Reklama

Reklama

Gérard Depardieu v posledním celovečerním filmu jedinečného francouzského režiséra Claudea Chabrola. Komisař Bellamy tráví jako obvykle dovolenou s manželkou v jejím rodném domě na jihu Francie v Nimes. Prázdninový poklid však naruší příjezd dvou osob – záhadného cizince Gentila, který se Bellamymu svěří s tím, že se zřejmě dopustil vraždy, ale odmítá přiznat, o koho se jedná, a komisařova nevlastního bratra Jacquese. Ten má problémy s pitím a navíc žárlí na Bellamyho rodinné štěstí. Komisař se tedy musí zhostit dvou těžkých úkolů, z nichž první bude možná snazší než ten druhý. Jednak se pustí na vlastní pěst do vyšetřování vraždy a současně se snaží zlepšit vztahy se svým nevypočitatelným bratrem.
Bellamy je posledním celovečerním snímkem francouzského režiséra, jednoho z tvůrců Francouzské nové vlny, Claudea Chabrola. V té době ještě Chabrol natočil několik epizod do televizního cyklu podle povídek Guy de Maupassanta. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Bellamy je důstojným rozloučením Chabrola se světem filmu. Kriminální thriller stylově kráčí a melodicky se komponuje v součinné shodě se zkušenějším, a tudíž pokročilejším, věkem autora i hlavního protagonisty. Příběh vychází ze skutečné události: soudní případ Yves Dandonneau poskytuje mnoho jedinečných detailů, včetně písničkáře Georgese Brassense a zpívaní jeho odkazu u soudu, ale obviněný, i jeho pomocníci, byli ve skutečném případě odsouzeni. Claude Chabrol přidal niternou rozpolcenost, dualitu, nevyřešené osobní vztahy, procesy uvědomování, lehké drzosti, neurvalost, výčitky a místo černého humoru nechává vyniknout cynickou hořkost dovětku osudové neúprosnosti konce. Tempo odpovídá Chabrolově tělesné konstrukci, nálada i průběh odkazují k jeho naturelu, byť občas dohlédne jen na konec hercova pupku, smiřuje se a roztržitě dráždí. Hrdinou niterně zásadního kriminálního thrilleru je Paul Bellamy (příjemný Gérard Depardieu), pařížský policejní komisař na prázdninovém pobytu v Nîmes. Nuda poklidu, dosud nevyřešené rodinné trauma, důvtipně vybuzená zvědavost, závan slávy, neoficiální šetření pojistného podvodu a smrti. Život hrubě laškuje, podbízí se a také s úsměškem trestá. Hlavní ženskou postavou je Françoise Bellamy (šarmantní Marie Bunel), Paulova manželka a laskavá učitelka. Ten stále nedořešený stav napětí jejího muže se svým bratrem polarizuje náladu i momentální prožitky. Významnou postavou filmu je Noël Gentil alias Émile Leullet (zajímavý Jacques Gamblin, také v roli bezdomovce Denise Leprince), probuzenou mízou z krize středního věku energický a v mnoha různorodých směrech i nebývale podnikavý muž. Jeho rafinovaný plán se dostal do slepé uličky a slavný komisař je možným klíčem k záchraně. Důležitou postavou je Jacques Lebas (příjemný Clovis Cornillac), Paulův nevlastní bratr i jeho nejintimnější životní trauma a selhání. Vzpurnost je zde motivována pocitem ublížení, frustrací z vlastní neschopnosti a vztekem v návalu nespravedlnosti. Katarze je nezvratná. Výraznou postavou je Nadia Sancho (zajímavá Vahina Giocante), atraktivní pedikérka a životodárně vášnivá Leulletova múza. Původ a zároveň cíl veškerého kriminálního chvění. K výraznějším postavám tu patří také Claire Bonheur (zajímavá Adrienne Pauly), mladá prodavačka a bývalá Denisova milenka. Z dalších rolí: romanticky odhodlaný a k úspěchu dokonale přizpůsobivý Luelletův obhájce Jean-Philippe Métrail (Rodolphe Pauly), Leulletova všemi opuštěná manželka (Marie Matheron), rodinný přítel a zubní lékař Alain (Yves Verhoeven), jeho životní partner a plastický chirurg Bernard (Bruno Abraham-Kremer), či předseda soudního tribunálu (Henri Cohen). Film Bellamy je úspěšným zakončením bohaté kariéry francouzského režiséra Clauda Chabrola. Nepatří k jeho nejslavnějším, ani nejlepším dílům, přesto splňuje základní charakteristiky, typické pro autorovu filmovou tvorbu. Chabrol a kriminální thriller, stylizovaný na jeho osobitý způsob. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mnozí režiséři zrají jako víno, o Chabrlovi by se to možná dalo též říci, ale pouze pokud připustíme, že to víno bylo zřejmě krabicové a rozhodně celou dobu otevřené. V Bellamym se Chabrol propracoval k dokonalosti v oblasti nudy. Chudák Depardieu se snaží hrát, ale kde nic není, ani smrt nebere. Takže tím nejlepším na tomhle francouzském filmu zůstává český dabing. ()

Reklama

fNdEsIECLE 

všechny recenze uživatele

Zvláštní. Takhle bych to točil také, říkám si u úvodu...V návaznosti na závěr, kdy se hovoří cos o tom, že lidské oko zachytí jen část skutečnosti. Jako byste viděli z postavy jen půl hlavy někde v dolním rohu obrazovky. Není důležité zaostřené, ale zamlžené. Tam někde v dáli. A tak dále; příběh je víceméně debilní, a asi o něj ani nejde, iritovaly mě flashbacky jako Kriminálka (cokoliv) a podobné (zhovadilosti). A ta hudba, jak tam skvěle rámusí! Cosi zůstává a co oceňuji, je pořádný flusanec do tváře mainstreamového diváka. ()

Andersis 

všechny recenze uživatele

POZOR: Na film se nedívejte pokud se cítíte unavení, hrozí totiž, že po 30ti minutách usnete. ve filmu se téměř nic neděje. Postavy tlachají geard osahává svojí, ženu a přitom jen nevěřícně kroutím hlavou, jak se mu podařilo tak strašně nakynout. Nechci aby ho trefilo on totiž vůbec nehrál špatně téměř nikdy a tento film není vyjímka. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Na spolupráci Chabrol-Depardieu jsem byl upřímně zvědavý. Děj plyne tuze pomalu a když se člověk rozhodne jít do kina po 22.hodině, měl by si asi zvolit svižnější snímek. Navíc jsme všichni v sále byli rušeni chechtáním jednoho bláznivého staříka, kterého kupodivu nikdo nevyvedl ven. Depardieu předvádí svůj standard, Cornillac mi nějak vadil, do té role se mi zkrátka nehodil, Vahina Giocante se na plátně objeví pouhých deset minut. Jsem z Bellamy stejně rozpačitý jako z předchozí La fille coupée en deux. Asi bych oba filmy měl zhlédnout ještě jednou. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • Claude Chabrol se v jednom rozhovoru svěřil, že při přípravě svého nejnovějšího filmu porušil zásadu, a to že herce obsazuje až po napsání scénáře. Nejdříve se rozhodl, že role komisaře Bellamyho připadne Gérardu Depardieu, a teprve poté napsal scénář (claudel)

Reklama

Reklama