Režie:
Breck EisnerKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Mark IshamHrají:
Timothy Olyphant, Radha Mitchell, Joe Anderson, Danielle Panabaker, Christie Lynn Smith, Preston Bailey, Lisa K. Wyatt, Justin Miles, Lynn Lowry (více)Obsahy(4)
Šerif David Dutton (Timothy Olyphant) z provinčního městečka Ogden Marsh má nudnou práci: jeho úkolem je dohlížet na pořádek v útulném zapadákově, ve kterém se většinou nic moc neděje. Jednoho dne se ovšem jeho město změní k nepoznání. Spořádaní spoluobčané se začínají chovat zpočátku jen podivně, postupně se z nich ale stávají zuřivé vraždící bestie. Zdivočelí sousedé a přátelé se množí, nákaza šílenství se rozšířila po celém městečku a obyvatelé se navzájem vyvražďují. Šanci uniknout nemají ani ti, kteří zůstávají normální. Město obklíčila armáda a ozbrojenci ve skafandrech nekompromisně čekají, až se obyvatelé Ogden Marsh navzájem zlikvidují... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (716)
NO TY KRÁVO!!!! Tak tohle mi naprosto vyrazilo dech!!!!! Zatím pro mě jednoznačně horror roku. Jako milovník horrorového sužánru "zombies/nakažení/šířící se zlo/prokletí" jsem čekal nějaký průměr, ale to co jsem dostal byl pro mne osobně tak neskutečnej nářez, že jsem z toho šel vyloženě do kolen a dokonce se někdy fakt i lekl a bál ... a to je u mě už co říct. V rámci subžánru má totiž tento film VŠECHNO, co má takový film mít ... a Romerovky strká i během svého brutálně nadupaného tempa i svoji kritikou společnosti, historie a mezilidských či kulturních vztahů hravě do kapsy ... Upozorňuji, že jsem neviděl původní Romerovu verzi (ale brzy to napravím ...). K tomuhle můžu prostě jen napsat, že film nastoupí první minutou na vyloženě dramatickou scénu, pak si drží pár minut klasickou horrorovou atmosféru v rámci žánru, aby se posléze rozjel do NESKUTEČNĚ NABUŠENÉ HORROROVÉ JÍZDY, která absolutně nedá divákovi vydechnout, pořád se něco děje, jedna scéna stíhá druhou, drtivá většina scén je kupodivu nepředvídatelná, celý film je vlastně non-stop akce plná gore, mrtvol, šílených vymaštěných lidí, speciálních nelidsky chladných vyhlazovacích jednotek, skupinek rabujících hajzlů, střelby, výbuchů, totálního chaosu a to všechno se na vás prostě sype a sype bez nějaké přestávky či výdechu!! ... Gore a speciální efekty jsou špičkové, ale nehrají zde vůbec nějak významnou roli. Některé scény jsou tak dvojsmyslné a neuvěřitelně pesymistické (ostatně to je celý film), že mi z toho bylo fakt smutno ... Film je neuvěřitelně akční, je to totální psycho, má drtivou hnusnou hustou a tíživopu atmosféru, je naprosto nevyzpytatelný a pár scén i mne skutečně úplně odrovnalo ... Pro mne osobně překonal i Snydera či "Já, legenda" a je to pro mne TOP 1 v rámci subžánru ... Naprosté překvapení ... ()
Psychotická sklizeň na maloměstě aneb nearktická denní verze 30 Days of Night... Původní sedmdesátkový originál The Crazies od George A. Romera pamatuji jen v útržcích, takže mě při sledování tohohle remakeu nesvazovala jakákoliv snaha porovnávat neporovnatelné. Nutno přiznat, že Breck Eisner vzal na vidle pořádnou porci toho, čemu já říkám submoderní zabíječe atmosféry - klipová kamera i střih (byť s několika opravdu povedenými záběry) a těžce naspeedované šílenství. I přesto však aktuální The Crazies disponují (kupodivu) jakous takous funkční atmosférou, nikoliv však hororovou a jistou dějovou sinusoidou (řekněme napětí dávkované s mezipauzou). K tomu vcelku sympatický Timothy Olyphant, chilloutově (akusticky) kontrastní hudební doprovod Marka Ishama a správně ujetý závět dohromady dává jedenu z těch přesvědčivějších soudobých předělávek, která neprudí, neoprudí. P.S.: Proč ale sakra ti hrdinní zachránci nechávají své nebohé manželky vždycky čekat na zdánlivě opuštěných prostranstvích, když je to asi stejně moudrý, jako hodit balíček rumovejch pralinek v sezení anonymních alkoholiků??!! [final rate: 65%] ()
Nedostatečně obohacující variace na stokrát viděné. Krom toho vlastně nemám co vytknout, ale bohužel. Level ohranosti až moc vysoký a přitom minimum nového, zkrátka nic díky čemu by se tento >deadly virus< horor vymykal. Stejné tři hvězdy jako u nedávných a tématicky spřízněných CARRIERS. Originál jsem zatím neviděI, ale ten mi s tímto hodnocením stejně asi nepohne. Jinak akce bylo dostatek a Olyphanta bych neměnil. [kino] ()
Soundtrack Mark Isham: 1. Fire [4:50] ,2. Something In The Water Supply [7:04] ,3. Bone Saw [2:58] ,4. There's Somebody Out There [5:26] ,5. Mad House [3:25] ,6. Principal [3:06] ,7. Had To Be Sure [9:24] ,8. Are We Clear? [4:06] ,9. The Long Walk [4:02] ,10. Let It Mean Something [3:45] ,11. Lights Out [5:43] ,12. A Loving Hand [2:06] ,13. Oil Pen [1:00] ,14. Getaway [1:35] ,15. Cedar Rapids [2:11], ()
„Nepýtaj sa ma, prečo nemôžem odísť od svojej manželky. Ja sa zasa nebudem pýtať, prečo ty môžeš.“ 70%, ale po výbornom rozjazde a sľubnom prostriedku to ku koncu predsa len už začne byť jemná nuda. Originál Georgea A. Romera (ktorý remake produkoval) som nevidel, ale remake, v čele so sympatickým Timothym Olyphantom v titulnej úlohe, rozhodne nemá originálny scenár. Naopak, je to klišé, klišé, klišé. Nechýba nakazený medzi hrdinami (no zo scény odíde hrdinsky, lebo bol sympaťák) a minimálne dvakrát sa stane, že hrdina je v poslednej sekunde zachránený pred smrťou pohotovým výstrelom spolubojovníka, čo je otravné. Na strane druhej, tempo prvej polhodiny je besné, akčné scény zručné a gore/masky pôsobivé (tvorcovia sa namiesto efektov spoľahli skôr na poctivé „ozajstné“ masky). Myslel som, že príchodom „zlej armády“ snímka stratí tempo, ale prekvapivo to nebolo až také zlé a hoci som asi každých 10 minút upadal do drobnej nudy, v jedenástej spravidla prišlo niečo, čo ma prebralo. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (10)
- Rozpočet: 20 milionů dolarů. (Chatterer)
- Ženu projíždějící prázdným městem na kole si zahrála Lynn Lowry, která hrála Kathy v původní verzi (1973). (c.tucker)
- Všichni herci, kteří se ve filmu „dočkali“ své proměny v monstrum, strávili kvůli tomu v maskérně nejméně tři hodiny. (MeanWhile)
Reklama