Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 060)
Když pominu úvodní a závěrečné minuty, tak tenhle prequel ke kultovnímu sci-fi hororu si slovíčko remake zaslouží víc, než třeba předělávka Hills Have Eyes. Po celou dobu mi režisér cpal jednu Carpenterovu provařenou scénu za druhou, až jsem se začal obávat toho, že to i skončí identicky jako předchůdce. Máme tu tedy spalování zbytků monster ve sněhu, identifikace krevních vzorků vystřídala prohlídka plomb a nesmí chybět ani husky. Snímek si udržuje docela pěknou atmosféru plnou nejistoty a strachu, herecké obsazení mi tentokrát nevadilo. Spíš mi překážela ta digitalizace oněch slizkých potvor. Sice jejich zpracování nevypadalo věru zle, ale v tomhle ohledu Bottinova maskérská práce u originálu se ukázala jako nepostradatelnou. Nestárne, léty spíše zraje jako víno, a je hlavně živější. Nakouknutí do vesmírného plavidla mimozemšťana bylo fajn, ale rychle ubývající budget zkrátka nezapře. Naproti tomu poslední záběry s norskou helikoptérou vyvolají nefalšovanou nostalgii, a ještě skvěle naváže na Carpentera. Nakonec tedy můžeme být rádi za to, jak to vlastně dopadlo. Mohlo být mnohem hůř. ()
Začnu tím, co se mi líbilo: prostředí antarktické stanice má pořád svou specifickou atmosféru a zejména prostřední pasáž, zakončená odhalováním nenakažených, má slušné napětí. Nápad s vyvrhováním neorganických předmětů je sympatický a titulkové naroubování na Carpenterův film rovněž. Někde na pomezí propasti se ocitají triky a celkové pojetí zrádného nepřítele - po roztomilých gore efektech originálu a jejich bizarní přiúchylnělosti není ani stopy, a ačkoliv digitální triky Heijningenova pokusu nejsou z nejhorších, svému předobrazu nestíhají sekundovat. Ani nemohou, jelikož zdejší potvory neustále řvou, hopsají a pobíhají, takže připomínají spíše řadové mrchy z nějaké akční videohry. Původním filmem nepostiženého diváka nová Věc možná relativně uspokojí, protože se dá stále nazvat neotřelou a ne úplně blbou (s vyjímkou úchvatně pitomého konce) podívanou, ale to je asi tak všechno. ()
V roku 1982 natočil americký režisér John Carpenter remake filmu "Vec". Stalo z toho kultové dielo v oblasti sci-fi horroru. Výborný príbeh, hustá atmosféra, mrazivé prostredie, skvelí herci a bravúrna réžia. Často sa ku tomuto snímku vraciam. V roku 2011 bol natočený prequel. Aj keď nedosahuje geniality Carpenterovho film urobil mi radosť. Rád som sa vrátil s nórskymi vedcami do Antarktídy. Rád som si pozrel ich beznádený súboj s krvilačným vesmírnym replikantom. Kvalitný paranoidný arktický sci-fi horror. **** ()
Film téměř kopíruje Carpenterův remake a to je zklamání. Pravda, přijít s něčím originálním asi není snadné, pokud má film předcházet příběhu z roku 1982. Kultovní Věc zřejmě překonat nelze, co je tedy alespoň dobré? Kamera, většina trikových efektů (byť mechanické v původním filmu jsou věrohodnější), perfektní modely Věci, působivá pitva, napětí v závěru a hudba ( která kombinuje původní od Morriconeho a Carpentera a občas přimísí J.Goldsmitha a jeho Vetřelce). Vnitřek kosmické lodi i bloudění jejími prostory byl inspirován Vetřelcem dosti. Příjemné na dívání, kdo nezná zmiňovanou klasiku, užije si film mnohem více. ()
Překvapivě ne tak debilní a zbytečné, jak jsem (nejen já) čekal. Dějově je to vlastně většinu času kopie Carpentera a ke konci, když už to jde vlastní cestou, je to spíše pitomý a postavy jsou většinou hodně nevýrazné. Atmosféra ale funguje jak má, odkazy na první díl (včetně závěrečné scény) jsou fajn a i ty vypjaté scény mezi lidmi jakž takž fungujou. Mary Elizabeth Winstead navíc vypadá s plamenometem celkem uvěřitelně a Joel Edgerton má charisma. Takže nakonec celkem překvapení a jeden z těch lepších hororů tohoto roku. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Onen sníh ve filmu není pravý. Vedoucí výpravy Sean Haworth vysvětluje: „Náš fantastický scénický výtvarník strávil hodně času testováním. Přišel se skvělou metodou výroby umělého sněhu, která zahrnovala hodně rozpuštěného vosku a vytvoření zařízení pro rozstřik vosku ve velkém množství… a hoši od speciálních efektů vytvořili 92 druhů sněhu.“ (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)
- Celosvětová premiéra proběhla 10. října 2011 v Universal City v Kalifornii. (Varan)
- Film bol pôvodne natočený s praktickými efektami, o ktoré sa postaralo legendárne štúdio ADI. Šéfom v Universal Pictures to ale pripadalo príliš staromódne. Báli sa, že film bude vyzerať smiešne a prídu tým o zárobky. V postprocese teda prikázali vymeniť praktické efekty za digitálne. To však bolo kontraproduktívne, pretože film schytal vo svete kritiku práve za nekvalitné CGI efekty. Práca ADI štúdia teda bola úplne zbytočná. Videá z natáčania, kde boli použité praktické efekty, sú stále dostupné na YouTube. Fanúšikovia filmu už niekoľkokrát žiadali formou petície štúdio, aby vydalo špeciálnu verziu filmu práve týmito efektami. Žiaľ, prosby ľudí zostali bez akejkoľvek odozvy. (tXtX)
Reklama