Režie:
Cary Joji FukunagaScénář:
Cary Joji FukunagaKamera:
Adriano GoldmanHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Paulina Gaitan, Edgar Flores, Memo Villegas, Gabino Rodríguez, Diana Garcia, Héctor Jiménez, Gerardo Taracena, Tenoch Huerta, Noé Hernández, Kristyan Ferrer (více)Obsahy(1)
Syrové drama o mladém páru, který se snaží uniknout svému osudu na střeše vlaku z Mexika do vysněných Spojených států. Willy „Casper“ žije v mexické Tapachule a patří mezi členy zločineckého gangu Mara Salvatrucha. Pravidla gangu jsou pro něj vším, brutální násilí a smrt vnímá jako přirozenou součást svého života. Jeho celý dosavadní život se ovšem změní ve chvíli, kdy vyjde najevo jeho utajovaný vztah s dívkou Marthou Marlene. Ta během potyčky s jedním z členů gangu tragicky umírá a Casper se rozhodne její smrt pomstít a tím se postavit svému gangu. Jedinou šancí na přežití se pro něj stává střecha vlaku mířícího do Spojených států. Tam se setkává s běženci z dalších zemí Střední Ameriky, mezi nimi je i mladá honduraská dívka Sayra. Jejich rozdílné životní osudy se tím protínají a společně míří vstříc nejisté budoucnosti... Filmový debut amerického režiséra Caryho Fukunagy je spletitým příběhem o vyděděncích, kteří touží po naději na únik z bezútěšného prostředí Střední Ameriky. Snímek vyniká realistickým a věrným zachycením prostředí pouličních gangů a života běženců. Při svém uvedení v roce 2009 na filmovém festivalu v Sundance získal snímek ocenění za nejlepší režii a kameru. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (280)
[KVIFF 2009] Povedený snímek, který ale nepřináší nic nového, nic co by nebylo k vidění jinde, přičemž podobných děl existuje mnoho. Je to samozřejmě něco jiného, ale klidně film přirovnám k filmům Město bohů nebo Trope de elite, které jsou podle mě oba mnohem zajímavější. Co zamrzí možná nejvíc je fakt, že od prvních minut je naprosto jasné, jak film skončí a i když si divák myslí, že snad někde nastane nějaký zvrat, tak to se vážně nestane. Dá se na to v pohodě koukat, ale jednou to stačí. Nicméně na debut velmi dobré, Fukunaga zvládá režii s přehledem. PS: Teď jsem se podíval na Kdysi byli bojovníky a Sin Nombre vypadá zas o něco slabší:) I když je to o něčem dost jiném, to je pravda... ()
Cary Fukunaga ma nalákal Temným prípadom takže som bol na jeho "rail-movie" primerane zvedavý. Nakoniec som bol rád, keď film skončil. Po filmovej stránke mu nemožno veľa vytknúť, je to dobre, takmer dokumentárne nakrútený príbeh. Môj problém spočíva v tom, že ma problematika chudoby v Latinskej Amerike, zvyky, rituály a boje pouličných gangov vôbec nezaujímajú. Pripadalo mi to, ako keď oblaky sarančí tiahnu za potravou. V tomto prípade na sever, pretože tam je potravy ešte dosť aj pre špecialistov na naťahovanie ruky. Dosť často som si pri sledovaní filmu uvedomil, akí sú si podobní všetci títo rýchlo sa množiaci čistí príjemcovia akejkoľvek pomoci. V niektorých pasážach bolo úplne jedno, či sa to nakrúcalo v Guatemale, Mexiku alebo niekde na východnom Slovensku. Preto sú tri hviezdičky odo mňa maximom možného. ()
Trailer: https://youtu.be/xy28rYE8NIw Zajímavá ukázka mexické kinematografie. Realisticky zobrazená cesta utečenců z Hondurasu a Mexika do vysněné Ameriky. Realisticky vylíčený svět pouličních gangů. Krutý film, který ale není krutý samoúčelně a současně dokáže být i velmi pěkný a zajímavý. Autentické. ■ P.S. Hodně lidí v komentáří porovnává s brazilským Městem bohů. Sin Nombre mě připadne být komornější, kompaktnější, ne horší (ale ani lepší) a méně drsné. Město bohů bych spíš porovnal s Milionářem z chatrče, ale bez toho Milionáře. ()
Netuším, nakoľko to bolo autentické a nakoľko to slúžilo dramatickému efektu. Natočili to však tak skvele (drsne, bez prílišných nadbiehaní či úskokov) a ten dramatický efekt sa dostavil v toľkej miere, že sral to pes. A že by bolo výstižnejšie použiť termín "melodramatický efekt"? Bolo... a čo, problém?! ()
Ne každého zaujme takto stavěný příběh - popravdě i já jsem šel na tento snímek do kina pouze náhodou a se mnou jej sledovalo asi tak sedm lidí. Chyba těch, co pouze pohlédli na plakát, přišli totiž o náramnou podívanou, v našich končinách nezvyklou a velmi, velmi sugestivně podanou. Špína, prach, krev, pot... vše v průběhu filmu vnímáte do nejmenšího detailu a na tom celý snímek stojí - snaží se diváka vtáhnout do děje tak, aby cítil, že je jeho součástí... A náramně se mu to daří. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (8)
- Cary Fukunaga písal scenár dva roky. Veľa času pri tom strávil s cestujúcimi vo vlaku a gangstermi v Strednej Amerike. Dvoch členov gangu využil na to, aby sa jazyk, ktorý je použitý vo filme, čo najviac podobal skutočnému. (ČSFD)
- Na konci filmu označené mesto ako "Reynosa, Tamaulipas" je vlastne "Monterrey, Nuevo Leon." (vander19)
- Keď Casper (Edgar Flores) vylezie pri úteku na vlak, tak mu v dvoch po sebe idúcich scénach chýba tetovanie v tvare slzy, ktoré má pri oku. (vander19)
Reklama