Režie:
Blake EdwardsKamera:
Philip H. LathropHudba:
Henry ManciniHrají:
David Niven, Peter Sellers, Robert Wagner, Capucine, Brenda De Banzie, John Le Mesurier, Claudia Cardinale, Michael Trubshawe, William Bryant, Colin Gordon (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Inspektor Jacques Clouseau se snaží dopadnout zločince světového formátu, zvaného „Fantom“, který inspektorovi stále uniká. Inspektor je přesvědčen, že Fantom tentokrát udeří v lyžařském středisku, kam se pravidelně sjíždí společenská smetánka. Do střediska zamířila i princezna Dala, která je majitelkou jednoho z nejslavnějších diamantů světa, zvaného Růžový panter. Inspektor Clouseau jede do lyžařského střediska i se svou manželkou Simone, která se tajně stýká se sirem Charlesem Lyttonem, jenž je ve středisku také. Sotva inspektor Clouseau přijede, dozvídá se, že někdo ukradl psa princezny Daly, což jej přesvědčí, že je na správném místě. Inspektor podezírá všechny, kteří přijeli do střediska, neboť Fantom může být kdokoliv z nich. Všichni návštěvníci střediska se zúčastňovali vyhlášených večírků pořádaných Angelou Dunningovou a na každém večírku Fantom kradl klenoty. Když je Clouseau informován, že únosce psa byl Artoff, který je zaměstnancem sira Charlese, považuje inspektor sira Charlese za Fantoma. Simone varuje Charlese před svým manželem, ale Charles si dělá více starostí s tím, že jeho synovec George objevil jeho tajný kufřík s nástroji lupiče a rukavicí, kterou zanechává Fantom na místě činu. Inspektor Clouseau varuje princeznu Dalu a ta povolí přítomnost policistů ve svém domě na maškarním večírku. Sir Charles se opravdu pokusí Růžového pantera ukradnout, stejně jako jeho synovec George, ale najdou jen prázdný sejf... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (276)
Nenápadný nástup inspektora Clouseaua na scénu je brilantní. O co se dá zakopnout, o to se zakopne, co se dá přehlédnout, to se přehlédne a vychvalování vlastní inteligence je nekonečné. Troška debility tomu ještě chybí, ale postelové scény manželů Clouseaových jsou vynikající, Fantomův brilantní styl zavání příjemnou ironií a co se týká princezny Daly, tak s tou bych byl ochoten zažít postelové dobrodružství snad i zadarmo. Já se zkrátka bavil, i když poněkud jinak než při o něco méně serióznějších pokračováních. ()
V souboji dvou konkurentů Růžový panter vs Fantomas lze vidět spoustu podobností a řekl bych, že oba dva filmy jsou kultovní. Ačkoliv mám Funese rád, modrou hlavu přímo nesnáším a proto se v duelu těchto rivalů přikláním právě k panterovi. Oba dva filmy spojuje můj odpor k hlavním antagonistům - Fantom i Fantomas mě serou, naopak oba dva inspektoři jsou sympatický postavy. První film však nepatří k tomu nejlepšímu z celé série, možná i proto, že detektiv Clouseau má zde spíš jen vedlejší roli a film se točí především kolem čtyřlístku Niven - Wagner - Capucine - Cardinale. Ačkoliv se jedná o hvězdná jména, Niven a Wagner nepatří mezi mé oblíbené herce a Cardinale mi tu přišla z formy. Totéž platí i pro Capucine, která už mě taky neokouzlila tak jako v jejích dřívějších filmech. Když to tedy shrnu, tak kromě fenomenálního Meglio Stasera v podání Fran Jeffries to bylo hodně všední a jen o trochu málo lepší, než první díl Fantomase. ()
V detstve som videl najprv inu cast RUZOVY PANTER OPÄT ZASAHUJE (1976), ktora sa mi vtedy strasne pacila a priznam sa, ze vsetky ale hlavne prvu cast som nemal moznost vidiet a tak som si povedal, ze musim si pozriet aspon tu prvu. Peter Sellers ako Inspektor Clouseau sa pre tuto ulohu narodil a nejake nahrady alebo remaky so Steveom Martinom ho nedokazu nijako nahradit. Ale zaroven to zavisi aj od dobreho scenaru a atmosfery komedii 60-tych rokoch, na ktorych som koncom 80-tych rokoch vyrastal. Len kvoli jednej scene s Claudiou Cardinale, ktora trvala prilis dlho a dialogy zacali byt pomaly nudne a Clouseau mi zacinal chybat mi nedovoli dat piatu hiezdicku, inac je to skvela komedia, ktoru si velmi rad kedykolvek zopakujem. Hudba Henryho Manciniho je pre film ako stvorena a aspon nominacia na Oscara je urcite zasluzena. _______ Peter Sellers - (Inšp. Jacques Clouseau) +++ David Niven - (Sir Charles Lytton) +++ Claudia Cardinale - (Princezná Dahla) +++ Robert Wagner - (George Lytton) +++ Capucine - (Simone Clouseau) +++ Brenda De Banzie - (Angela Dunning) +++ ()
Hodně nešťastný rozjezd slavné série s komisařem Clouseauem. Režie se snaží obecného diváka omráčit výpravou, exteriéry, mondénním prostředím z kruhů buržoazní i aristokratické smetánky, ale nebýt následujících dílů tak pochybuju, že by téhle nudné, nezáživné a nevtipné situační konverzačce s většinou trapnými dialogy sedlo na lep tolik hejlů (76%, to jako vážně?). Navíc Sellersova role je tu nevýrazná, upozaděná, jeho postava je spíš rozpačitá než komická, tři čtvrtiny filmu se jen plytce a otravně žvaní, přičemž zápletky jsou poplatné své době a z dnešního pohledu jsou zoufale nezajímavé. Jedna za skvělé úvodní titulky. ()
Neplánované početí legendy. Nenáročná, stylová, lehce stravitelná lupičská komedie s řadou svižných a zábavných dialogů prokládaných elegantní situační komikou. David Niven ji šarmantní lupič gentleman, Capucine je neodatelná mrcha, rozverná Claudia Cardinale na tygří kožešině je ztělesněným snem a Sellers pokládá základy svého Clouseaua, zatím spíše jako milého sympatického zmatkáře a smolaře, nikoli jako destruktivního idiota, kterým se stal později. Přesto, nebo možná právě proto, patří jeho scény k těm nejlepším a doslova si jimi navzdory Nivenovi, CC i Capucine ukradl film pro sebe. Scény, ve kterých se snaží dostat k milostným hrátkám s krásnou manželkou patří k nezapomenutelným a možná vůbec nejmilejším scénám panterovské série. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (22)
- Další film o Clouseauovi (Peter Sellers) Komisař Clouseau na stopě (1964) byl uveden do kin pouhé tři měsíce po tomto filmu. (Kulmon)
- Pro scénu ve vaně použil štáb průmyslový pěnící prostředek, který způsobil hercům popáleniny po celém těle. Robert Wagner (George), který musel být ponořený po vodou, dokonce na čtyři týdny ztratil zrak. (HellFire)
- Blake Edwards a Peter Sellers trávili dlouhé hodiny hovory o postavě Clouseaua, aby přivedli k dokonalosti každý jeho pohyb, výraz a hlasový projev. Na place pak měl režisér k dispozici několik kamer, aby mohl zachytit jedinečnou improvizaci Sellerse. (HellFire)
Reklama