Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (258)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Psychologická sci-fi s dobře vytvořenou atmosférou, minimem postav a v minimalistickém prostředí jednoho domu a jeho pustého okolí. Převážně v dlouhých pomalých scénách se nám představuje zvláštní vztah, na který nemáme připravenou morálku ani pojmy. Za sebe dodávám, že vztah nepokládám za incestní, protože Rebecca sice Tommyho porodila, ale v tomto případě to ještě neznamená, že by byla jeho matkou. Inu, čekají nás v budoucnosti pěkné věci... ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl jeden z nejzvláštnějších filmů, které jsem kdy viděl. Womb (nebo Clone) pokládá tolik otázek a nezodpoví na žádnou. U jiných filmů mi tento přístup vadí, ale tady mi to přišlo vhodné. Na téma klonování, které je navíc zasazené do tohohle kontextu, opravdu nemám připravené odpovědi, a proto jsem nad tímhle filmem přemýšlel a vlastně občas stále i přemýšlím, byť pořád nevím, co si o tomto filmu mám přesně myslet. Něco ve mně zanechal, musím o něm přemýšlet a stylisticky to bylo neskutečně vymazlené. Navíc, Eva Green je jedna z mála hereček, která i když má tělo bohyně, které se nebojí ukázat, tak prostě ze všeho nejvíc na ní miluju její oči. A teď si nedělám srandu. Navíc, co ona dokáže zahrát jedním pohledem… celý film stojí a padá na ní. Matt Smith v některých scénách trošku přehrával, naštěstí tam neměl zas tolik prostoru. Zkrátka a dobře - 80 %. ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Lůno se vypořádává s kontroverzní tématikou genetického klonování lidí a dále pak poutem mezi matkou a synem, který je však pro ni mnohem více než její potomek. Co se týče námětu, tak až na poněkud plošší závěr nemám absolutně, co bych vytknul. Záběry kamery jsou naprosto úžasné, hlavně když se děj posune do chatrče na pláži. A navíc všechno ve filmu působí strašně chladným dojmem, až z toho člověka zamrazí. Eva Green hraje velmi dobře, ale s představitelem Tommyho jsem už tak spokojený nebyl, ale to je jen můj názor. Zkrátka takové skromnější drama, které je taženo kupředu hlavně díky Evě, námětu, kameře a výpravě. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Tak tedy podle plakátu jsem čekal, že Eva Green toho ze sebe ukáže podobně či ještě více než ve Snílcích a ač je to smutné, kvůli tomu jsem na ten film vůbec koukal. Když mi pak došlo, že to co tam před ní stojí nahatý je její cca desetiletej syn, moc mě to nenadchlo. Ale budiž, ten příběh je dobrej, rozklad osobnosti kvůli nenaplněné lásce hodně působivej, ale na můj vkus příšerně roztahaný. ()

mad_ness 

všechny recenze uživatele

Veľmi kontroverzná téma, ktorá si našla miesto hádam v tom najobyčajnejšom ľudskom motíve. Každý sa so stratou vyrovnáva inak a to isté platí o využití možností, ktoré nám sám život ponúka. Práve tu je dôležité nesúdiť, pretože nikto nevie, čo by robil keby ... až kým by sám nestál na prahu rozhodovania. Nádherný výkon Evy Green, ktorá sa po tomto stala adeptkou na topku no a bonbónik Matt nesklamal, práve naopak a čím ďalej tým viac ma prekvapuje, v dobrom. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)
  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)
  • Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)

Reklama

Reklama