filmu mezi všechny ty Hřebejkoviny, Vejdělkoviny a Slámoviny nějakej čerstvej vítr. Na jedno zkouknutí se to dá, podruhý to vidět nemusim. 45% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Po měsících otálení jsem si k nejznámějšímu českému vězňovi přeci jenom našel cestu. Po technické stránce jsem příliš nelitoval (někdy je nějaký filtr nebo střih navíc, ale jinak bez výhrad – navíc kamera je v permanentním pohybu, a to i při statických záběrech aspoň skokově zoomuje, možná abychom nad příběhem nezačali moc přemýšlet), právě po příběhové stránce je to nicméně horší. Snaživý Petr Jákl, zřejmě hodně ujíždějící na amerických produkcích, líčí Kajínka jako romantického hrdinu zklamaného světem okolo. Kdo čekal, že by film vnesl do celé ostře sledované kauzy nějaké nové poznatky, odejde od filmu rozladěný. Měl jsem za to, že snímek záměrně nic nevysvětluje, ale chce poodkrýt zákulisí Kajínkova příběhu. Jenže chyba lávky.. obsah je schematický, příběh zredukovaný a nedotažený, snaží se šokovat, ale ve finále je jen bezzubou hrou o peníze za vstupné. Navíc, kdyby divák neholdoval Kajínkovu osudu, v lecčems by se ztrácel (chyběla mi kupříkladu hlubší motivace útěku). Horší je to i s řadou postav. Některé se u národní celebrity jen tak objeví, trochu se ohřejí, ději nikterak nepomůžou a zase zmizí. Jiné scény zase jednoznačně vyvolávají úsměv na rtech (režisérova manželka coby investigativní novinářka, podivně motivovaná právnička, dobová nevěrohodnost, záporák, co má v sejfu diktafon s vysoce cennými informacemi atp.). Ale abych jen nešpinil, ocením nadprůměrné herectví Lindy a Lavroněnka (slušivě nejednoznačný) a pochopitelně bratrů Dlouhých, škoda jen za uši tahajících postsynchronů. Prostě a jednoduše. Jákla bych nezatracoval, zkusil to, natočil v tuzemsku toliko chybějící žánrovku a až tak to diváka nebolelo.. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Podle traileru to měl být příšerný akčně-šukací český pokus o vězeňské drama, úvodní titulky se jmény hlavních partnerů (Blesk, Nova) mi taky moc optimismu nedodaly. A co teprve ten hořký náraz, když jsem si po deseti minutách smutně uvědomila, že snad polovina postav je velmi viditelně předabována (v závěru je to procento mnohem nižší, ale stejně to přemluvení - hlavně v případě Bogusława Lindy - působí velmi rušivě). A ano, i přes tohle všechno se mi Kajínek líbil. Nebudu tvrdit, že je 100% autentický, to není (minimálně některá moderní technika se s příběhem starým několik let příliš neslučuje a najdeme tu i několik dějových nepřesností), ale drží se alespoň částečně jedné z možných verzí a to je mi na něm sympatické. A také je, snad kvůli Brabcově vypiplané kameře, která mi tentokrát nepřišla ani tak šíleně kýčovitá jako u Máje, velmi dobře koukatelný. Jakožto Plzeňákovi, který má velmi blízkého známého u Policie ČR a ten mu přiznal, že se o jistých zákulisních "nepravostech" doslechl, mi tento film velmi sedl. A to české filmy, ani akční žánr jinak nemám příliš v lásce. Následuje možný, nikterak však zásadní SPOILER: A v konečném důsledku je velmi příjemný i fakt, že z Kajínka film nedělá úplné neviňátko. Onen výše zmíněný známý, který film neviděl, za mnou po shlédnutí přišel a ptal se, jestli ve filmu Kajínek vystupuje jako ryze kladná, nevinná postava. Říkám, že ne (to, že je Lavronenko tak šíleně charismatický, že mu prostě musíte mu fandit, už je věc jiná), že se tam objevuje něco o tom, že donášel jisté informace / materiály komusi na policii. Reakce mě překvapila: "Tak to by sedělo." ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Bylo by fajn, kdyby se tvůrčí tým Kajínka napříště nesnažil přiživovat hype na "inspiraci skutečnými událostmi" a natočil nějaké nezávazné akční béčko. Jasně že v Kajínkovi je vše povrchní, zcela podrřízené efektnosti a dokonale hollywoodizované, ale - a to je snad v českém filmu úplný unikát - nepůsobí to směsně (ani když dojde na týmy Bravo a Charlie s vektorovým modelem paneláku). Nejspíš proto, že chlapci kolem Petra Jákla (slibuju, že už nikdy nebudu podceňovat svalovce s telecím výrazem) jsou dostatečně technicky naskillovaní na to, aby nebyli nuceni z audiovizuální stylizace a la Nepřítel státu ani na chvíli slevit a snažit se svou neschopnost maskovat za českou svéráznost a/nebo záměrné sebeshazování. Vlastně velice příjemné překvapení. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • Zajímavý detail je, že na konci filmu má Novotný (Vladimír Dlouhý) uvnitř Mírova, v jedné z nejstřeženějších věznic ČR, s sebou mobilní telefon a diktafon. Je tedy naznačeno, že tento antagonista příběhu má natolik „dlouhé prsty“, že si může dělat cokoliv a kdekoliv. (Nick321)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama