Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1943 v ponurém vězeňském baráku v Osvětimi čeká na svůj osud skupina mužů, včetně lékaře, rukavičkáře, dvou rabínů, profesora práv a nejméně jednoho zločince. Ti všichni zoufale bojují nejen o přežití, ale i o to, aby pochopili smysl své existence. V očekávání, zda budou vyzváni k přesunu do plynových komor a na pokraji sil v důsledku krutosti nacistů se dožadují odpovědi na otázku, jaký je Bůh, který dovolí takové utrpení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

standsiller 

všechny recenze uživatele

Až na celkom dobre podaný záver, som bol celý čas s pocitom, že sa nachádzam v kostole a počúvam kázeň, kolosálne dlhú kázeň. Ktorá ma po čase začala nudiť a nedokázal som kontrolovať zívanie. Nemal som pocit, že sa jedná o väzňov v Osvienčime , asi preto, že tam vládla viac menej pohoda. Rozmanitý, spletitý a komplikovaný rozhovor, popretkávaný dialógmi na divadelnej úrovni. V divadelnom prevedení by mohlo ísť o omnoho lepšie spracovanie. Filmové nestálo za zmienku . Škoda. Nápad by to bol celkom zaujímavý, keby sa dotiahol dokonca a nejaký ten peniaz minul aj na viac komplikovaný a menej filozofický dej. ()

Forsberg11 

všechny recenze uživatele

Filozofická rozprava o Bohu. No nie len také obyčajná. V tomto filme je Boh doslova súdený v jednom z barákov kocentračného tábora Osvienčim. A súdia ho tí, ktorí sa domnievajú, že majú na to najväčšie právo, trpiaci Židia. Po prvých 45 minútach ma začal film neuveriteľne nudiť a ja som pod ťarchou príchádzajúceho únavy vzdal súboj so spánkom. Keď som sa na druhý deň podujal k dopozeraniu druhej časti filmu, začal sa môj dojem z filmu zlepšovať. Dej začal konečne gradovať, jednotlivé dialógy a monológy začali byť zaujímavé a pútavé a pripudlo aj akčnejsích scén s dozorcami, na ktoré som sa pravdupovediac najviac tešil. Záver sa vydaril, aký taký odkaz filmu je určite hmatateľný a tak aj keď ma God on Trial takmer unudil k smrti, nakoniec mu predsa len dávam 3*. Hlavne za druhú polovicu. 60 %! ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Obžalovaný: Bůh všemohoucí vulgo Jsem, který jsem, Hospodin, Adonaj, Elohim, ha-Šem. Místo činu: de iure Chelmno, Belzec, Majdanek, Treblinka, Sobibor, Auschwitz-Birkenau, de facto celé krvavé země mezi Hitlerem a Stalinem. Obvinění: porušení smlouvy, nepřekažení trestného činu, spoluúčast na vraždě. Oběti: šest milionů. Rozsudek: zločin, opomenutí nebo součást vyššího plánu? Odročeno pro překážky, pro které nelze v jednání pokračovat (žalující strana se proměnila v popel a dým), nový termín jednání na věčnosti. Poznatek z obecenstva: Bůh nehraje v kostky… možná proto, že nemá s kým. ()

KrestanFilms 

všechny recenze uživatele

Je pravdou, že holokaust je pokračováním historie židovského národa. Málokdo si uvědomuje, že Bible není celá. Že my jsme pokračováním biblické doby. Nicméně byť je to "jen film", myslím, že je ten nápad příliš troufalý. Zvlášť když přináší hromady otázek a odpovědí, ale nikdo nemůže zaručit, že filmem dané odpovědi jsou správné! Že by se s tímto ztotožnil i Bůh sám! A tímto faktem silně klesá výpovědní hodnota. Když sečtu všechna pro a proti, ve výsledku tento film spíše nedoporučuji. ()

daEmoNickY

všechny recenze uživatele

Podle mě ten film je dobrý na poklábosení s přáteli o něm. --- Zpočátku mi sice přišlo, že celá pointa holokaustu byla posadit dostatečný počet židů do jedné místnosti a nechat je vyhladovět filozofováním, ale ten konec ... Argumentace, kterou židovští vězni vedli byla nesmyslná, plná logických klamů a to až do několika pár závěrečných minut díky kterým God On Trial/Bůh Před Soudem stojí za to (plus promluva fyzika a semtam i nějaký jiný argument). --- Hodnocení? Hm, Youtube videa se na CSFD zatím hodnotit nedají a tak ho tu nedám. --- Ve filmu jsou, řekl bych, klasické klišoidní postavy - člověk co konvertoval (byl němec, proti židům, pak zjistili že byl žid), člověk s dojímavým příběhem (který popíral že měl volbu) a Harry Potter ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama