Reklama

Reklama

Verstrahlt und Vergessen-20 jahre nach Tschernobyl

(TV film)
  • Slovensko Ožiarení a zabudnutí - 20 rokov po Černobyle (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

26. apríl 1986. Stalo sa niečo, čo si dovtedy nikto nevedel ani predstaviť. 4. blok reaktora v Atómovej elektrárni v Černobyle vybuchol. Pri pokuse zmierniť katastrofu boli ruskí požiarnici vystavení niekoľkonásobným smrteľným dávkam atómového žiarenia. Po troch týždňoch skoro všetci zomreli. O stupni zamorenia sa na verejnosť dostávajú len sporé informácie. Horúčavy skorého leta, nedostatočné ochranné opatrenia a neznalosť vystavujú takzvaných likvidátorov najväčšiemu nebezpečenstvu. Jedným z nich bol mladý umelec Dmitrij Gutin. V posledných dňoch svojej vojenskej služby ho odvelili na stavbu železničnej trate vo vysoko zamorenej 30-kilometrovej zóne. Po dlhoročnom trápení zomrel krátko pred 40. narodeninami. Režisér Christoph Boekel žil a pracoval v Rusku dlhé roky. Pri nakrúcaní sa zoznámil s viacerými ľuďmi, ktorí sa stali obeťami černobyľskej katastrofy, medzi nimi aj jeho vlastná žena Marina. Osudy týchto ľudí zachytáva práve vo svojom dokumente, ktorý vznikol ako rekviem za obeťami katastrofy a výstraha pred bezhraničnou dôverou v pokrok. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (4)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Výbuch v Černobyle musel niekto zdokumentovať, trosky z reaktora musel niekto odpratať. Tento dokument sa venuje práve ľudom, ktorí sa na tomto všetkom podieľali, pričom ohrozili vlastné životy, aby zachránil zbytok sveta od druhej, ešte väčšej katastrofy, ktorá reálne hrozila. Najlepším dokumentom o Černobyle je jednoznačne "Bitva o Černobyľ". Musím však uznať, že vďaka výpovediam ľudí má tento taktiež svoju váhu. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Již v úvodních minutách, které divákovi prezentují působivý sled fotografií a videozáznamů na vybuchlý reaktor, si divák bude klást otázky o jaderné bezpečnosti. Skvěle nasazený úvod však postupně upadá a poutavost historických záběrů s komentáři od očitých svědků kolísá díky poetickému podtextu( obrazy Dmitrije Gutina). Chris Boekel měl velkou příležitost natočit unikát, díky svým rozhovorům s obětmi černobylské katastrofy. Byl zde potenciál vytvořit vlivný dokument o osobních příbězích s Černobylem v pozadí. Proč se autor rozhodl od této příležitosti distancovat a natočit zcela průměrný dokument, který mezi těmi ostatními nemá šanci vyniknout, zůstává záhadou. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Že to bola veľká tragédia a hrdinov záchranárov si treba uctiť, o tom niet pochýb. Ale tento dokument je na mňa príliš umelecky poňatý, básne a maľované obrazy apokalypsy. Čudné. ()

Facillitant 

všechny recenze uživatele

Účelem tohoto filmu nebylo natočit něco dobrého po umělecké stránce, ale připomenout lidi, kteří zbytečně umřeli nejen kvůli radiaci, ale kvůli režimu, kvůli toho, že jim nebylo řečeno, jak velké nebezpečí jim hrozí, a proto se ani nebáli. ()

Reklama

Reklama