Reklama

Reklama

Domov aneb Kam směřuje naše cesta

  • Česko Home (více)
Trailer 2
Dokumentární / Drama / Rodinný
Francie, 2009, 95 min (Special Edition: 118 min, Director's Cut: 120 min, Televizní verze: 2x55 min)

Obsahy(1)

Úchvatný portrét našej zeme - nafilmovaný zhora, z pohľadu pomaly letiacej kamery. Autori dokumentu zároveň upozorňujú na ničenie životného prostredia, v dôsledku konzumnej politiky ľudskej spoločnosti. (RTVS)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (585)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

"Doslovná" adaptace fotografické publikace Země krásná neznámá od téhož autora obohacená o slovní neposlouchatelný průjem v podobě té nejlacinější možné agitky. A její přítomnost nedokáží vykoupit ani ty nádherné záběry, které se stejnak za ty dvě hodiny (režisérský sestřih) přejí až příliš rychle. Chtělo by to být něčím jako je Baraka, ale není. Ani zdaleka. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Silný dokument snoubící vizuální krásu naší planety s tichou ale ráznou ekologickou apelací na její obyvatele. Obdivuhodná přesvědčivost a sugestivní síla jde ruku v ruce s zajímavým obsahem a schopností maximálně upoutat. Rovné dvě hodiny tak navzdory dokumentárnímu žánru utečou, aniž bych stačil odvrátit oči od obrazovky. Jeho svědectví, zprostředkovaná pomocí kamery i zajímavých statistických údajů, by mělo být číslo jedna na televizních obrazovkách každé základní a klidně i střední škole. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem dvouhodinovou verzi a musím říct, přestože zrovna neholduju ekologickým agitkám, Home je opravdu zajímavým počinem. Zpočátku se tváří jako erudovaný dokument BBC o "vzniku", poté však zvolna přechází do polohy "udělejme něco s tím, jak žijeme.. ještě je čas". Záběry jsou to nádherné i smutné.. dle toho, jak jsme je za poslední desítky let přetvořili. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

"Home sweet home". A aj tak sa k nemu v toľkých prípadoch správame ako hovadá, ako chamtivci, ako háveď, ktorá je tejto planéte na príťaž. Do kedy budeme tolerovaní? Spolok "Greenpeace" to svojim vyčíňaním za obranu flóry/fauny často krát prekysličuje, ale nerobia náhodou to isté aj nadnárodné koncerny keď (napr.) neprimerane rozmnožujú ropné vrty? Začneme konečne naplno využívať solárne panely? Ušetríme aspoň jeden prales? Spamätáme sa? Verím v nádej, no nedôverujem tým, ktorý chudobným berú a bohatým dávajú, tým čo zapredávajú vlastnú česť agentom skazy, všetkým tým pre ktorých je peniaz viac než život. Kiež by takých zmrdov nebolo veľa, bodaj by miest s trendom ako Dubaj nebolo už treba. Obávam sa však, že tí čo velia na to majú iný názor, preto tento ekologicky-agitačný "sightseeing" vnímam ako nadmerne dobre spracovaný dokument (obsahovo vystužená stavba celého konceptu, profi "in/out zoom", premyslené previazanie foto/video) a na (občas nemiestne) vyzývavé preslovy pána Svěráka nenahliadam očami naivného jedinca. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Ďalšia varovná agitka do zbierky poučných a zároveň úchvatných dokumentárnych cyklov. Symbióza obrazu a hudby spôsobuje príjemné mrazenie a ideové vyznenie diváka prinúti zamyslieť sa nad našou krehkou existenciou, ktorá je podriadená silnejším zákonom prírody. Inak značne ma iritoval rozprávač Svěrák a dosť ľutujem, že som to nevidela v origináli. Odhliadnuc od toho, strhlo ma to, aj keď sa nemôžem zbaviť dojmu, že EARTH čoby duchovnejší a dojímavejší dokumentárny zázrak, už v mojich očiach nič neprekoná. ()

Galerie (142)

Zajímavosti (10)

  • Emise plynů vytvářejících skleníkový efekt, které vznikly při natáčení snímku Home, byla vyrovnána podporou projektů na ochranu životního prostředí. [Zdro: SPI] (POMO)
  • Na projektu Home se finančně podílela celá řada velkých světových společností, nejvíce firma PPR. (ČSFD)
  • V Las Vegas, které je vybudované v poušti a kde žije kolem 600 000 lidí, se denně spotřebuje průměrně kolem 800-1000 litrů vody na osobu. V roce 2009 průměrný Čech denně zpotřeboval 138 litrů vody. V tomto údaji je ale kromě spotřeby záchodu, pračky, umývání nádobí či použití sprchy započítán i podíl vody potřebné k vyrobení např. potravin, výrobků, atp. (Expertt)

Reklama

Reklama