Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Morten SøborgHrají:
Mads Mikkelsen, Maarten Stevenson, Ewan Stewart, Jamie Sives, Gary Lewis, Gordon Brown, Tashi Dhondup, Garry Sweeney, Douglas Russell, Matthew Zajac (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V dobách, kdy křesťanská víra téměř nedosahovala k hranicím Skandinávie, byl po dlouhých letech žaláře osvobozen němý muž, divoký barbar. Neznal svůj původ, ani cíl. Říkali mu One-eye. Ocitl se na lodi uprostřed neprostupných mlh severního Atlantiku, která směřovala na západ, vstříc břehům neprobádané Ameriky, snad i bájné Valhally. Po vzoru starých pohanských bohů objevuje One-eye svou pravou podstatu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (485)
A máme to tady!! Důkaz toho, jak jsem úplně blbá. Máte radost jako já?? Ušetřím Vám práci, kolegové, ano film jsem opravdu nepochopila!! Ale i přesto si ho ohodnotím a basta! I když ve mně obraz vyvolával strach a napětí a počáteční zabíjení Madsa Mikkelsena (a jeho pohled jedním okem :o) ukájelo moji nadrženost, zbytek filmu nefungoval. Nezanechal ve mně nic, než jeden velký otazník. Nevadili mi dlouhé záběry na Mikkelsena z jedné strany, ze zadu, z druhé strany, záběr ze spodu na oblohu, v odstínu červené, v mlze, ve slunci. Ani mi nevadili dlouhé záběry ostatních mužů hledící v dály. A už vůbec mi nevadili scény, kde se překvapivě z barbara stal Jack Rozparovač :o) Tak proč se mi ten film nelíbí?? O čem, sakra, byl?? Jsem asi náročná, když nedokážu sežrat One – eye (sovu) schopnost „vidět“? Když mi vadí, jak své myšlenky prezentoval? Když mi jeho křesťanští kamarádi přišli ve filmu zbyteční? Když mě strašně naštvalo jeho "objevení své podstaty?? " Co mi měl ten film říct? Co mě měl naučit? Holt budu muset sníst všechny encyklopedie světa, abych uzřela. ()
Zvláštne, mystické, magické rozprávanie predovšetkým v obrazoch je príbehom jednookého nemého zabijáka alebo príbehom malého chlapca, ktorý vďaka nemu prežil smrtonosné dobrodružstvo, aby o ňom mohol podať svedectvo... Je to silný zážitok, ktorý sa ťažko pretavuje do slov. Monumentálne zábery prírody sa prepletajú s naturalistickými scénami zabíjania v snahe prežiť.. alebo v snahe o čokoľvek iné. Šírenie novej viery, zachovanie tej starej. Zachovanie zdravého rozumu alebo naopak presadenie šialenstva. Myšlienkový výsledok je mnohovrstevne symbolický a zároveň atavisticky jednoduchý. Zabi, ži a zomri. ()
I přes ty nádherné obrazy jsem se do audiovizuálního rauše nedostal. Na to mi to přišlo moc očividné, moc samo se nabízející. Nic mě nepřekvapilo, v ničem mi nepřišlo, že by Refn vybral jinou než tu nejefektivnější, ale také nejočividnější cestu. Vzhledem k tomu, že vím, čeho je schopný, mi to rozhodně nestačí. ()
Takřka dokonalý filmový tvar, nespoléhající na velký dějový spád, přesto naprosto strhující. V průběhu filmu se úžasně stupňuje mystický prvek okolo hlavní postavy, ožralecká kapitola "HELL" je geniální a vizuálně jsou to neskutečné orgie. Mimoto polemika o podstatě víry (a jejím vsugerování bez výkladového slovníku) je skvělá, motiv hledání svaté země, která se změní v peklo pak vše korunuje. A Mikkelsenova postava je navzdory naprosté absenci jakékoliv repliky z psychologického hlediska strašně zajímavá, a to nemluvím o tom, že je svým jednáním prostě nehorázně cool... Naprostá spokojenost a chuť dopřát si kdykoliv znova, protože tohle není jen pastva pro oči. To je především skvělá ukázka bezchybného filmového řemesla, která mne nepřestane fascinovat a jejíž sledování je orgasmus... ()
V jednu cdhvíli jsem si myslel že mi zamrznul obraz. Tak jsem se zvedal už jít restartovat, jenže ono se jen nic nedělo ve filmu. Aneb Terence Malick nové milenia přichází ... A ty lámané vazy a blátíčko toho moc nezachrání. Ale přiznávám, že jsem nebyl úplně v nej formě - takže dám Valhalle ještě šanci ... ()
Reklama