Reklama

Reklama

Tvář

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Hsiao-kang, postava z Tsaiových předchozích filmů CHUŤ MELOUNŮ (2005) a KOLIK JE TAM HODIN? (2001) zde vystupuje jako tchaiwanský režisér, který odjíždí do Paříže natáčet film vyprávějící o řeckém mýtu Salomé. (Aristes)

Videa (1)

Trailer

Recenze (11)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tsai si asi chtěl natočit vlastní Americkou noc, ale vylezl mu z toho naprosto bezdějový film, příliš zahleděný do sebe, přeplněný prázdnými nebo nepochopitelnými symboly a nedostatečným množstvím odkazů na jiné filmy, které tam často jsou jen proto, že prostě jsou, nebo aspoň na mě to tak působí. Sice je z toho dost jasné, že Tsai dost obdivuje Truffauta a Leauda, ale slabá propracovanost Tváře se projevuje právě i na tom, protože Leaudova účast působí dojmem, že Tsai měl radost, že ho tam má a bylo to to jediné, na čem mu od něj záleželo. Takže je tu bohužel nevýrazný, stejně jako ostatní herci, kteří by i měli co hrát, ale postavy, které hrají, tu nic moc nepředvádí a jen se tak nějak pohybují po place. Rád jsem si sice připomněl kameru Pen-jung Liaa, která je jako tradičně skvělá a jen díky ní jsou některé záběry nesmírně podmanivé a mají tu Tsaiovu typickou poetiku, ale jinak ji bohužel většina záběrů postrádá a tak jsou jen nudné a někdy jsem je musel i přetrpět. Potěšily mě sice odkazy na Tsaiovy předchozí filmy (na Kolik je tam hodin? v závěrečné scéně, špinavá matrace v kanále zase odkazuje na Kruhy pod očima, muzikálové scény jak Chuť melounů, tak i Díru...), mile mě překvapil jemný fantasy prvek v tom a nemám problém věřit tomu, že to je možná Tsaiův nejosobitější film a že v něm chtěl především ukázat své zážitky a pocity z natáčení (ty pocity obzvlášť), ale funkčních scén tam má mnohem méně než těch nefunkčních a opravdu to působí, jako by si to točil celé výhradně pro sebe, takže se to na výsledku prostě podepsalo a mě osobně to minulo. A to až tak, že je to pro mě ten nejslabší film, jaký kdy Tsai natočil... 2* ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Hodně podobné Umíněným melounům/Chuti mraků, až na to, že je zde mnohem méně muzikálových čísel, mnohem méně humoru, mnohem méně porna, mnohem méně děje (aspoň jsem si žádného nevšiml) a mnohem více dlouhých záběrů typu: žena pomalu přelepuje okno černou lepicí páskou. Nebo: žena pomalu přelepuje zrcadlo černou lepicí páskou. Nebo: žena si čte knihu a žere jablko. Nebo: muž se plíží kanalizací (a na stěně je při tom zřetelně vidět stín kamerového vozíku). Šlo to přežít, jen protože jsem si neustále představoval, co by se asi dělo, kdyby měl někdo z N@vy smysl pro sadistický černý humor a pustil tam tenhle film v osm večer. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Budiž mé hodnocení důrazným varováním všem, kteří by se nechali zlákat místními procenty! Souhlasím s názory, že kamera je moc pěkná a vynalézavá, dost mi připomněla styl, jakým pracuje můj oblíbený Abbas Kiarostami. Jenomže před jeho statickým obrazem to žije, něco se děje, zatímco tady u každého (doslova) obrazu spolehlivě usnete. Chybí tomu smysl, chybí tomu soudnost a hlavně jakýkoliv děj. Pro obdivovatele modelky Laetitie Casty, kteří touží vidět ji nahou, mrkněte raději na nějaký jiný film, za těch pár záběrů to nestojí. ()

Aquarius 

všechny recenze uživatele

Truffaut, vtáci, odrazy v zrkadle a skle, tancujúca Salome, natáčanie filmu o nej, smrť matky, jej duch, hviezdy francúzskeho filmu, starý známy Hsiao-kang (u ktorého som po troch filmoch konečne pochopil, že je režisérovým alter-egom) + všetko čo milujem a nenávidíte na Tsai Ming-liangových filmoch. ()

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Mistrné. Jak asi vypadá scénář takového filmu: 1. mimoobrazový rozhovor v kavárně, snímat zpoza skla. 2. mamka krájí nějaké růžovoucí maso na prkýnku (snad krevety?). 3. syn leží na posteli - barvy modrá a červená, jako máme na vlajce (Taiwan). 4. boj s tryskajícím vodovodem v kuchyni, asi 5 minut. Výsledek = potopa. To je splněný sen! Intuitivní řazení obrazů. (Jinak poutavé, zajímavější (krásnější) kameru jsem snad ještě neviděl.) Viz zde: http://blog.fantomfilm.cz/?p=1228 ()

Galerie (13)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama